Uitlaatspruitstukpakking vervangen Z22SE

Forumindex Forums Modellen Astra Uitlaatspruitstukpakking vervangen Z22SE

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231199
    some1_eddy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 February 2009

      Ik wil mijn uitlaatspruitstukpakking vervangen van mijn Astra Coupé 2.2 16v (Z22SE)
      De nieuwe pakking is besteld, het lijkt mij dat je gewoon het spruitstuk los moet maken, oude pakking eruit en de pakkingresten verwijderen, nieuwe pakking er tussen en het spruitstuk weer monteren.. toch?

      Een collega had het er over dat er ook vloeibare pakking bij moet, is dat ook zo?
      Als dat wel zo is, ik heb hier nog VersaChem Super Blue Type 613 liggen, kan dat er tussen?

      Moet ik verder nog ergens om denken?
      Weet iemand ook de maten van de bouten die erin zitten? dan kan ik voor de zekerheid een paar nieuwe bouten halen, mocht er wat kapot gaan.

      #17799426
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Je moet inderdaad doen wat je zegt los halen resten verwijderen pakking ertussen en weer monteren ZONDER vloeibare pakking

        En goed opletten dat je de spruitstuk bouten/draad eindjes niet verrot draait willen nog wel eens vast zitten van te voren inspuiten met bijv: WD40 of deblock oil.

        Je kan ook de motor warm laten draaien zodat de moeren uitzetten alleen zou ik dan wel hittebestendige handschoenen aan doen :jerry

        #17799425
        some1_eddy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 February 2009

          Ik probeer het eerst wel met WD40, het spruitstuk kan inderdaad aardig heet worden..
          Komt vast wel goed :)

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.