Forumindex › Forums › Techniek › Cih › uitlaat met hitte tape
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 maart 2008 om 17:52 #17206860
Heb mijn uitlaat omwikkeld met hittetape/band
Het is effe werk maar dan heb je ook wat.
Heeft er iemand al zoiets gedaan een hitteschild bv.?26 maart 2008 om 18:59 #17398430ja, je bent echt niet de eerste :P
26 maart 2008 om 19:51 #17398431:wtf hoe raakt de uitlaat nu snel z’n warmte kwijt? ivm met een warmer wordende cilinderkop?
26 maart 2008 om 22:24 #17398432hmmm, ik zal hier es proberen serieus op te antwoorden haha
de uitlaat moet zo warm mogelijk blijven, als de uitlaatwand warm is heeft ie minder weerstand zodat je een betere gasstroom hebt, als je de uitlaat gaat isoleren dmv die tape dan kan ie nog warmer worden en heeft ie een betere FLOW waardoor je in princiepe vermogenswinst kan behalen, deze hittetape heeft namelijk ook nog een andere functie en dat is hittestraling onder je motorkap beperken waardoor je motorruimte koeler ( minder warm ) is en je meer vermogen uit je motor kan halen, nou zal dit alles op een standaard c20xe ongeveer 0,5 tot 0,7 pk, ik heb het op mijn spagettie zitten op de cih 2.0E maar merk er niets van haha, alleen dat het duidelijk minder warm is aan de kant van je inlaatspruitstuk.
hitteband bij Manta of andere CIH motoren is een aanrader.
26 maart 2008 om 22:25 #17398433dat doen ze ook wel bij motoren, en ik heb gehoord dat dan de uitlaatgassen warmer blijven en dat het nog een paar pk kan opleveren.
maar ik heb het van horen zeggen dus geen id wat er van klopt.26 maart 2008 om 22:46 #17398434
zoiets zal het zijn dan haha :P
26 maart 2008 om 23:04 #17398435:D ja de uitlaatgassen warmer blijven en daardoor meer vermogen, dat hoor je wel vaker, in mijn ogen in 99% van de gevallen onzin
minder hittestraling, ja en daardoor eventuele vermogenswinst…
27 maart 2008 om 19:48 #17398436origineel gepost door mr-turbo
:D ja de uitlaatgassen warmer blijven en daardoor meer vermogen, dat hoor je wel vaker, in mijn ogen in 99% van de gevallen onzinminder hittestraling, ja en daardoor eventuele vermogenswinst…
het gaat niet om de uitlaatgassen die warmer blijven maar om de wand van de uitlaat, zodat je minder weerstand hebt en zo een betere flow hebt, beter lezen dus!!! tenminste als je inhaakt op mijn verhaaltje hierboven;)
27 maart 2008 om 21:26 #17398437jajajaja denk je nou echt dat je daardoor meer vermogen krijgt ? :jerry:jerry
28 maart 2008 om 15:07 #17398438:P hoe meer, hoe sneller:D
28 maart 2008 om 16:36 #17398439Als je een betere uitlaat flow krijgt zou je theoretisch gezien een koudere kop krijgen dit omdat je meer mengsel binnen kan halen wat de verbrandingsruimte koelt.
Denk persoonlijk dat je niet moet gaan wikkelen voor vermogenswinst
maar juist omdat je het mooi vind28 maart 2008 om 17:44 #17398440origineel gepost door mr-turbo
jajajaja denk je nou echt dat je daardoor meer vermogen krijgt ? :jerry:jerryja dan kan je wel een achterlijke reactie geven maar vraag je eens af waarom ze het ook gebruiken in de racerij??, zoals ik al zei het gaat om een betere flow en isolatie zodat de onderdelen onder de kap niet zo heet worden. oa voor drift auto’s word het veel gebruikt omdat deze een slechte koeling hebben door het dwarsgaan en toch een koelere motorruimte willen hebben.:jerry
28 maart 2008 om 21:59 #17398441duh… Lees nou ook eens een keer wat ik eerder heb gepost “minder hittestraling (in de motorruimte) en daardoor vermogenswinst” lijkt verdacht veel op je laatste post ;)
29 maart 2008 om 13:58 #17398442Mwah, kweet niet of het zoveel uit zal halen bij een standaardblok. Maar als je een blok met veel vermogen hebt, zou dit hem wel eens kunnen helpen. Om in te haken op City :cool:
30 maart 2008 om 09:28 #17398443Citty77 heeft helemaal gelijk:thumbup Je krijgt een betere flow en het is niet omdat het misschien mooi staat maar ook de carburateurs worden nu minder warm:wors
31 maart 2008 om 21:25 #17398444:vertag
je kan je uitlaat ook laten coaten dmv een warmte werende coating en dat is nog beter en verminderd de omgevings temperatuur met wel 25 % :thumbup
31 maart 2008 om 21:37 #17398445je kan hem ook laten verchromen.
Dat is mss niet goed voor het vermogen maar staat wel super mooi.
1 april 2008 om 07:38 #17398446en koppig… niet te geloven:swear
1 april 2008 om 08:29 #17398447origineel gepost door DevilraY
en koppig… niet te geloven:swear:jerry:jerry
4 april 2008 om 21:10 #17398448origineel gepost door mr-turbo
origineel gepost door DevilraY
en koppig… niet te geloven:swear:jerry:jerry
ik vraag mij soms af of der hier wel eens volwassenen kunnen reageren ??
:thumbdown15 april 2008 om 20:02 #17398449zeker wel sjonny :P :P
mooi uitlaatje heb je :D:D
15 april 2008 om 21:19 #17398450hehe de eerste haha:D
30 april 2008 om 16:32 #17398451Ik denk dat dit ook een optie is voor mijn GT. Deze hebben nog al gauw last van Vaporlock. Tesamen met een hitteschild onder de carb kan dit misschien wel eens helpen.
13 juni 2008 om 04:52 #17398452wil effe hier op inhaken.
als de uitlaatgas warm blijft zorgt dit voor een tegendruk door de uitlaat, immers de lucht is warm en “zet uit” deze ondervindt dan meer weerstand door de uitlaat
als je er voor zorgt dat de uitlaatgassen sneller koud worden. wat dus inhoudt dat de lucht zogenaamd “krimpt” ondervinden de uitlaatgassen minder minder weerstand, de tegendruk zal dus hierdoor minder zijn.
met het tapen van de uitlaat zul je naar mijn mening geen vermogenswinst mee behalen dit door de rijwind.
daarom zijn bij alle niewe motoren de uitlaat voor tegen de rijwind geplaatst.
en dat tapen is iets van vroeger.
tegenwoordig is het mischien handig als er een rubberen of plastic slangetje dicht bij de uitlaat komt.
bij een CIH motor is het ook onzin ook al zijn in en uitlaatspruitstuk aan een zijde.19 juni 2008 om 14:54 #17398453ik denk tog wel dat de warmte straling minder wordt op het inlaatspruitstuk
ik denk alleen dat dit kwa vermogen niet uit maakt maar er tog wel een iets koelere lucht je motor in gaat
en het ziet er wat leuker uit dan een roestige pijpziet er goed uit cuupi heb je dat bij biesheuvel vandaan? en hoe breed is het?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.