Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Uitlaatspruitstuk lek
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 februari 2011 om 21:49 #17233312
Tsja,
volgens de APK-meester is ook mijn uitlaatspruitstuk lek. Helemaal ongelijk zal hij niet hebben, ik hoor idd een gek geluid. Een beetje geknetter. Als ik gaf geef doet het geluid me aan een VW kever denken.
De apk meneer vertelde bij dat het echt zo is dat het spruitstuk zelf stuk is, dat hoorde hij aan het geluid. Het zou niet te verhelpen zijn met een verse pakking. Leek mij niet geheel geloofwaardig.
Tot zo ver ik kan zien zie ik geen scheuren/gaten in het spruitstuk, maar deze is nog gemonteerd. Nu is de optie natuurlijk: demonteren, inspecteren en met verse pakkingen hermonteren. Maar bij het demonteren komen we op de boutjes waarmee het spruitstuk vast zit…… Deze zien er knap roestig uit, eentje heeft al geen schroefdraad meer op het zichtbare deel. Kan ik dit wel gewoon los draaien of zijn er speciale handelingen-trucks om dit op te lossen zonder ellende?25 februari 2011 om 09:17 #17824009Even eerst een goeie conclusie doen zodat je zeker weet dat het
aan het spruitstuk ligt , dan een vervangende regelen en de bouten
pakkingen vernieuwen.
En voor het losdraaien ervan goed schoonborstelen en inspuiten (WD40 bv)
Als de oude tapeinde er nog wat uitsteken kun je misschien een taptrekker
gebruiken om de tapeindresten eruit te draaien , echter als ze afbreken tot
aan de kop zit je aan uitboren etc.
Kortom kan meevallen kan tegenvallen.
gr & S6 Marcel.25 februari 2011 om 14:29 #17824010als je een moertje kapot draait is dat niet zo ramp ,zodra het spruitstuk er af is kan je goed bij de tapeinde en, deze als nog met een waterpomptang losdraaien en ,er vervolgens een nieuwe bout of tapeind indraaien.
hier heb je weinig aan als je geen lasapperaat hebt maar ,wat ik zelf wel eens doe met afgebroken bouten en, tapeinde’s
is een nieuwe bout of moer op het afgebroken stuk lassen dan kan je em ook weer los draaien25 februari 2011 om 15:11 #17824011Laat me raden, een 1.8 16V (C18XE C18XEL X18XE) of 2.0 16V (X20XEV) motor.
dan kun je er vanuit gaan dat het spruitstuk gescheurd is, tussen Cilinder 2 en 3.
als het je echt tegen zit is er ook een van de tapeinden gebroken van het uitlaatspruitstuk.
Willem
25 februari 2011 om 16:43 #17824012hallo,
als dat echt het geval is , heb ik nog een uitlaatspruitstuk liggen van een x2.0xev zonder scheuren :thumbup
mvrg Rob
25 februari 2011 om 16:56 #17824013als ie enkelt gescheurd is, is een las over de scheur voldoende.
Willem
25 februari 2011 om 20:13 #17824014Het betreft een 1.6 8v motor.
Wat ik van boven en onder heb kunnen zien is er niets mis, maarja genoeg dode hoeken als de rest van de auto er nog aan vast zit!
Overigens heb ik bij mijn senator (3.0 24V dual ram – was een leuke wagen) een soortgelijk euvel gehad (afgebroken of lamme bout). Ik heb het gat toen een tikje groter geboord, nieuw draad getapt en groter maatje bout erin.Ik heb meteen een nieuwe vraag: maakt het voor het spruitstuk uit of je een handbak of een automaat hebt? Daar waar ik misschien een nieuw spruitstuk haal hebben ze voor da handbak een andere dan voor de automaat, scheelt zomaar 3 tientjes. Ik kan mezelf alleen geen verschil indenken…..
25 februari 2011 om 20:21 #17824015voor het spruitstuk maakt dat niet uit.
Willem
25 februari 2011 om 20:22 #17824016Koud even wat zeepsop er op, motor starten en dan zie je zo waar de bellen ontstaan dacht ik zo….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.