uitlaatgascontrole (lamp brandt)

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum uitlaatgascontrole (lamp brandt)

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218952
    Harald1967
      Lid sinds:
      7 March 2010

      Na uitgebreide reparatie aan mijn beide voorveren met soldering van de kabel van de abs-sensor, auto weer retour gekregen van de erkende Opeldealer in de buurt.

      Tevens werd mij medegedeeld dat de distributie en nog een andere snaar vervangen moesten worden (distributie net 30dkm geleden gebeurd, alsmede de revisie van de automatenbak). Heb dit dus maar even achterwege gelaten.

      Denk je dat alles goed is krijg je het volgende:
      controlelamp voor onderhoud gaat branden ( nog 10.000 km te gaan voor de beurt). ?? deed dit niet voor we hem wegbrachten. Verklaring Opeldealer: moet binnekort een beurt hebben.

      Auto schokt af en toe zeer licht, lijkt eigenlijk meer op een keer slikken. doet dit nu ongeveer 2 dagen maar slechts een enkele keer.
      Sinds vanmiddag gaat dan ook nog eens het lampje branden van het uitlaatgascontrole. (verklikkerlicht) Ook tijdens het rijden blijft deze branden.
      Wat zijn raadzame stappen om te gaan ondernemen hierin.
      Alle hulp/advies is welkom.

      #17633375
      Spacejam
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 November 2006

        misschien is de roetfilter rot.

        #17633376
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Uit laten lezen..

          Willem

          #17633377
          flappie
            Lid sinds:
            21 February 2010

            Hey Harald,

            Ik heb sinds kort ook diezelfde storing !
            Het kan volgens mij of de katalysator/roetfilter zijn of de sensor die erin zit.
            Omdat het alleen effect heeft op de uitlaatgasen (milieu) wilde ik eigenlijk doorrijden tot aan de volgende APK…

            Weet iemand of het kwaad kan om door te rijden ?
            Of kan er nog meer stuk gaan ?

            Groet,
            Peter

            #17633378
            luger
              Lid sinds:
              4 September 2010

              Dag Hareld en Peter,

              Nou heb ik zelf enige tijd geleden dezelfde melding zien verschijnen. Nou ging deze vaak ook weer
              van zelf weg. Maar sinds enige tijd blijft het lampje branden. In het boekje staat inderdaad dat het
              uitlaatgascontrole is en als het lampje knippert je katalysator. Nou in mijn geval knippert hij niet.
              Maar tevens gebeurd het volgende als ik aan het rijden ben en ik stop bijvoorbeeld bij een stoplicht
              en wil vervolgens bij groen weer wegrijden trek de auto amper op en kom dus amper vooruit. je hoort
              hem wel toeren maken en in enkele gevallen zelfs schiet hij in ene weg na het niet vooruit komen en
              het maken van de toeren.
              Iemand een idee of oplossing :o
              BVD,

              Lu

              #17633379
              DarkNL08
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 March 2010

                Lijkt er wel op alsof ze bij het repareren van ‘t een, iets anders “onklaar” maken.. Nu ben ik niet van negatief denken.. maar het is toch erg frappant !!

                #17633380
                jraaf
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 January 2008

                  Als het gaat om een lampje met een auto en een baco er door heen dan is er in ieder geval een storing in het motormanagement waardoor de auto in noodloop kan gaan. Dit merk je doordat je totaal geen vermogen meer hebt. Uitlezen is de beste optie om er achter te komen wat er aan de hand is.

                  Kan bij de Z1,9DTH het volgende zijn:

                  Wervelkleppen vast geroet.
                  Actuator wervelkleppen kapot.
                  EGR klep verstopt.
                  Dieselpartikelfilter vol en regenereert niet meer.
                  Voorts kan er ook nog een sensor kapot zijn……

                  In het geval van Harald 1967 zou ik onmiddelijk naar een andere dealer gaan of verhaal halen.
                  De Z1,9DTH heeft slechts om de 150 duizend km een nieuwe distributie nodig.
                  Wel kan het kloppen als deze 30.000 km geleden is vervangen dat nu je service lampje brand want de intervallen zitten zo rond de 30.000.

                  Uitlezen en je weet het.
                  Safe driving Jurgen

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.