Uitlaat stuk afgebroken

Forumindex Forums Modellen Tigra Uitlaat stuk afgebroken

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228853
    Mike5501
      Lid sinds:
      12 October 2010

      Hallo Allemaal,

      Ik hoorde een rare trilling onder m’n tigra vandaan komen, nu ging ik kijken en bleek een stuk van de uitlaat die aansluit op het spruitstuk afgebroken te zijn. Het geheel zit verder nog goed vast, is het gevaarlijk om hier nog 2 dagen mee te rijden?
      Alvast bedankt
      Mike

      #17764246
      rhandy1
        Lid sinds:
        11 November 2010

        dat lijkt me niet verstandig losse onderdelen zijn nooit goed uiteraard..
        als je het toch wil proberen probeer drempels te vermijden ;)

        maar als is hij echt kompleet afgeknapt of zijn de bouten gewoon losgetrild..

        want dan meot je hem toch wel weer gewoon vast kunnen draaien?
        (tip eerst n beetje schoonmaken :P)

        #17764247
        sharkmot
          Lid sinds:
          18 June 2009

          ze zien er niet echt rood uit van de roest. dus zou vast wel los zijn getrild.

          zo niet moet je nieuwe boutjes er door heen doen en vast zetten.

          #17764248
          1985
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 January 2006

            origineel gepost door sharkmot
            ze zien er niet echt rood uit van de roest. dus zou vast wel los zijn getrild.

            zo niet moet je nieuwe boutjes er door heen doen en vast zetten.

            maar ziet er wel afgebroken uit ;)

            Zet de auto eerst eens op een brug of kruip er onder terwijl je de auto op veilige bokjes/krik hebt staan.

            Als je meer geluid produceert zou ik zelf NIET de auto gebruiken omdat wanneer de politie je pakt je een duur bewijsje van ‘geluidsoverlast’ zal krijgen.

            Neem geen risico’s want zolang je niet weet wat het is kan het ook onder je auto weg vallen en schade anderen brengen.

            Verder dan een/de garage zou ik zelf niet rijden

            #17764249
            Mike5501
              Lid sinds:
              12 October 2010

              Bedankt voor de reacties,

              Het punt was dat de auto verder geen geluid maakte, dit was anders direct opgevallen. Vooral als je door de mcdrive or langs een muurtje reed hoorde je duidelijk het getril van het loszittende aansluitstuk. Dit stuk is er nu tussenuit, en het getril is weg. Het geheel hangt nu dus nog aan 1 bout. Wat ik gelukkig wel zag is dat de aansluiting van de katalysator op het spruitstuk niet zo | | op elkaar zit maar met een inham waardoor het geheel nog wat steviger is.

              Omdat alleen de aansluiting nu kapot is vind ik het zonde om een gloednieuwe katalysator te gaan kopen van 160 euro. Ik zat zelf te denken om dit stuk te laten lassen, ook werd mij iets verteld over een soort metaalband.. Weet iemand hier iets meer van?

              Alvast bedankt,
              Mike

              #17764250
              Fearless
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2005

                Koop gewoon voor 40 euro een mof en slijp de flensen er tussen uit.

                Wat denk je wat een nieuwe kat kost?!

                #17764251
                Fearless
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2005

                  Oeps…typfoutje…zon mofje is geen 40 euro…max. 30…

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.