uitlaatdiameter c20xe

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) uitlaatdiameter c20xe

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233328
    CorsaTR
      Lid sinds:
      26 April 2009

      Ik ga een c20xe (M2.5 FP computer) inbouwen in een Opel Corsa TR.
      Daarvoor ga ik zelf een rvs uitlaat maken met dempers van Simons.

      De motor heeft het volgende:
      M-tech chip
      M-tech SFI vervanger
      5kg vliegwiel

      Kan ik dan beter een Groep A (63,5mm) of Groep N (50.8mm) uitlaat systeem nemen?
      Het orginele mondstuk van het uitlaatspruitstuk heb ik 47mm gemeten.

      Alvast bedankt voor de feedback!;)

      #17824324
      Vinci
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 August 2009

        100% groep A!!

        Heb ik zelfs op mijn standaard XE en presteert prima naar mijn mening.

        Geeft naar mijn ervaring onderin niks minder en bovenin des te meer…

        #17824325
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Is dat dan gemeten of gewoon merkbaar?

          Ik zit er zelf aan te denken om originele dempers te gaan monteren met een kleine diameter pijp.

          #17824326
          KadettGSI
            Lid sinds:
            21 January 2009

            Ik dacht dat origineel goed genoeg was tot ongeveer 190-200pk

            #17824327
            dr_antrax
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 August 2007

              Op de rollenbank was bij mij een verschil van 10nm tussen groep à en groep n groep n had meer koppel en groep à meer pk

              #17824328
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                Ach ik denk dat het sterk afhangt van wat de zwakste schakel is bij jouw auto/motor hoeveel het uitmaakt. Ik heb bijvoorbeeld geen kat. zou me voor kunnen stellen dat groep A met kat ongeveer net zo ademt als een groep N zonder, of zie ik dat verkeerd? :hmmz In de opgave van motor vermogen staat in elk geval wel 6 pk meer voor zonder kat, maar geen andere getallen qua koppel…

                Ik heb het niet op de rollenbank getest hoor en daarom is het mijn mening, zit niet veel wetenschappelijks achter ofzo. Waar ik het aan merk is dat ik vaak sprint tegen een maatje van mij en ik hem na de nieuwe uitlaat er flink uit reed ineens… Of dat koppel is of PK’s geen idee…

                Misschien was het wel mijn enthusiasme!:P

                #17824329
                CorsaTR
                  Lid sinds:
                  26 April 2009

                  Er gaat bij mij geen katalysator onder komen, gewoon een midden en einddemper..

                  Scheelde groep A weer veel PK’s met groep N?

                  #17824330
                  Vinci
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2009

                    Ik moet er even bij zeggen dat ik voorheen een uitlaat reed zonder kat van een 1.8S, die is 48mm, en dat is dunner nog dan een groep N.

                    Groep A erop boekte bij mij op elke linie alleen maar vooruitgang…

                    #17824331
                    Lex
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 July 2004

                      denk dat het erg uit maakt wat je aan je blok gedaan hebt.
                      op een best getuned blok wat ik in mijn calibra had zitten maakte de groep a veel meer koppel in mijn ogen(ok niet gemeten)
                      op een standaard c20xe in een corsa b maakt het geen fluit uit zo voelde het.

                      #17824332
                      Mr. Bone
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 September 2009

                        @ CorsaTR: Ben jij niet een jaartje geleden bij mij komen kijken voor een 20SEH?

                        Enne, GROUP A!

                        #17824333
                        CorsaTR
                          Lid sinds:
                          26 April 2009

                          ja dat was ik inderdaad. Was toen alleen veel te vroeg gaan zoeken naar een motor omdat ik geen ombouwspullen had..
                          Ik ben nog in twijfel door de koppel die marcel op de rollebank gemeten heeft :p

                          #17824334
                          dr_antrax
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            16 August 2007

                            De koppel was bij een standaard motor

                            #17824335
                            Miruni
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 February 2007

                              Tot 200Pk (afhankelijk van het toerental waarbij dit bereikt wordt) is een pijp van 60mm uitwendig genoeg.

                              Grotere diameters geven over het algemeen koppelverlies.

                              Ik heb vorig jaar bij een 200PK C2.0XE de 60mm nog iets dicht geknepen met een klep in de uitlaat.
                              Ik kreeg iets van tussen de 10 en 15 Nm erbij onder de 4000 Tpm. Vanaf 4000 Tpm. was de vermogenskromme exact hetzelfde.

                              Na mijn ervaring kun je het beste Grp. N pakken. Grp. A zou ik pas bij veel hogere vermogens gaan gebruiken.
                              Je verliest alleen maar met Grp. A bij de C2.0XE’s waarmee de meeste hier op het forum rijden.

                              #17824336
                              CorsaTR
                                Lid sinds:
                                26 April 2009

                                Okee bedankt voor de input!

                                Ik ga morgen simons groep N dempers bestellen en 50.8mm rvs pijp halen!

                                #17824337
                                Ludolph
                                  Lid sinds:
                                  25 June 2008

                                  en als je nou webers/283Gr nokassen hebt is dan een groep a beter of groep n?

                                  pk is 198,2 zonder groep a

                                  #17824338
                                  CorsaTR
                                    Lid sinds:
                                    26 April 2009

                                    Ik heb sinds vandaag een gegalvaniseerde buis van 2,85m lang en 1,5mm wanddikte gratis gekregen!
                                    Nou de binnendiameter: 57mm, is dit de gulden middenweg?
                                    Icm. groep N simons dempers of Fox dempers binnendiameter 57mm?

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.