Uitlaatgassen in interieur

Forumindex Forums Modellen Astra Uitlaatgassen in interieur

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    realhustler
    Deelnemer

Hallo, voor ik ga sleutelen eerst wat rondvragen, scheelt misschien veel tijd (en het is vies weer).

Sinds een tijdje heb ik het gevoel dat er uitlaatgassen het interieur binnenkomen. Een beetje. Eigenlijk alleen als ik langzaam rijd.
      Ik hoor nergens lekkage, en ik zie ook nergens lekkage, uitlaat is in goede staat (LPG!). en ik ruik het alleen in de auto, niet naast / onder / onder de motorkap etc.

Heeft er iemand ervaring mee, en een idee wat het kan zijn?

De lucht lijkt erop dat de auto voor je ‘stinkt’ maar het is niet de typische rotte eieren lucht wat je soms ruikt achter de auto. Het komt binnen via de airco / ventilatie want als de fan speed 0 is dan komt er niks binnen. En op snelheid is het ook niet.

even wat info over de auto:
      Astra H met 1.8 motor, op LPG.
      Afgelopen zomer zelf de uitlaatspruitstuk pakking vervangen op aangeven van de apk garage.
      Vorig jaar zelf de uitlaat van de Cat tot het einde vervangen, het flexibele stuk vooraan was kapot, en de rest was er ook wel aan toe dus makkelijk alles in 1x.

Voordat ik de uitlaatspruitstuk pakking verving, had ik soms het motorlampje aan, wat vanzelf weer uitging (melding was rijk mengsel).
      sinds de vervanging is het niet 1x meer aangeweest. Ik merkte verder niks aan de auto.

Even filosoferen:
      Uitlaatspruitstuk pakking lekt misschien weer maar vorige keer niks geroken plus soms motorlampje en nu nooit lampje.
      Flexibel stuk weer kapot, zou wel snel zijn, plus ziet er goed uit, en ik zie / hoor / ruik niks onder / naast / onder de motorkap.
      Het lijkt me ook dat als er voor de eerste lambda sonde of tussen de twee lambda sondes een probleem is, het motorlampje soms aan zou moeten gaan.
      Opvallend is dat het niet binnenkomt als de fan op 0 is (dat doe ik dus nu als ik langzaam meot rijden of moet stoppen)

Ik hoop dat iemand een goed idee heeft zodat ik wat gerichter te werk kan gaan. Helaas heb ik geen brug / garage, ik moet op de openbare weg mijn auto zien te fixen.

MarkVectra93
      Deelnemer

Om te kijken of je uitlaat dicht is zou je je hand er achter op kunnen houden en kijken of de auto druk opbouwt, als die lekt hoor je t ook meteen

realhustler
        Deelnemer

Slim,
          Heb ik even gedaan maar misschien nog wat grondiger proberen.

linfiel
          Deelnemer

Of er rijd iedere keer iemand voor je die op L.P.G. rijd, dan heb je ook zo’n vieze lucht in de auto, het zelfde als je zo’n 2 takt scooter voor je hebt rijden, was maar een suggestie hoor.

realhustler
            Deelnemer

Ik begrijp dat je LPG niet zo’n succes vind? Volgens mij stinkt LPG niet, als mijn auto stinkt dan is dat als ie nog koud is en op benzine draait. LPG is behoorlijk schoon, dat stinkt echt niet.
              Wat niet wil zeggen dat uitlaatgassen (van welke brandstof dan ook) lekker zijn in je interieur. Zelfs waterstof, moet je een regenpak aan in de auto, lol.

MarkVectra93
              Deelnemer

Hoe ziet je interieurfilter eruit aangezien je airco hebt?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.