Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Uitlaat spruitstuk,
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 januari 2012 om 21:13 #17245630
Beste leden,
De uitlaat spruitstukken van de C20XE’s zijn origineel al spaghetti’s
heeft iemand deze als eens vervangen voor een opmaat of aftermarket,
met merkbaar verschil ?24 januari 2012 om 23:11 #17981121Heb op Migweb al eens aandachtig de bevindingen van mensen hierop nagelezen en als je XE bijv. al van Webers is voorzien schijnt dit al veel voordeel te geven. Bij een standaard blok denk ik dat je er eerder nadeel van hebt.
Kost je alleen wel al gauw wat koppel bij lagere toeren, dus of het netto winst oplevert is de vraag, maar bij de hoge toeren bij getunede motoren geeft het winst ja….
25 januari 2012 om 15:51 #17981122Standaard zijn ze al behoorlijk “dik”.
Aftermarket is de diameter meestal nog iets groter en de buizen echt allemaal dezelfde lengte, zoals bij een Risse of Lexmaul.Winst levert het altijd op, maar op een standaard motor niet zoveel.
25 januari 2012 om 18:00 #17981123ik vond ze standaard altijd maar erg dun.
zeker voor een 2liter.ik heb er een van Lexmaul op gehad, verschil merkte je hoger in de toeren wel.
met kat vervanger is het nog beter.
kat houd veel tegen ;)
let wel op: Lexmaul verkoopt ze als rvs, maar het is gewoon puur staal.
was na een half jaar al flink verroest, en een magneet knalde er zo vol tegen aan.
beetje bezijkte boel dus…… :vertag25 januari 2012 om 18:54 #17981124katvervanger komt er ook,
iemand een idee waar ik die kan bestellen voor een kadett ?
25 januari 2012 om 19:45 #17981125John Ashley schijnt wel de bom te zijn….
http://www.jaex.co.uk/?attachment_id=287″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.migweb.co.uk/forums/engines-transmission/488424-good-c20xe-exhaust-manifold.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
25 januari 2012 om 19:53 #17981126niks bestellen gek!
gewoon een stuk pijp met flenzen maken. :thumb25 januari 2012 om 20:09 #17981127@GSI Racer wrote:
niks bestellen gek!
gewoon een stuk pijp met flenzen maken. :thumbMooi werk, maar is wel een vak hoor… Kan zelf aardig lassen, maar heb mijn uitlaat vanaf spruitstuk bij André laten maken en was er blij om dat ik niet zelf was gaan knutselen. Weet niet of hij kan helpen evt…
25 januari 2012 om 20:23 #17981128datzelfde ga ik dus ook laten doen. haha
ik kan het ook wel zelf, maar niet met rvs ;)
en lang niet zo mooi :jerry26 januari 2012 om 07:16 #17981129bakken en braden met croma kan ik zelf ook wel idd, maar als er wat pas klaar is is het mooier off ourse,
8 april 2012 om 19:58 #17981130@Vinci wrote:
John Ashley schijnt wel de bom te zijn….
http://www.jaex.co.uk/?attachment_id=287″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.migweb.co.uk/forums/engines-transmission/488424-good-c20xe-exhaust-manifold.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik heb een complete uitlaat lijn van Ashley (spruitstuk, vlammendover en einddemper) onder m’n corsa a.
Ik ben er wel tevreden mee, ik merk het verschil kwa vermogen. Maar voor ik zover was…
Er moest berhoorlijk wat aangepast worden om alles passend te krijgen.
(Het complete systeem werd wel verkocht als passende voor een corsa a/nova met C20XE.)10 april 2012 om 09:12 #17981131Hoi,
Heb van vorige week ook ander gemonteerd, is nog wat werk aan daar ‘t geleverde stuk uit 2 delen bestaat en de bijgeleverde beugels tegen ‘t oliecarter komen. Merkbaar verschil, ma zoals anderen reeds schreven… enkel in hogere toeren merkt je ‘t pas echt, rij wel met andere nokkenassen…
Hopelijk komt leverancier met oplossing uit de bus, ma denk da ik ‘t terug zal moeten demonteren om volledig te laten lassen… (gekocht bij bekende Opel tuner in nl)
Meerwinst volgens site zou 6 pk zijn..12 april 2012 om 11:30 #17981132welke spruitstuk is better voor c20xe lexmaul of ashley?
12 april 2012 om 13:39 #17981133Ik ben er mee bezig, de mijne komt bij biesheuvel vandaan (rwd)
Erg dik spruitstuk, maar weet niet wat het op gaat leveren want ik ga van cih naar c20xe dus dat verschil zal zowiezo groot zijn. Airboxvervanger, geen kat, groep A uitlaat en andere chip……geen idee, 160 pk? Hopen dat er wat over blijft voor andere nokkenassen.12 april 2012 om 17:11 #17981134welke spruitstuk is better voor c20xe lexmaul of ashley?
en welke diameter (rechtepijp) vanaf spruitstuk tot eindemper is het beste keuze?en einddemper welk diameter?
lexmaul of ashley – 60 mm rechtepijp – einddemper 63 mm ?
lexmaul of ashley – 60 mm rechtepijp – einddemper 51 mm? zo dat er wat druk is.
lexmaul of ashley – 51 mm rechtepijp – einddemper 63 mm?
lexmaul of ashley – 51 mm rechtepijp – einddemper 51 mm?het gaat om een c20xe die oude type sfi vervanger – k&n inlegfilter – chip – lichtvliegwiel en sportkoppeling heeft.
12 april 2012 om 17:32 #17981135Lexmaul RVS wordt lelijk bruin schijnt, is ‘slecht’ RVS…..
12 april 2012 om 19:19 #17981136Vinci,
dat kan ik met een volle 100% bevestigen.
volgens mij zit daar maar 5% rvs ofzo in verwerkt…
een magneet knalt er gewoon vol op vast.
na een jaartje zag deze er net zo verroest uit als elk ander XE spruitstuk…………… :vertag :vertag
mooi genaait dus.
duur betalen voor k*t kwaliteit16 april 2012 om 11:30 #17981137welke spruitstuk is better voor c20xe lexmaul of ashley?
en welke diameter (rechtepijp) vanaf spruitstuk tot eindemper is het beste keuze?en einddemper welk diameter?
lexmaul of ashley – 60 mm rechtepijp – einddemper 63 mm ?
lexmaul of ashley – 60 mm rechtepijp – einddemper 51 mm? zo dat er wat druk is.
lexmaul of ashley – 51 mm rechtepijp – einddemper 63 mm?
lexmaul of ashley – 51 mm rechtepijp – einddemper 51 mm?het gaat om een c20xe die oude type sfi vervanger – k&n inlegfilter – chip – lichtvliegwiel en sportkoppeling heeft.
iemand die mij informatie kan geven voor uitlaat systeem?
16 april 2012 om 13:08 #17981138Ik zou gewoon het orginele spruitstuk laten zitten tot zo’n 195 a 200Pk.
Dan bedoel ik wel het spruitstuk van het type met motronic2.5.
Die van de dis-motoren zijn iets meer geknepen.
Ik heb zelf een dikker spruitstuk op de crossauto zitten. Je verliest bij een motor
tot 200Pk er alleen maar koppel op en bovenin krijg je er te weinig voor terug.Hetzelfde verhaal geld voor de middenpijp en dempers.
Niet te groot gaan. Onderin verlies je gewoon en bovenin win je niks.
Tot 200Pk niet groter gaan dan 60mm dunwandige pijp.
Tot 185Pk zou ik zelfs niet groter gaan dan orgineel diameter 55mm. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.