Uitlaat witte waterdamp en hoog koelvloeistofverbruik

Forumindex Forums Modellen Astra Uitlaat witte waterdamp en hoog koelvloeistofverbruik

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    bartvandegroes
    Deelnemer

Goedeavond allemaal,

ik heb een Opel Astra sports tourer 1.4T (A14NET) uit 2011. Afgelopen jaar is tijdens het onderhoud het koelvloeistof reservoir vervangen omdat de auto koelvloeistof verloor en hier een scheur in zat. Ook zijn er toen 2 kapjes afgekit linksboven aan de zijkant van de motor die toen wat lekten. De waterpomp is gecontroleerd op lekkages (reeds vervangen met 80000km) maar deze was/is netjes droog. Inmiddels heeft de auto ongeveer 175000km gereden maar deze gebruikt sinds de reparatie nog steeds best wat koelvloeistof (1 liter per 2 maanden). Wat mij sowieso opvalt is dat de uitlaat aardig wat witte rook uitstoot (bij koude maar ook bij warme motor). Het valt mij wel op dat er veel auto’s van hetzelfde type ook best wat damp uitstoten, is dit een minpunt van deze auto?

Weten jullie wat het probleem kan zijn?!

Alvast bedankt, Groeten Bart

Hilko
      Deelnemer

Kan koppakking zijn.

bartvandegroes
        Deelnemer

Daar heb ik ook aan gedacht, maar zou er dan geen witte drap op de onderkant van o.a. de vuldop van de olie en bovenin de motor zitten? De olie, binnenzijde en dop zijn namelijk brandschoon.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.