Uitlaatspruitstuk Kadett Vs Astra + Dis vraagje met foto&#03

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Uitlaatspruitstuk Kadett Vs Astra + Dis vraagje met foto&#03

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    GlennGSI
    Deelnemer

Hallo,

Ik heb hier 2 uitlaatspruitstukken liggen waarvan 1 sowieso van een Kadett GSi 16v. De andere is anders ik denk dat ie van een Astra GSi 16v is.. deze laatste gaat zeker niet onder men D kadett passen ivm anders uitkomen bij de tunnel ?

plaatje bij het praatje

Linker van kadett GSi en de rechter van ?? Astra ?
      Die van een Kadett GSi past sowieso wel onder men D kadett. Maar deze is een beetje gedeukt aan de onderkant en ik wil een goeie eronder :)

Verder heb ik nog een onderdeeltje van een Dis ontsteking waarvan ik niet weet waar deze gemonteerd moet worden op het blok.

Wederom een plaatje bij het praatje

Ik hooop dat iemand er wat van weet :)

noc

2de foto is onstekingsmodule.
        draden komen van de ecu.
        is gemonteert achter de batterij (juist naast de veerpoot)

noc

komt op de plaats waar bij een m2.5 de bobine geplaatst is.

GlennGSI
          Deelnemer

origineel gepost door noc
            2de foto is onstekingsmodule.
            draden komen van de ecu.
            is gemonteert achter de batterij (juist naast de veerpoot)

Ok thnx vandaar dat ik al geen steuntjes aan het motorblok kon vinden :jerry

GlennGSI
            Deelnemer

Okej super ! dan laat ik die gaten zitten in men D kadett :jerry

thomas-opel83
              Deelnemer

kon wel eens een spruitstuk zijn van een calibra of vectra 2000,volgens mij was die vanne astra langer of bedoel verder de tunnel in.
                weet het niet 100% zou ik thuis moeten kijken morgen.

GlennGSI
                Deelnemer

origineel gepost door thomas-opel83
                  kon wel eens een spruitstuk zijn van een calibra of vectra 2000,volgens mij was die vanne astra langer of bedoel verder de tunnel in.
                  weet het niet 100% zou ik thuis moeten kijken morgen.

Astra is het idd niet, net even op h-base gekeken. Ben wel benieuwd waar ie dan van is en of hij onder men D kadett gaat passen

GlennGSI
                  Deelnemer

De uitlaat is dit niet een uitlaat van een 20XE ipv een C20XE ? Hij komt zeker weten onder een E kadett GSi vandaan. Heb degene waarvan ik hem gekocht heb een mailtje gestuurd met de vraag maar hij weet zeker dat ie onder een E kadett weg komt.

macoe16v
                    Deelnemer

Het kortere spruitstuk (de rechtse dus) is 100% zeker van een kadett.

de linker kan van een astra-F – vectra-A of Calibra zijn.. die zijn langer en allemaal gelijk.

GlennGSI
                      Deelnemer

origineel gepost door macoe16v
                        Het kortere spruitstuk (de rechtse dus) is 100% zeker van een kadett.

de linker kan van een astra-F – vectra-A of Calibra zijn.. die zijn langer en allemaal gelijk.

De linker komt onder men E kadett GSi 16V vandaan dus die is sowieso ook van een Kadett :P

Ik ben een beetje aan het zoeken op het internet naar afbeeldingen van C20XE spruitstukken.. Nou kan ik nergens dit spruitstuk vinden..

Heb je toevallig een foto van de katalysator die aan het rechter spruitstuk zou moeten ?

mayhem

er zijn 2 of 3 types uitlaatspruitstukken.

zowiezo 2 verschillende lengtes, en ik vermoed dat er ook verschil zit in de 1ste bocht (vanaf de flens naar beneden).

guppie23

lijkt het ook niet of die rechter niet kleinere gaten heeft als die langere uitlaat

GlennGSI
                            Deelnemer

origineel gepost door guppie23
                              lijkt het ook niet of die rechter niet kleinere gaten heeft als die langere uitlaat

Dat lijkt idd zo maar das denk ik omdat de rechter uitlaat wat donkerder inkijkt. De diameters zijn gewoon gelijk aan mekaar.

@ Joop,

Tot aan het gat voor de lambasonde zijn bijde pijpen gelijk die bocht daarvoor is dus ook gewoon gelijk. Tis echt het laatste stuk wat anders is.

mayhem

ik heb 2 corsa’tjes A c20xe gehad, en de 1ste had een kadett motor met spruitstuk, en die kreeg ik makkelijker erop dan met de huidige 16v corsa (calibra motor en spruitstuk). met de motor erin moet ik nu het flens deel langs me radiateur balk meppen omdat ie klemt tussen balk en motor, en met de vorige kantelde ik m zo ertussendoor.
                                en ik heb de motorsteunen gebruikt van de 1ste corsa, dus daar zit het verschil niet in.

stoppelflieger

De diepte van de bochten zijn verschillend…
                                  Kadett is ondiep de andere schelen 3a4cm in diepte….
                                  Kwam er op dezelfde manier achter als mayhem,hij paste niet tussen de frontbalk langs op de normale manier.
                                  gr

GlennGSI
                                  Deelnemer

ik zal daar straks ff naar kijken of daar verschil in zit.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.