Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › uitlaatdiameter c20xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 februari 2011 om 12:36 #17233328
Ik ga een c20xe (M2.5 FP computer) inbouwen in een Opel Corsa TR.
Daarvoor ga ik zelf een rvs uitlaat maken met dempers van Simons.De motor heeft het volgende:
M-tech chip
M-tech SFI vervanger
5kg vliegwielKan ik dan beter een Groep A (63,5mm) of Groep N (50.8mm) uitlaat systeem nemen?
Het orginele mondstuk van het uitlaatspruitstuk heb ik 47mm gemeten.Alvast bedankt voor de feedback!;)
25 februari 2011 om 13:43 #17824324100% groep A!!
Heb ik zelfs op mijn standaard XE en presteert prima naar mijn mening.
Geeft naar mijn ervaring onderin niks minder en bovenin des te meer…
25 februari 2011 om 14:15 #17824325Is dat dan gemeten of gewoon merkbaar?
Ik zit er zelf aan te denken om originele dempers te gaan monteren met een kleine diameter pijp.
25 februari 2011 om 14:44 #17824326Ik dacht dat origineel goed genoeg was tot ongeveer 190-200pk
25 februari 2011 om 16:34 #17824327Op de rollenbank was bij mij een verschil van 10nm tussen groep à en groep n groep n had meer koppel en groep à meer pk
25 februari 2011 om 18:52 #17824328Ach ik denk dat het sterk afhangt van wat de zwakste schakel is bij jouw auto/motor hoeveel het uitmaakt. Ik heb bijvoorbeeld geen kat. zou me voor kunnen stellen dat groep A met kat ongeveer net zo ademt als een groep N zonder, of zie ik dat verkeerd? :hmmz In de opgave van motor vermogen staat in elk geval wel 6 pk meer voor zonder kat, maar geen andere getallen qua koppel…
Ik heb het niet op de rollenbank getest hoor en daarom is het mijn mening, zit niet veel wetenschappelijks achter ofzo. Waar ik het aan merk is dat ik vaak sprint tegen een maatje van mij en ik hem na de nieuwe uitlaat er flink uit reed ineens… Of dat koppel is of PK’s geen idee…
Misschien was het wel mijn enthusiasme!:P
25 februari 2011 om 19:11 #17824329Er gaat bij mij geen katalysator onder komen, gewoon een midden en einddemper..
Scheelde groep A weer veel PK’s met groep N?
25 februari 2011 om 19:32 #17824330Ik moet er even bij zeggen dat ik voorheen een uitlaat reed zonder kat van een 1.8S, die is 48mm, en dat is dunner nog dan een groep N.
Groep A erop boekte bij mij op elke linie alleen maar vooruitgang…
25 februari 2011 om 22:59 #17824331denk dat het erg uit maakt wat je aan je blok gedaan hebt.
op een best getuned blok wat ik in mijn calibra had zitten maakte de groep a veel meer koppel in mijn ogen(ok niet gemeten)
op een standaard c20xe in een corsa b maakt het geen fluit uit zo voelde het.26 februari 2011 om 08:19 #17824332@ CorsaTR: Ben jij niet een jaartje geleden bij mij komen kijken voor een 20SEH?
Enne, GROUP A!
26 februari 2011 om 09:48 #17824333ja dat was ik inderdaad. Was toen alleen veel te vroeg gaan zoeken naar een motor omdat ik geen ombouwspullen had..
Ik ben nog in twijfel door de koppel die marcel op de rollebank gemeten heeft :p26 februari 2011 om 13:04 #17824334De koppel was bij een standaard motor
27 februari 2011 om 19:21 #17824335Tot 200Pk (afhankelijk van het toerental waarbij dit bereikt wordt) is een pijp van 60mm uitwendig genoeg.
Grotere diameters geven over het algemeen koppelverlies.
Ik heb vorig jaar bij een 200PK C2.0XE de 60mm nog iets dicht geknepen met een klep in de uitlaat.
Ik kreeg iets van tussen de 10 en 15 Nm erbij onder de 4000 Tpm. Vanaf 4000 Tpm. was de vermogenskromme exact hetzelfde.Na mijn ervaring kun je het beste Grp. N pakken. Grp. A zou ik pas bij veel hogere vermogens gaan gebruiken.
Je verliest alleen maar met Grp. A bij de C2.0XE’s waarmee de meeste hier op het forum rijden.27 februari 2011 om 21:33 #17824336Okee bedankt voor de input!
Ik ga morgen simons groep N dempers bestellen en 50.8mm rvs pijp halen!
11 maart 2011 om 13:53 #17824337en als je nou webers/283Gr nokassen hebt is dan een groep a beter of groep n?
pk is 198,2 zonder groep a
17 maart 2011 om 21:02 #17824338Ik heb sinds vandaag een gegalvaniseerde buis van 2,85m lang en 1,5mm wanddikte gratis gekregen!
Nou de binnendiameter: 57mm, is dit de gulden middenweg?
Icm. groep N simons dempers of Fox dempers binnendiameter 57mm? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.