Uitlaatgas in de auto (Rekord C)

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Uitlaatgas in de auto (Rekord C)

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Jorisch350

Hallo,

Ik heb sinds een tijd last van uitlaatgassen in de Rekord C.
      Met alle ramen dicht heb ik nergens last van, maar zodra 1 raam een klein beetje open gaat komt er direct een flinke stroom uitlaatgas de wagen binnen.

het komt zeker niet uit de luchtroosters, maar echt alleen als het raam open staat.

Ik denk zelf dat hij de lucht via de kofferbak naar binnen zuigt aangezien er natuurlijk een onderdruk in het interieur ontstaat als je met 80 km/u een raam op een kiertje zet.

De uitlaat zelf is luchtdicht

Wat is een manier om dit te testen? Ik zou de wagen vol rook kunnen zetten met een rookmachine, maar denk dat de lucht echt via zeer kleine ruimtes de wagen binnen komt. Zijn er nog andere opties?

Het probleem is (denk ik) ontstaan na het lassen van een kokerbalk rechts achter. Heeft iemand dit vaker meegemaakt?

Met vriendelijke groet,
      Joris

astra GT

Heej Joris,

Misschien is de gelaste koker niet helemaal dicht?
        Heb je nog alle rubber doppen in de kofferruimte zitten?
        Heb zelf gehad dat de slang van de charterventilatie gescheurd was, kreeg toen ook aardig wat damp binnen.
        Je auto vol rook zetten zal niet veel zin hebben, denk dat je dan overal wel rook uit ziet komen…

groeten johan

Fearless
        Deelnemer

Als de uitlaat gasdicht is zal het idd van de motor af komen. Normaal zou je dat via de kachelventilator binnen krijgen, maar dat is bij een rekord mooi afgesloten :thumbup

bettus accu
          Deelnemer

nee, komt waarschijnlijk door een slecht kofferbakrubber.

als je de ramen dicht heb bouw de auto van binnen een overdruk op, daardoor heb je er dan geen last van. zodra je de ramen open heb valt de overdruk weg waardoor je de uitlaatgassen naar binnen krijgt. vaak word dit veroorzaakt door een slecht kofferbakrubber of een rubber dat niet goed afsluit.

Jorisch350

Het is inderdaad ontstaan na het laswerk aan de achterkant, waarschijnlijk zal er een kleine luchtstroom zijn via een kier of gat in de koker inderdaad.

Maar nu weet ik in ieder geval waar ik het moet zoeken

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.