Uitlaat vervangen vectra b 1.6 bj 2000

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Uitlaat vervangen vectra b 1.6 bj 2000

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    BrianPPD

Ik heb sinds kort een opel vectra 1.6 16v sedan uit 2000, nu wil ik de einddemper vervangen voor een sporteinddemper, maar ik heb een trekhaak weet iemand welke einddemper ik dan zou moeten monteren.

MarkVectra93
      Deelnemer

Volgens mij maakt dit niks uit, kan ik me in ieder geval niet voorstellen, de sportdemper(als t geen universele is) wordt gewoon op dezelfde punten gemonteerd als de originele…

bart-gsi
        Deelnemer

Bij een losse demper maakt een trekhaak idd niks uit…
          Vaak zit er wel een verschil in station of sedan…
          Bij een catback staat vaak wel of het voor een trekhaak of zonder is.. Maar dat is omdat de ophangpunten tijdens fabricage al gemonteerd worden

KRSA2000
          Deelnemer

Ik zou het goed navragen bij de fabrikant zelf als ik jou was. Bij een astra g (station) maakt het bijvoorbeeld degelijk wat uit of er een trekhaak gemonteerd is ja of de nee.
            Er zit namelijk bij de einddemper een extra stuk plaatstaal in de weg als je een trekhaak hebt.

bart-gsi
            Deelnemer

dat ook.. maar in dit geval staat er niet bij of de TS een universele demper zoekt of een auto specifiek

bij de universele moet je zoals mark aangeeft in vele gevallen zelf de ophangpunten over zetten

en dan staat er niet bij of het voor een trekhaak model is of niet of dat het alleen voor hatchback sedan of station is…

bart-gsi
              Deelnemer

alleen ik persoonlijk zou iets meer bij leggen en een catback aanschaffen..
                http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=5310153&hid=&lhid=&lvid=” onclick=”window.open(this.href);return false;
                iets meer product voor je geld.. aangezien een redelijke A-merk sportdemper ook al een aardig zakcentje kost….

nwa
                Deelnemer

h maakt wel uit want al de demper op de orginele punten ophangt komt ie tegen de trekhaak beugel dat had ik ook

bart-gsi
                  Deelnemer

@nwa wrote:

h maakt wel uit want al de demper op de orginele punten ophangt komt ie tegen de trekhaak beugel dat had ik ook

klopt maar als je een universele demper hebt dan moet je er zelf voor zorgen dat de beugel voor je ophangpunt langer is.. of anders is..
                    dat hoeft een auto onderdelen zaak of fabrikant volgens mij je niet te vertellen…
                    eigenlijk simpel gezegd.. jij koopt de demper en jouw feestje hoe je um eronder hangt…

Corsa_GSi
                    Deelnemer

of je mept een deuk in de demper op de plaats waar hij te dicht bij de trekhaak komt

bart-gsi
                      Deelnemer

@Corsa_GSi wrote:

of je mept een deuk in de demper op de plaats waar hij te dicht bij de trekhaak komt

een deuk in de demper slaan is een dingetje bij corsatjes als je demper schuin hangt en je vak van je reservewiel in de weg hangt.. overgens niet bij trekhaken.. bij trekhaken heb je over het algemeen een balk van links naar rechts hangen.. daar zou de topic starter ophangpunten aan kunnen lassen als de ophangpunten van fabriekaf niet haalbaar zijn met de normale steunen…

Corsa_GSi
                        Deelnemer

Heb een Bastuck einddemper onder de Vectra B Station met trekhaak, geen idee of die is aangepast.

nwa
                          Deelnemer

@Corsa_GSi wrote:

Dat heb ik toen ook gedaan

wim-v6
                            Deelnemer

@Corsa_GSi wrote:

Heb een Bastuck einddemper onder de Vectra B Station met trekhaak, geen idee of die is aangepast.

Ja is door mij Jerremy en mijn Vader aangepast met een Grote hamer

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.