uitlaat opel astra f 01-1996 doorgeroest vervangen

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling uitlaat opel astra f 01-1996 doorgeroest vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259235
    martijnhuiskamp
      Lid sinds:
      13 December 2012

      Wie kan mij een advies geven ik heb een opel astra f cabrio 01-1996-2001
      mijn uitlaat is doorgeroest voor de einddemper. Ik denk dat ik dan de middendemper moet vervangen waaraan deze buis zit naar de einddemper. klopt dat? is het wijd om dan ook de einddemper te vervangen? ziet er nogal vastgeroest uit. Ik zoek eigenlijk dan een middendemper ik heb voor weinig geld een remus einddemper gezien voor 50 euro. moet ik nog ergens aan denken bij de aanschaf voor de middendemper en einddemper?
      kan iemand me een tip geven?

      #18159627
      soepkiepe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 August 2010

        je eind demper zit net voor bij je achteras over het tussen stuk geschoven en met een uitlaat klem vast, dus met wat geluk heb je aan alleen een einddemper genoeg ;)

        #18159628
        petrolhead
          Lid sinds:
          13 August 2010

          ga er maar vanuit dat het ook je middendemper is,

          aardige rotklus om de einddemper los te krijgen van de middendemper ( maar niet onmogelijk ) en hetzelfde geld voor de middendemper los te krijgen van de kat, hier zit hij niet geschoven maar met 2 bouten vast en die kunnen aardig vastroesten ( ik moet hem ook vervangen ).

          ook handig als je toch bezig bent om alle rubbers te vervangen.

          #18159629
          martijnhuiskamp
            Lid sinds:
            13 December 2012

            Voor 55 euro zetten ze een nieuwe middendemper erop nou ja 2e hands maar dan is het weer gefixed.

            #18159630
            petrolhead
              Lid sinds:
              13 August 2010

              oke dat is niet zo duur, lekker laten doen dus. ;)

              #18159631
              martijnhuiskamp
                Lid sinds:
                13 December 2012

                Zo was echt een heel gedoe wat ik niemand aanraad zelf te doen. Of je moet een gasbrander hebben een een hamer en 4 handen. en geluk.

                Het oude stukje pijp van de middendemper zat in de pijp van de einddemper en die zat helemaal vastgeroest. Ze hebben hem roodgloeiend moeten maken en voorzichtig met een schroevendraaier en hamer het oude stuk van de einddemper moeten slaan. het ging maar net goed. Bleek dat de einddemper ook al veel roest vertoonde en er zit een scheurtje in de demper. Hellaas hadden ze die daar niet liggen en moet ik op zok naar een nieuwe. Iemand ervaring met welke sport demper er goed bij past. Zijn er ook sportdempers die er meteen onder gedraait kan worden of moet er altijd gelast worden om hem op te kunnen hangen. Iemand een tip? Ik had een mooie remus gezien maar die heeft net dezelfde ophangpunten als de orginele pot/demper

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.