Uitlaat corsa B > update!

Forumindex Forums Modellen Corsa Uitlaat corsa B > update!

• Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 26 tot 44 (van in totaal 44)
  • Auteur
    otdh
    Deelnemer

Uitlaat kwaliteit is minder
      En de prijs niet bepaald laag

Uitlaat monteren kan je zelf ook op straat, stelt nix voor

trashmetal
      Deelnemer

ik heb van de week een handremkabel afgesteld op straat
        maar dat was toch verdomde koud met -5 op de grond
        complete uitlaatlijn vervangen is niet handig op straat, zeker nu niet

Peter30
        Deelnemer

Hallo allemaal,

Ik heb de uitlaat besteld bij uitlaatsetje.nl. De katalysator, midden en einddemper heb ik vandaag vervangen. Gewoon hier op de oprit. Inderdaad, een brug was achteraf handiger geweest :???: . Maar het is gelukt.
          Zoals de meesten schrijven wordt je door de mensen van uitlaatsetje.nl (pretty cars) goed geholpen. Hier hadden we de pech dat er een paar onderdelen niet mee gestuurd waren, maar werden achteraf keurig na gezonden.
          Nu blijkt echter nog een kleine lekkage bij de flens van het spruitstuk :shock: . Wat is hiervoor de beste optie?

– Spruit stuk vervangen? Is dit zelf goed te doen? (op de oprit?)

– Zo’n gummi erin duwen?

– Of laten lassen?

Groeten Peter

joop1970
          Deelnemer

Welke kant, motor kant of katalysator kant?

Ik had gelijk de voorpijp meegenomen, die roesten vaak weg. Pakking ertussen gedaan in ieder geval?

trashmetal
            Deelnemer

:thumb Bikkel hoor met dit weer :wors

Peter30
              Deelnemer

Ik had deze klus lang uitgesteld. Maar op een geven moment moet je wel…

Het gaatje zit op het spruitstuk aan de katalysatorzijde. Zal ongeveer 1 bij 1

darknight2003

De verbinding tussen de kat en het spruitstuk was toch ook weggerot? Anders zou ik meteen een nieuw spruitstukje monteren en op de sloop een ander origineel goed katje halen, en dan even bij de automaterialen zaak, bouten halen voor de corsa en dan proberen te monteren als je er bij kan :)

(zit het spruitstuk op de voorkant van de motor, dan is het wel te doen op de oprit, heb het bij mijn astra namelijk ook geflikt met een dagje prullen kom je een heel eind hoor :P)

dan heb je een compleet uitlaat systeen en heb je daar de komende 3 jaar waarschijnlijk geen omkijken meer naar :D

Peter30
                  Deelnemer

@Darknight2003,

De kat is dus nieuw. Het uiteinde van de kat is een flens, deze zit gemonteerd tegen de flens van het spruitstuk. Juist op de flens van het spruitstuk zit een klein gaatje.

Groeten Peter

Peter30
                    Deelnemer

Note: voor een katalysator kun je beter eerst eens kijken bij uitlaatsetje.nl.
                      Ik had voor €145 een nieuwe. En je krijgt 2 jaar garantie!

darknight2003

Hmm, das niet duur nee haha! Dus hij zit onder de auto het gaatje, vlak bij de verbinding tussen het spruitstuk en de flens van de kat? Je zou er een plaatje overheen kunnen laten lassen, maar dat of dat lang gaat houden is maar de vraag, aangezien het nogal warm wordt daar… Ik weet niet wat een spruitstukje kost.. Maar dan ben je wel meteen van het probleem af! :)

Peter30
                        Deelnemer

Is ook wel het bestle natuurlijk.
                          Is het te doen om zelf het spruitstuk te vervangen, thuis op de oprit?

darknight2003

zit hij aan de voorkant of achterkant van het motorblok, voorkant is wel te doen, goed invetten met wd40 ofzo :D even laten intrekken en dan voorzichtig bouten losmaken met een ratel :) achterkant kan ook wel, maar is wat lastiger :)

joop1970
                            Deelnemer

En al een spruitstuk besteld? Eerst even uitzoeken hoe een uitlaat van een corsa B x14xe eruit ziet……

Het gaatje zit vlakbij de katalysator zeg je? Zoals eerder gezegd, koop een nieuwe voorpijp. Het hele spruitstuk hoe je niet aan te zitten:
                              http://www.pkwteile.de/autoteile/opel-ersatzteile/corsa-b-73-78-79-f35/3875/10415/rohre” onclick=”window.open(this.href);return false;

Goedkope katalysatoren (die van uitlaatsetje.nl zien er zo uit) heb ik slechte ervaringen mee. Dingen gaan vaak snel verrot of zorgen alsnog voor een hoge uitstoot (Of je moet een lot uit de loterij hebben). Maat van mij kon na een jaar weer een nieuwe kopen, deze keer maar een originele peugeot gekocht. Geen probleem meer met de uitstoot.

Goede katalysatoren hoeven niet duur te zijn. Ik had een goed merk voor 150 euro in duitsland.

darknight2003

hmmm das helemaal mooi! bij mijn astra moet alle zooi eraf :P
                                Scheelt dat ik het dagelijks doe dus dan lukt het wel makkelijker maar het is inderdaad geen pretje zonder brug :P Maar het is wel te doen :)

joop1970
                                Deelnemer

Zolang alles past is het te doen, als je alles opnieuw af moet gaan hangen dan heb ik er al weer wat minder zin in.

darknight2003

mijn eind en middendemper waren zo ver weggerot, dat ik maar een 50mm pijp met sportpijp heb gemaakt, wou toch een wat zwaarder geluid, maja das toch altijd en gekloot

Peter30
                                    Deelnemer

@joop1970, ik begrijp natuurlijk dat de onderdelen via uitlaatsetje.nl imitatie zijn. Maar je mag er toch wel van uit gaan dat ze geschikf zijn voor je auto? Waardoor komt dan die hoge uitstoot?

Ik heb de voorpijp besteld. Nu nog op zoek naar een adres waar we oo de brug kunnen.

Groeten Peter

joop1970
                                      Deelnemer

Ze zijn niet voor niks goedkoop ;)
                                        Vaak zit er weinig catalyst (platinum en nog wat dure troep, duurder dan goud om je een idee te geven) in waardoor als de katalysator intern wat aankoekt/vergiftigd of verstopt raakt de totale uitstoot snel te hoog is.

Een beetje zoekwerk levert soms goede katalysatoren op voor redelijke prijzen.
                                        Dempers en pijpen koop ik zelf ook gewoon imitatie.

Peter30
                                        Deelnemer

Druk druk druk gehad, vandaag een late update.

De corsa is gemaakt, en inmiddels net opnieuw apk gekeurd.
                                          Ik heb toch de voorpijp er bij besteld bij uitlaatsetje.nl en er onder laten zetten bij de garage die hem apk keurde. Men heeft daar meteen de uitlaat gecontroleerd en hij was weer helemaal dicht!
                                          Er zit nu dus een complete nieuwe uitlaat onder vanaf de motor, voorpijp, katalysator, midden en einddemper. En ik moet zeggen, de motor loopt nu weer echt lekker.
                                          Dat zal toch ook te merken moeten zijn aan het verbruik lijkt me?

Groeten Peter

19 berichten aan het bekijken - 26 tot 44 (van in totaal 44)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.