uitlaatsysteem (restricties?)

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum uitlaatsysteem (restricties?)

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Kano
    Deelnemer

Hallo allemaal,

Heeft iemand ervaring met het aanpassen van het uitlaatsysteem van de Vectra of Signum? KAT-vervangers bijvoorbeeld?
      Wat doet het met geluid, verbruik en vermogen?

Gaat mij voornamelijk om benzine motoren. ;)

Lemmens
      Deelnemer

Kijk even of je nog een lambdasonde achter de kat hebt. Kan zijn dat dat zo is en dan kun je ‘m niet zomaar vervangen aangezien de twee sensoren elkaars waarden vergelijken. Qua vermogen, verbruik etc. scheelt het iets, maar niet noemenswaardig. Heb ‘t ooit gedaan bij m’n Vectra A omdat ie los zat. Hij werd ietsje zuiniger, met name bij koude start scheelde het wel flink maar ik denk dat je met modernere motoren zoals signum / vec C daar toch al veeeel minder last van hebt. ;)

Corsa_GSi
        Deelnemer

Als je een komplete uitlaat neemt van voor tot achter, dan kan een goede wel 10 tot 20 pk opleveren.
          Dit is wel afhankelijk van de motor die er in zit.

Van voor tot achter bedoel ik mee inlcusief spaghettispruitstuk en sportkat.

Kano
          Deelnemer

Sportkat is inderdaad ook interessant. Ben wel benieuwd naar ervaringen. Ik wil geen extra herrie, maar wat meer power onderin is nooit verkeerd. :)

Corsa_GSi
            Deelnemer

Meer geluid zal je altijd krijgen, aangezien je van reflectie dempers naar absortie dempers gaat.
              Het geluid is ook weer afhankelijk van de buis diameter die je kiest.
              Ga je voor een standaard sportuitlaat, dan zal deze niet verschillen, maar Groep N (min 55mm) of Groep A (63mm) wel.

Daarnaast zal je geluid nog gaan verschil afhankelijk van het materiaal je gaat gebruiken voor de uitlaat (staal of RVS).

Simons systemen zijn over het algemeen iets stiller dan andere sportuitlaten.
              Friederich Motorsport weer luider.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.