Forumindex › Forums › Techniek › 1,8 liter motoren › Uitlaatrubber einddemper
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 oktober 2011 om 14:26 #17241860
Één van de ophangrubbers van m’n einddemper gaat binnenkort scheuren, er zitten al heel veel kleine scheurtjes in.
M’n auto heb ik gekocht als schadeauto, maar er zat op dat moment een Irmscher einddemper onder. De verkoper had op dat moment ook nog een trekhaak liggen en die heeft hij er (ongevraagd) onder gezet in de tijd tussen m’n proefritje (was vrij kort met een schadeauto) en de dag dat ik m’n auto ging ophalen. Ik gebruik de trekhaak echter regelmatig, dus ik heb ‘m laten zitten.
Één van de platen van de trekhaak zit precies tussen de twee eindpijpen en daardoor is het vrij lastig om de uitlaat te demonteren (de trekhaak moet er dan eerst af). Om een lang verhaal kort te maken, ik wil dat uitlaatrubber vervangen, maar het liefst zonder de uitlaat (gedeeltelijk) te demonteren.
Kent iemand een handigheidje waardoor ik dat rubber kan vervangen zonder de uitlaat eraf te halen? Het probleem is namelijk om het rubber om de ophanghaak van de auto te krijgen en vervolgens nog om de haak op de demper. Ik zal zo dadelijk een foto maken om het één en ander te verduidelijken.
Ik denk niet dat het mogelijk is, maar wie weet? Het zou me een hele hoop ellende schelen.
5 oktober 2011 om 17:55 #17923920Niemand een handigheidje?
Dan vrees ik dat ik m’n trekhaak er af kan gaan halen om een uitlaatrubbertje te vervangen :???:
6 oktober 2011 om 13:26 #17923919zit je demper in elkaar geschoven dan???
Willem
6 oktober 2011 om 17:41 #17923921Foto’s zijn mislukt, zal morgen bij daglicht nog eens proberen.
Mijn einddemper zit met een beugel aan de middendemper. Ik hoopte eigenlijk dat iemand een handigheidje zou weten om het oude rubber te verwijderen (doorsnijden) en dan het nieuwe monteren zonder de uitlaatdemper eronder uit te halen. Anders moet ik dus ook de trekhaak demonteren en dan wordt het wel erg veel werk voor een uitlaatrubbertje.6 oktober 2011 om 18:07 #17923922hoewel ik nog niet helemaal begrijp hoe dat bij je auto zit..
ik moest de einddemper rubbers bij mijn corsa ooit ook eens vervangen, en gezien de eindpijpen een stuk door de achterbumper steken,
heb ik de uitlaat tussen het spruitstuk en voorpijp losgemaakt (bij mij 2 bouten) en de hele uitlaatlijn een stukje naar voren geschoven..
wat ook wel eens een beetje wil helpen,de rubbers in heet water leggen..worden ze iets soepeler..
of de einddemper met een paar kabelbinders ophangen..maar of dat mag?6 oktober 2011 om 18:15 #17923923Hey, bedankt voor de tips. Zal inderdaad de bouten bij de voorkant losmaken, eens kijken of ik dan precies genoeg ruimte krijg om dat rubber erom heen te krijgen.
Het is wat lastig uitleggen, maar de platen die aan het subrame van je trekhaak zitten, ongeveer 50 cm uit het midden, die steekt dus aan de uitlaatzijdetussen de twee eindpijpen door. Ik krijg het niet lekker op de foto, met flits zie je die plaat niet, zonder flits is het te donker om duidelijk te maken.
9 oktober 2011 om 14:57 #17923918krijg een beetje het idee dat je een uitlaat hebt die normaal niet passend is bij een trekhaak :hmmz
9 oktober 2011 om 15:07 #17923917Klopt, volgens mij hoort die trekhaak sowieso niet op de Astra Coupé, aangezien de achterbumper ook tegen de trekhaak aankomt. Maar het komt me wel goed uit, aangezien ik regelmatig met aanhanger rijdt en dan dus geen auto hoef te lenen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.