Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › uitlaat lassen. schokdempers en veren vervangen.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 januari 2013 om 18:34 #17254178
Ik heb vandaag weer eens de uitlaat vd corsa gelast.
Altijd lekker.. Roestende uitlaat Lassen in de regen.
Ik had hem er maar even helemaal onder vandaan gehaald. Dat scheelt een hoop vonken op je hoofd en in je mouw. En is ook zo gedaan. Terughangen is rotter :P Nu doet ie het wel weer een jaartje.
Toen was ik zooo lekker bezig dat ik meteen voor maar de schokdempers en veren wilde vervangen. :hmmz
Nee ik moest wel. dit was de enige dag dat het kon. :P
Ik wilde juist helemaal niks doen vandaag :DMaareuh wat had opel tegen de schokdempers vervangen? De gebruiksaanwijzing vd koni’s had het al over zagen en boren. Maar ik dacht nog.. Dat zal toch niet!?
Toch wel.. :P Maar goed. Ook allemaal nog wel te doen. Ik had 3 nog setjes voorpoten staan om mee te klooien. Maar die Miezerende Pokkeregen!!! En ook nog eens vanaf half 4 al bijna geen licht.
Autos zijn voor in de zomer! :jerryNet dus voor de troost maar ff krat Bier gehaald.
Koni rood en Apex -40. Best leuk. Stuk subtieler als ouwe klotsende dempers met een of ander merk -60.
Nu nog de powerflex ophangingbussen een keer…
Als het niet regent!5 januari 2013 om 18:39 #18091603lekker bezig geweest.
corsa a neem ik aan??
indien een b: ik heb demper zat voor je liggen. welk wil je hebben:D6 januari 2013 om 09:03 #18091604schokbrekers en veren vervangen is een fluitje van een cent, daar hoef je echt niet voor te zagen of te boren?? :hmmz :hmmz
6 januari 2013 om 16:35 #18091605Jep op corsa A.
Ja dat dacht ik ook. Ik ben een hoop gewend maar dit was wel heel wild.
Ik was gewend hoe het op Kadett of astra gaat. Dat je de top vd buis eraf kan schroeven en zo bij de demper kan..
ik had dus ook 2 losse Koni dempers gekocht om in de buis te doen.
Maar bij alle poten die ik had liggen. 6 stuks los en 2 op de auto… :D kon je de buis niet open schroeven zoals ik bij Astra of Kadett gewend was. Die moest je dus eigenlijk in zijn geheel vervangen. Maar ja.. ik had de dempers nou eenmaal los.
Ik heb het nog eens gegoogled. De gebruiksaanwijzing van Koni klopt wel. het was echt voor corsa A iig.
Die zegt dat je de top van de buis af zaagt zodat de oude zooi eruit kan en de nieuwe Koni er dan precies in past. Steekt alleen klein stukje uit. Vandaar dat je nog een gat in de bodem moet zagen met een dikke bout erdoorheen in de demper zodat ie op zn plek blijft. Het zit perfect. Maar was niet het fluitje van een cent wat ik ook verwachte.. :D6 januari 2013 om 19:19 #18091602http://www.findpart.org/part/kon-862279″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dit was het. iig. Alleen de dempers zelf dus :)7 januari 2013 om 00:04 #18091606Dat heb ik serieus nog nooit op een Corsa gezien :hmmz
7 januari 2013 om 14:12 #18091607ach het was wat werk maar het werkt wel goed. :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.