Uitlaatgas verklikkerlicht

Forumindex Forums Modellen Astra Uitlaatgas verklikkerlicht

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242400
    bobbie1001
      Lid sinds:
      21 April 2012

      Vanmorgen in de file (waar ik overigens nooit in sta door wisseldiensten) ging ineens het lampje branden van de uitlaatgassen en bleef constant aan. Ik merkte dat de power er een beetje uit raakte als ik bij bijv. 80km/h een dotje gas gaf. Dan gaf hij niet de reactie die ik normaal verwacht. Vanmiddag brandde het lampje ook weer gewoon bij het starten, maar ik had niet echt het idee dat de auto vermogensverlies had. Wel vind ik hem de laatste tijd wat rommelig draaien. Lijkt of hij heel lichtjes stottert. Alsof er bij wijze van spreken ergens een zandkorrel tussen zit.
      De Egr is al eens vervangen en er is ook al een plaatje tussen gezet met gaatjes. Ik heb hem zelf een half jaartje terug al eens helemaal schoongemaakt, ook meteen de turbosensor. Bougies zijn in juli vervangen.
      Ik heb net even de kap van de motor afgehaald en alle stekkers van de bobine los gehaald en een beetje schoongeblazen met mn mond.
      In ieder geval helpt het niet.
      Iemand een ideetje?

      Het gaat om een Astra H station 1.9 cdti uit november 2006
      De motor is een Z 19 DTL , handgeschakelde bak

      #17929845
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Ik neem aan dat je de stekkers van de bramdstof injectors bedoelt, want een diesel heeft geen bobine. Maar enige optie is uit lezen, dan weet je waar je moet gaan zoeken, lampje kan veel betekenissen hebben namelijk

        #17929846
        bobbie1001
          Lid sinds:
          21 April 2012

          Ok, dank je wel. Heb wel net bij Conrad een apparaatje besteld om uit te lezen. Ga ik eerst maar eens proberen. Wilde het al lang hebben, dus nu is het moment daar….
          Misschien heeft iemand anders nog een idee, dan hoor ik het graag.
          Ik zal wel nog de uitkomst laten weten.

          Wordt vervolgd….

          #17929847
          SjoerdB
            Lid sinds:
            30 January 2012

            Bobines en bougies op een diesel? Knap motorblok! :thumb

            #17929848
            DarkNL08
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 March 2010

              :jerry :jerry

              #17929849
              robin6833
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 June 2012

                Egr klep?

                #17929850
                bobbie1001
                  Lid sinds:
                  21 April 2012

                  Ter info:
                  Heb het uitlees apparaat ontvangen van conrad en werkt wel goed. Kreeg 2 codes, waarvan 1 een oude was. Was wel even zoeken naar het euvel. Eerst de turboslang wat ingetaped om te kijken of daar geen luchtverlies is. Maar storing kwam terug. Luchtmassa meter, turbo sensor gereinigd. Was ook geen succes. Toen las ik iets over de ECU?? Nou, begreep niet helemaal wat de bedoeling was, maar heb alle zekeringen die met het motormanagement te maken hebben eruit gehaald en even een beetje in de ingangen geblazen. Nou, lijkt erop dat dat het is, want rijd nu probleemloos.
                  In ieder geval bedankt voor de reacties.

                  Groet
                  Bob

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.