uitlaatgasreinigingssysteem lampje brandt en gaat ook weer

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) uitlaatgasreinigingssysteem lampje brandt en gaat ook weer

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266806
    cosmo10
      Lid sinds:
      5 July 2014

      In mijn display gaat het uitlaatgasreinigingssysteem soms aan. De auto trekt dan moeilijk, hortend en stotend, op.
      Bij hogere toeren ( boven 3-4000) lijkt het minder te worden.

      Het vreemde is dat de klacht niet aan houdt. Motor uit en weer aan heeft geen effect.

      Maar gisteren reed ik ‘s ochtends zonder probleem naar m’n werk om aan het eind van de dag (het was er warm boven de 25 graden) toch weer het euvel te vinden.

      De hele terugweg (oa deel snelweg) en 1 rit daarna (stadsverkeer) bleef het lampje branden. Tijdens de volgende rit in de avond was het lampje ineens uit. De omgevingstemperatuur was inmiddels gezakt.

      Kan de buitentemperatuur invloed hebben?
      Ik heb gisteren ook het luchtfilter met de stofzuiger schoongemaakt, misschien dat het daaraan kan liggen?
      Misschien ligt het aan de brandstof? Mogelijk dat een keer E10 tanken in Duitsland effect heeft gehad?

      Ik ben op zoek naar wat easy fixes voordat ik de auto door de garage laat nakijken.

      Info:
      Zafira B 2011 (A-H/MONOCAB – BP11 – 1AABA2BAAM7)
      Benzine 1.6 85 kW
      kilometerstand 60.000

      Groeten,

      Cosmo10

      #18241441
      cosmo10
        Lid sinds:
        5 July 2014

        NB het lampje dat aangaat is oranje en moet een motorblok voorstellen

        Volg onderstaande link: nummer 7

        http://www.voertuigcontrole.nl/opelastra1/autoWaarschuwings-controlelampjes.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

        #18241442
        Dolby
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 May 2008

          Ik zou als ik jouw was even naar de werken kijken van de EGR klep. Waarschijnlijk zit de EGR klep verstopt of kapot. Maar vaak kun je de EGR klep schoonmaken en daarna zou het weer moeten werken.

          #18241443
          PaulAstra
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 August 2013

            moet hij wel een egr klep hebben… die zit namelijk niet op de Z16XEP motor…

            zonder een foutcode is er weinig zinnigs over te zeggen.

            #18241444
            Opeltje17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              Uitlezen.

              #18241445
              cosmo10
                Lid sinds:
                5 July 2014

                Is gefikst! motor liep maar op 3 cilinders. Bobine en bougies vervangen en klaar!

                #18241446
                Dolby
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 May 2008

                  Mooi dat het opgelost is. Bedankt voor je reactie met daarbij de oplossing. Zo kunnen we elkaar helpen. Echt top. :thumb

                  Veel plezier met je Zafira. :wors

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.