Forumindex › Forums › Techniek › Cih › uitlaat met hitte tape
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 juni 2008 om 21:29 #17398454
origineel gepost door angry
wil effe hier op inhaken.als de uitlaatgas warm blijft zorgt dit voor een tegendruk door de uitlaat, immers de lucht is warm en “zet uit” deze ondervindt dan meer weerstand door de uitlaat
als je er voor zorgt dat de uitlaatgassen sneller koud worden. wat dus inhoudt dat de lucht zogenaamd “krimpt” ondervinden de uitlaatgassen minder minder weerstand, de tegendruk zal dus hierdoor minder zijn.
met het tapen van de uitlaat zul je naar mijn mening geen vermogenswinst mee behalen dit door de rijwind.
daarom zijn bij alle niewe motoren de uitlaat voor tegen de rijwind geplaatst.
en dat tapen is iets van vroeger.
tegenwoordig is het mischien handig als er een rubberen of plastic slangetje dicht bij de uitlaat komt.
bij een CIH motor is het ook onzin ook al zijn in en uitlaatspruitstuk aan een zijde.know your facts zal ik dan maar zeggen en het is zeker niet iets van vroegah.
laatste advies over de hitteband is door mij gegeven.:puke
Exhaust wraps help to retain heat in your exhaust system, which incr eases horsepower while reducing radiant heat damage. By wrapping the header and exhaust system it maintains hotter exhaust gases, decreases the density, and allows the exhaust gas to exit the system faster! Greater exhaust scavenging is produced and lowers intake temperatures: that equals more horsepower.
10 juni 2009 om 19:03 #17398455Het tapen moet wel werken tegen hittestraling naar de carburateur(s). Bij een GT zeker interessant.
Een vraagje: hoe maak je het begin en het eind van de tape vast om het spruitstuk?
10 juni 2009 om 19:12 #17398456Een slangklem werkt het beste
10 juni 2009 om 19:31 #17398457slangenklem of vlechtijzer…
Heb mijne met een slangenklem, is wat minder mooi vind ik.Vermogen ja of nee…..boeie…
De warmte onder de motorkap wordt een stuk minder….En dat is ook fijn soms;)12 juni 2009 om 19:35 #17398458Tipje leg de rol tape in een emmer water dan zet het wat uit. Rol het er zo strak mogelijk om
en start dan de motor ,gaat erg stomen maar dat stopt wel en de tape zit er nog strakker op.13 juni 2009 om 13:35 #17398459origineel gepost door larsjeG40
ik denk tog wel dat de warmte straling minder wordt op het inlaatspruitstuk
ik denk alleen dat dit kwa vermogen niet uit maakt maar er tog wel een iets koelere lucht je motor in gaat
en het ziet er wat leuker uit dan een roestige pijpziet er goed uit cuupi heb je dat bij biesheuvel vandaan? en hoe breed is het?
voor het vermogen heb je je lucht het liefst zo warm mogelijk, dat bevordert de verbranding, alleen helaas betekend dat ook minder dichtheid, waardoor je minder zuurstof in je lucht hebt zitten.
beetje compromis sluiten dus.
13 juni 2009 om 23:14 #17398460origineel gepost door Leen
voor het vermogen heb je je lucht het liefst zo warm mogelijk, dat bevordert de verbranding, alleen helaas betekend dat ook minder dichtheid, waardoor je minder zuurstof in je lucht hebt zitten.
nou verklaar het maar eens waarom dikke turbo motoren met intercoolers rijden en dat als je er droogijs op legt de motor nog meer pk’s kan leveren……………:vertag
inlaat lucht moet zo koel mogelijk zijn, tot op een bepaalde temperatuur natuurlijk anders verdampt je benzine niet genoeg meer. maar dat is geen 0 tot 10 graden:vertag
koelere lucht heeft een hogere dichtheid en bevat meer zuurstof en kan dus een grotere ofwel heftigere verbranding tot gevolg hebben. mits er voldoende brandstof word toegevoegddus know your facts zal ik maar weer zeggen:vertag:D
14 juni 2009 om 06:19 #17398461Weet iemand een gunstig geprijsde aanbieder van hittetape?
15 juni 2009 om 17:08 #17398462origineel gepost door city77
origineel gepost door Leen
nou verklaar het maar eens waarom dikke turbo motoren met intercoolers rijden en dat als je er droogijs op legt de motor nog meer pk’s kan leveren……………:vertag
inlaat lucht moet zo koel mogelijk zijn, tot op een bepaalde temperatuur natuurlijk anders verdampt je benzine niet genoeg meer. maar dat is geen 0 tot 10 graden:vertag
koelere lucht heeft een hogere dichtheid en bevat meer zuurstof en kan dus een grotere ofwel heftigere verbranding tot gevolg hebben. mits er voldoende brandstof word toegevoegddus know your facts zal ik maar weer zeggen:vertag:D
ik ben in het dagelijks leven scheepswerktuigkundige bij motoren van 5000kw per stuk.
dus geloof me maar als ik zeg dat ik wel genoeg heb geleerd om hier iets over te vertellen.zoals ik al zeg, warmere lucht draagt bij aan een goed verbrandingsprocess, maar je kunt idd minder zuurstof per eenheid lucht toevoeren.
de grotere hoeveelheid zuurstof heeft meer effect als de warmere lucht, dus zal je idd je lucht zoveel mogelijk koelen.
als je het voor elkaar krijgt om hete lucht met heel veel zuurstof naar binnen te krijgen, dan zal je ook een behoorlijke vermogenswinst meemaken.16 juni 2009 om 16:02 #17398463origineel gepost door Leen
origineel gepost door city77
origineel gepost door Leen
ik ben in het dagelijks leven scheepswerktuigkundige bij motoren van 5000kw per stuk.
dus geloof me maar als ik zeg dat ik wel genoeg heb geleerd om hier iets over te vertellen.zoals ik al zeg, warmere lucht draagt bij aan een goed verbrandingsprocess, maar je kunt idd minder zuurstof per eenheid lucht toevoeren.
de grotere hoeveelheid zuurstof heeft meer effect als de warmere lucht, dus zal je idd je lucht zoveel mogelijk koelen.
als je het voor elkaar krijgt om hete lucht met heel veel zuurstof naar binnen te krijgen, dan zal je ook een behoorlijke vermogenswinst meemaken.dan praat je toch over heel andere motoren :vertag
16 juni 2009 om 20:00 #17398464Ik denk dat er wat dat betreft wel verschil zit tussen benzinemotor en een diesel.
Mocht het hittewerende tape voordeel opleveren dat is het volgens mij wel zo weinig dat het praktisch niet merkbaar is. En aangezien het in de racerij om duizendsten van seconden gaat kan het net dat laatste beetje doen.
Het lijkt mij aannemelijk dat het puur voor de warmteuitstraling is zodat je inlaatlucht niet onnodig opwarmt, dat het voor een betere flow zou zorgen, tja het kan maar zo, maar ik het niet logisch verklaren -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.