Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Uitlaat laten klappen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 januari 2013 om 10:27 #17254955
Hallo,
Ik heb een opel corsa B GSI.
Uitgevoerd met een manzel powerbox.
En ik heb een open pijp.
Een hele lichte midde demper en een eindsierstuk.
Nu wil ik dat mijn uitlaat gaat klappen bij het terugbrengen van de toeren.
En bij het doorschakelen.
Is dit mogelijk?Hij doet het wel af en toe maar dat is alleen als ik
Bij een bepaald aantal toeren schakel, maar ik wil dat dit vrijwel altijd gaat klappen.Zouden jullie mij kunnen zeggen hoe ik dit moet doen?
Met vriendelijke groet, OpelVerkeal
30 januari 2013 om 10:39 #18101474Injectie eraf en op carburateurs gaan rijden
30 januari 2013 om 10:46 #18101475Dat word dan heel wat ombouwen zeker?
30 januari 2013 om 10:58 #18101476misschien dat je wat aan een Bee R hebt.. maar denk niet dat je dan precies krijgt wat je wilt
30 januari 2013 om 11:05 #18101477AnoniemLid sinds:
1 January 1970Waarom zou je het in vredesnaam willen ? Als een uitlaat dat doet bij een bepaalde auto dan heeft dat kennelijk nut of zijn oorsprong in de kenmerken van de auto/motor/uitlaat/weetikveelwat. Als je auto het niet doet, waarom zou je er dan moeite voor willen doen om het op een neppe manier voor elkaar te krijgen ?
Bovendien hou je zonder dat soort herrie je buren ook een beetje te vriend :angel
30 januari 2013 om 11:33 #18101478@dion87 wat is een Bee R en wat doet het?
30 januari 2013 om 11:34 #18101479Bee R is een instelbare toerenbegrenzer. zoek maar op youtube ernaar.
meestal zitten ze onder skyline’s enzo.maar begrijp wel dat je motor het niet fantastisch gaat vinden
30 januari 2013 om 11:53 #18101480Okee ik ga even kijken bedankt
30 januari 2013 om 12:01 #18101481Dat klappen hoor je bij rallywagens veel.
Als je dat echt wilt op je corsa, moet je gaan denken aan de timing van de onsteking, timing van de kleppen.
Bij rallywagens is alles op het scherpst van de snede afgesteld, zodat het maximale vermogen in een hoog toeren liggen. Die wagens vallen bijna stil als ze staionair staan te draaien. Wat lastig is voor dagelijks gebruik.Wil je toch klappen en vuur uit je uitlaat?
Dan zijn er setjes te koop die door middel van een bougie in de uitlaatbuis de onverbrande benziene laten ontpolffen/verbanden met als gevolg een fiks vlam.
Doormiddel van op een knop op je dashbord te drukken schakel je de ontsteking ff uit zodat er onverbrande benziene in je uitlaat kom.Mvg ico
30 januari 2013 om 14:17 #18101482Gelukkig woon je niet in de buurt :D :D :D
30 januari 2013 om 14:43 #18101483AnoniemLid sinds:
1 January 197030 januari 2013 om 14:49 #18101484Ik heb bij mijn GSi klappen alleen bij koude motor en gas loslaten. En dat bij groep A uitlaat zonder middendemper.
30 januari 2013 om 15:27 #18101485de Corsa-B X16XE met mantzelbox en spagetti spruitstuk en freeflow uitlaatsysteem (dacht zelfs Katloos), van Bugkiller hier op het forum (toen de motor van mijn Combo nog in zijn Corsa lag), bleek met deze Combinatie flinke klappen te geven, en zelfs te vlammen uit de pijp..
Willem
30 januari 2013 om 16:37 #18101486Raam open en klappen in de handjes :D :D :D
30 januari 2013 om 16:37 #18101487een aplaudiserende uitlaat….
is dat weer iets nieuws?:jerry
30 januari 2013 om 16:38 #18101488:thumb :thumb :thumb :thumb
30 januari 2013 om 16:43 #18101489Thnx!
Ff kijken voor een Freeflow uitlaatsysteem.
Mijn uitlaat is al niet zo best meer.
Maar waar haal je zo’n uitlaatsysteem vandaan?
Groet.30 januari 2013 om 16:45 #18101490**ZUCHT**
30 januari 2013 om 18:48 #18101491Koop dan een HONDA met een JAP uitlaat en hele reutemeteut
30 januari 2013 om 20:26 #18101492na montage (op het oog) van een nieuwe ontsteking met vacuumvervroeger had onze b gt ook even last van deze fijne klappen, heel even leuk maar wilde het natuurlijk toch goed hebben.
Er zijn echter mensen die het wel leuk vinden om met hun lease diesel express lekker te bumperen bij een oldtimer, soms gaf ik op gepaste wijze antwoord door even van het gas te gaan (soms al klap), of even de overdrive eraf te halen (van 3 met overdrive naar “gewone” 3, KLAPPEN gegarandeerd, als ik dan in mijn spiegel keek zat er wel ineens een lekker groot gat! goed geschrokken en weer wakker! :fy1
ik weer volgas in 3, dan overdrive erop, handjes van stuur, schakelen naar 4 en tegelijk de overdrive eraf (nr gewoon 4) en weer doortrekken,…dan heb je zo’n moderne diesel alweer in je nek hijgen maar ze staan er van te kijken hoelang dat ouwe beestje maar doortrekt..(want ik heb ‘m ondertussen al weer in overdrive (4 met overdrive) en dan gaan we al harder dan 160.
Vaak komt er dan altijd weer verkeer tussen..dus van gas af of overdrive (toen KLAP, (nu gelukkig niet meer maar de uitlaat met cherrybomb ipv standaard middendemper geeft al een mooie knetterende sound) eraf en dan begint de lol weer opnieuw! :wors :thumb :D30 januari 2013 om 20:52 #18101493neem eens een stuk steigerpijp en laat die dan van voor naar achter lopen.
bamerdebammerdebamerdebam….
bb
king:30 januari 2013 om 22:59 #18101494AnoniemLid sinds:
1 January 1970Tjah ook ik vind t wat vreemd waarom de ts dit perse wil
Maar goed das zijn keus ;)
Die moraalridders die er optegen zijn
En dan flauw gezeik postten
En nooit ergens wat bijdragen vind ik vervelender :shock:In een b ascona van me
Zat een zoort diefstal beveiliging dmv een verstopte schakelaar
Die de spanning van de ontsteking afhaaldeMaar als je dat onder het rijden ff deed
En dan t liefst hoog in toeren en gas houden
Kwamen er ook flammen uit de uitlaat tjah leek wel leuk in t donker
Klonk ook wel hard. Maar verder……………..Nu was de motor die daar toen inlag toch al genomineerd voor
N flinke upgrade dus kon t wat mij betreft wel
Ging die stuk was der niets verloren enkel de ombouw eerder opstartenZoiets met n mooi lopende motor gaan doen waar je nog veel km,s mee wenst te rijden
Zou ik niet aanraden ;)Maar voor de rest moet iedereen zelf weten wat die wel of niet met z,n auto doet :thumb
30 januari 2013 om 23:06 #18101495Met een launchcontrol gaat hij ook goed klapperen. Alleen is dit alleen met wegrijden ofc
Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk
30 januari 2013 om 23:41 #18101496Okee bedankt jongens :)
En @louwe 16 Klepper bedankt voor het advies :)Ik ga kijken wat ik wil en wat het beste is voor m’n motor.
Ooh en @corsa BB ik heb nog een veerpootbrug liggen.
Doe paste bij mij niet meer na doe manzelbox.31 januari 2013 om 07:53 #18101497@Onderbroekie wrote:
Koop dan een HONDA met een JAP uitlaat en hele reutemeteut
@bandido wrote:
Raam open en klappen in de handjes :D :D :D
@CORSA BB wrote:
neem eens een stuk steigerpijp en laat die dan van voor naar achter lopen.
bamerdebammerdebamerdebam….
bb
king:@Corsa_GSi wrote:
**ZUCHT**
Waar slaat dit soort reacties op? Als iemand toch een vraag heeft, kun je daar toch normaal antwoord op geven?
En als je geen bijdrage kunt leveren aan het antwoord op de vraag, waarom dan toch een hoop onzin posten?Graag ontopic in de volgende reacties!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.