Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › uitlaatprobleem vectra b v6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 februari 2011 om 18:50 #17232839
mijn auto had ik even snel op een kleine helling geparkeerd omdat ik haast had en ging pinnen (dus de motor liep nog).
terwijl ik sta te pinnen ziet ik me auto achteruit rollen:swear, dus ik erachter aan, rolt ie dwars de straat over (stond een beetje gestuurd) net langs een verkeers bord net langs een lantarenpaal komt ie met de uitlaat (kat.) tegen een recht opstaande steen in de stoep tot stilstand.
voor de duidelijkheid ze hebben daar langs de weg een rijtje klinkkers met om de meter een opstaande zodat daar geen auto’s geparkeerd worden.
ik gauw gekeken en zie alleen een deukje in de kat. blij dat er niks kapot is.:angeltot na een paar dagen hoort ik ineens wat meer herrie als normaal, dus ik kruip nog eens onder de auto is het flexible gedeelte (van de uitlaat) in elkaar gedrukt en zit dus vanaf daar me hele uitlaat een stukje naar voren, met daarbij dat er een scheurtje boven op de kat. zit.:cry
ik naar een maat van me die eigen garage heeft, nu de gas uitstoot gewoon goed en als je het niet weet hoor je het eigenlijk ook niet.
nu is me vraag of dit dan afkeur is voor apk.
nu zit ik te denken omdat de kat. een geheel is met het flexible gedeelte en de voorpijp/spruitstukken, om er voor het flexible deel een flens aan te lassen en dan een los stukje kat plus flexible tussen te maken.
ik hoop dat dat dan te doen is zodat de voorpijp/spruitstukken er los van hoeft.maar dan is dat allemaal alleen nodig als dit afkeur is.
P.S. misschien iemand ervaring met kat. vervangen achter x25xe?
15 februari 2011 om 18:53 #17818378Die flexibele stukjes zijn los te koop,
moet natuurlijk wel gelast worden.15 februari 2011 om 18:54 #17818379flexibel stukje kost niet veel,moet er ff tussen gelast worden,is je kat lek????voor apk moet hij gasdicht zijn
15 februari 2011 om 18:55 #17818380flexibel stukje kost niet veel,moet er ff tussen gelast worden,is je kat lek????voor apk moet hij gasdicht zijn
15 februari 2011 om 19:09 #17818381flex kan je via ebay voor 20 euro bestellen.
kat kan je gewoon vervangen.voor de apk geld alleen dat er een kat onder zit en je uitlaat verder lucht dicht is over de gehele lengte. op uit einde na natuurlijk
15 februari 2011 om 19:10 #17818382[rquote=1869695&tid=142785&author=svdk20]flex kan je via ebay voor 20 euro bestellen.
kat kan je gewoon vervangen.voor de apk geld alleen dat er een kat onder zit en je uitlaat verder lucht dicht is over de gehele lengte. op uit einde na natuurlijk
[/rquote]???:jerry
15 februari 2011 om 19:19 #17818383nou flexible stuk is volgens mij niet lek alleen in elkaar gedrukt, dus al dit niet al het geld kost gelijk maar weer mee vervangen met de kat.
want de kat heeft een scheurtje boven op, bij z’n las naad zeg maar. en dan is ie dus niet over de gehele lengte lucht dicht. dus afkeurd.
een kat kost wel wat meer zeker, dan maar ergens 2dehands opzoeken.iemand misschien een site of iets want als ik via google zoek op onderdelen etc. dan is het vaak voor alle types behalve voor 6 cilinders.
15 februari 2011 om 20:14 #17818384scheurtje in de kat gewoon dichtlassen. en direct flexibele stuk vervangen. ben je voor +-30euro + loskosten klaar.
kat word er echt niet minder om, dat die dicht gelast is hoor!
15 februari 2011 om 20:30 #17818385en anders nieuwe voorpijp met kat ligt tussen de 150 euro en 250 euro op ebay.
http://cgi.ebay.nl/VAUXHALL-VECTRA-B-2-5-CAT-CATALYTIC-CONVERTER-95-00-/110467746338?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item19b8640a22maar dicht lassen is ook zeer zeker nog een optie al denk ik wel dat die flex verbinding het niet lang meer volhoud nu die geknikt is of is geweest. je kan de gok altijd wagen en ff door sparen tot ie echt kapot is of afgekeurd
15 februari 2011 om 20:39 #17818386ja natuurlijk de kat zelf lassen is ook een oplossing haha alleen is daar denk ik wel een beetje moeilijk bij te komen als ie nog onder de auto hangt.
de kat. is natuurlijk dikker dan de pijp zelf, maar we gaan eens kijken.en zo erg is het ook nog niet dus ga op me gemakkie eens kijken hoe ik het ga maken.
en ik dacht als ik (zelf kan ik niet lassen dus een maat van me) er toch aan moet gaan lassen dan wil ik er eigenlijk flenzen tussen maken zodat ik een kat vervanger kan plaatsen en dan gemakkelijk de kat kan verwisselen d.m.v. de boutjes.
iemand hier ervaring mee of tips.een kat. vervanger si toch gewoon een stukkie uitlaatpijp, of moet dit toch een bepaalde weerstand hebben?
27 februari 2011 om 19:39 #17818387wat is eigenlijk de originele dikte van de uitlaat (diameter) bij de v6, weet iemand dat toevallig.
en vaak wordt er gesproken over een groep of klasse A uitlaat, wat houd dit precies in, gewoon een bepaalde dikte/diameter ofzo?
kan je zomaar een dikkere uitlaat plaatsen, de uitlaat moet toch een bepaalde tegen druk geven:hmmz
27 februari 2011 om 19:56 #17818388ik meen dat orgineel 54,5 mm het diameter is van de uitlaat van de v6.
vanaf 63,5 mm noemt men de uitlaat klasse a -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.