Uitlaat klappert tegen vering

Forumindex Forums Modellen Corsa Uitlaat klappert tegen vering

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Edition87

Hallo allemaal,

Sinds enkele weken is mijn corsa B voorzien van nieuwe achterveren (rechtsachter was gebroken), en sinds enige tijd hoor ik flink geklapper als ik de auto scherp naar rechts stuur, of indien ik over een hobbelige weg rijd. Ff onder de auto gekeken en wat blijkt: de achterdemper zit zeer dicht tegen de veer aan. Bij het rijden klappert deze dus flink (horizontaal) heen en weer.
      Heb dus enkele dagen geleden maar besloten om de rubbers van de ophanging van de achterdemper te vervangen. Dit leek het probleem te verhelpen, maar ik hoorde gisteren weer hetzelfde kabaal :???:

Weet iemand misschien wat hier precies tegen te doen is? Persoonlijk vind ik de wijze van ophanging van de uitlaat alles behalve simpel en doeltreffend.

2e-c14nz

Dit probleem hebben wij helaas ook gehad. We hebben toen de ophangpunten van de einddemper licht omgebogen en een kleinere en iets dikkere rubber aan de ene kant te doen zodat deze hem weg trok van de veer. De ophangpunten verbuigen is het beste te doen wanneer de auto op een brug staat. Let er wel op dat de demper dan scheef kan gaan hangen. Echter is dit natuurlijk makkelijk op te lossen door deze even los te draaien van de middendemper en hem weer recht te hangen. Wanneer je de ophangpunten wil verbuign let er dan wel op dat je dit met beleid doet, anders moet je gaan lassen. Zal straks wel even een fototje posten.

Ronald45

Heel vaak zit de klem van de achterdemper ook ondersteboven gemonteerd, dan tikt het draadeind tegen de achteras.
          Gewoon halve slag draaien in dat geval.

wagnas
          Deelnemer

Of zwarte tailribs om je uitlaatophangrubbers (2 per rubber). Dan hangt je uitlaat ook wat stabieler.

Edition87

Dank voor de tips allemaal!
              Voordat ik er andere (lees:strakkere) rubbers aan heb gehangen, heb ik eerst de uitlaat goed nagekeken. (vorige keer weinig tijd voor gehad). Groot gedeelte bleek onderhevig te zijn aan roest (stukje voor de achterdemper was een grote roestplek), dus heb ik maar besloten om zowel de stukken achterdemper als middendemper te vervangen. Uitlaat hing gelijk een stuk beter, en na montage van de rubbers hangt het allemaal weer perfect strak!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.