Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Uitlaat corsa B > update!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 december 2012 om 19:22 #17253353
Hallo allemaal,
Vorige week heb ik mijn distributieset laten vervangen bij de opel dealer. (bleek er 10 jaar onder te zitten, en 50000km).
Bij de Opel dealer werd mij vertelt dat een bevestigingsbout tussen de voorpijp en katalysator gebroken is (met een veer ertussen) en deze voorpijp met katalysator dient vervangen te worden. En omdat de midden en einddemper misschien slecht te demonteren zijn, zou ik deze het beste ook meteen mee kunnen vervangen.
De uitlaat is niet lek.Kan deze bout niet hersteld worden?
Zo nee, bij de Opel dealer kost mij de vervanging van de complete uitlaat €700 incl montage. Als ik via uitlaatsetje.nl deze uitlaat compleet bestel, €300 maar dat is excl montage.Wat is jullie ervaring met uitlaatsetje.nl?
De corsa heeft heeft een 1.4 16v motor, heeft inmiddels 165000km gereden en is uit 1999.
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Groeten van Peter
3 december 2012 om 19:50 #18081111Ebay.de, staan complete uitlaatsetjes op voor 50€. katalysator en voorpijp voor ongeveer 100€. Dus dan ben je voor 150€ klaar excl montage
Als je zelf een beetje handig bent kun je het ook zelf doen. Als je de complete uitlaat vervangt is het simpel :jerry
3 december 2012 om 21:27 #18081112Iets heel anders is wel dat je veel geluk gehad hebt, dat je de boel niet kapot hebt gereden.
Vervangingstermijn van de distri is 4 jaar of 60dkm te doen op de termijn die het eerste komt.
4 december 2012 om 06:11 #18081113Goeje morgen!
Dank voor jullie reactie.
Ik realiseerde me dit geintje met die distributieriem inderdaad ook. De corsa heb ik 3 maanden geleden gekocht. De basis van de auto is nl goed. Geen roest e.d. Dat er onderhoud aan kwam wist ik wel.
Heeft iemand ervaring met uitlaatsetje.nl? Is dit kwalitatief ook goed materiaal, of kan ik beter iets meer geld uitgevevenn en naar de opel dealer terug gaan?Groeten Peter
4 december 2012 om 06:43 #18081114Niet minder goed dan bij de Opel dealer. Voor 700 euro heb je bijna een volledig RVS uitlaat op maat ;)
4 december 2012 om 06:45 #18081115Geen ervaring met uitlaatsetje.nl
Maar voor 300€ heb je ook een leuke sportuitlaat van voor tot achter.
Ik zou gewoon eens bij een universele beungarage gaan en daar eens vragen. Vriend van mij heeft een complete uitlaat gekocht en eronder laten zetten voor 300€ ongeveer bij een normale garage (dus geen opel-dealer) :jerry
En kijk eens op eBay, vele malen goedkoper. Ik bestel bijna ALLES op eBay. En ik heb nog nooit problemen gehad op eBay. Altijd snelle levering, goede kwaliteit en zeer goede prijzen :D
4 december 2012 om 07:21 #18081116@Peter30 wrote:
Hallo allemaal,
Vorige week heb ik mijn distributieset laten vervangen bij de opel dealer. (bleek er 10 jaar onder te zitten, en 50000km).
Bij de Opel dealer werd mij vertelt dat een bevestigingsbout tussen de voorpijp en katalysator gebroken is (met een veer ertussen) en deze voorpijp met katalysator dient vervangen te worden. En omdat de midden en einddemper misschien slecht te demonteren zijn, zou ik deze het beste ook meteen mee kunnen vervangen.
De uitlaat is niet lek.Kan deze bout niet hersteld worden?
Zo nee, bij de Opel dealer kost mij de vervanging van de complete uitlaat €700 incl montage. Als ik via uitlaatsetje.nl deze uitlaat compleet bestel, €300 maar dat is excl montage.Wat is jullie ervaring met uitlaatsetje.nl?
De corsa heeft heeft een 1.4 16v motor, heeft inmiddels 165000km gereden en is uit 1999.
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Groeten van Peter
Ja, de bout kan hersteld worden. Praktisch alles kan hersteld worden.
Maar het arbeidsloon van de monteur die dat gaat doen is hoger dan de kosten van een nieuw stukje pijp en is dus voordeliger voor jou als ze het gewoon vervangen.En wat de rest al zegt: een “aftermarket” uitlaat systeempje is vaak goedkoper dan origineel (of origineelvervanger van b.v. Bosal).
Wat ik trouwens knetter maf vindt, maargoed…Dat gezegd hebbende, dan heb je die voorpijp nog niet. Maar die valt wel op te scharrelen bij een automaterialenzaak (b.v. Brezan) of via Ebay.
Als je liefst in nederland shopt, zou je ook eens kunnen kijken naar de spullen van Novus.
http://www.novusautomotive.nl/Assortiment/tabid/62/CategoryID/59/Default.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;
Einddemper, tussendemper vervanger, ben je 200 euro kwijt.
Maakt ook wat meer geluid, klinkt sportiever, dus daar moet je dan ook maar net van houden. Geld trouwens ook voor wat de rest hier opnoemt.4 december 2012 om 07:57 #18081117Jullie zitten wel allemaal mooie setjes op te noemen, maar hij moet ook z’n katalysator vervangen he? Die zijn vaak wel prijzig en zitten niet bij zo’n uitlaatset in. Goedkoopste is om deze 2e hands te kopen.
4 december 2012 om 08:09 #18081118Wij waren voor onze corsa (x14xe) voor een nieuwe voorpijp en kat incl montage rond de 380,- kwijt. Dit was wel bij een kennis. Een aantal jaar geleden hebben we al de middendemper vervangen bij het monteren van de Sebring demper. Dus op 1 stuk na zijn we helemaal klaar :)
4 december 2012 om 08:15 #18081119Katalysators staan op eBay vanaf 80€ dus dat is het geld ook niet :p Alles bij elkaar is het wel wat ja, maar nog altijd minder als 700€ :jerry
4 december 2012 om 09:14 #18081120Zoek een op een flexrohr op ebay.de. Zon flexibel deel heb ik er al een aantal keer tussen gezet. Gaat prima, kost iets van 30 euro en scheelt een hoop kosten
4 december 2012 om 11:14 #18081121Katalysator vervanger is misschien ook een optie. Geen idee of dat zomaar mag hoor.
http://www.novusautomotive.nl/Assortiment/Productdetails/tabid/63/ProductID/1177/CategoryID/59/Katalysatorvervanger/Default.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ben je ook klaar voor 5 tientjes.
4 december 2012 om 11:27 #18081122Het mag eigenlijk niet, katvervanger.
Heb zelf ook een katvervanger, bij de keuring zet ik even voor 2 dagen de katalysator erop.Levert je toch weer een paar pk’tjes :)
4 december 2012 om 12:14 #18081123Ja en dat is nou net de lol, dan moet hij én een katalysator kopen, én een katververvanger :vertag En de katalysators die op Ebay staan, zijn allemaal van die dingen die je er tussen moet lassen, en ik heb het vermoeden dat de topicstarter daar niet uit gaat komen, maar ik kan het mis hebben :thumb
4 december 2012 om 13:52 #18081124Bij de Opel dealer werd mij vertelt dat een bevestigingsbout tussen de voorpijp en katalysator gebroken is (met een veer ertussen) en deze voorpijp met katalysator dient vervangen te worden. En omdat de midden en einddemper misschien slecht te demonteren zijn, zou ik deze het beste ook meteen mee kunnen vervangen.
De uitlaat is niet lek.Dus als ik het goed begrijp… Zegt de Opel-dealer dat er een boutje is gesneuveld tussen de voorpijp en de katalysator… Prima… Maar waarom dan in vredesnaam het hele pakket vervangen, terwijl er alleen een vervangend boutje in moet?
Als je de veer kwijt bent, kan ik me bedenken dat je een nieuwe op moet scharrelen.Voor zover ik heb gelezen op het forum is uitlaatsetje.nl een prima webshop en zijn er al meerdere forum-gebruikers tevreden over.
4 december 2012 om 13:55 #18081125Beide flenzen willen nog wel eens aardig verrotten, denk dat het hier ook het geval is.
4 december 2012 om 14:06 #18081126Mocht dat het geval zijn, dan kan de TS nog op zoek op de sloperijen in de buurt. Corsa’tjes komen daar aardig vaak voor naar mijn weten :P
En anders een vers setje flenzen erop laten lassen / persen.4 december 2012 om 14:40 #18081127Ja klopt, adviseerde ik m ook. Alleen het is lastig te beoordelen hoe de rest van de uitlaat er aan toe is. Wat ik persoonlijk zou doen is een 2e hands kat, met een nieuw ebay uitlaatje.
4 december 2012 om 22:45 #18081128Allemaal dank voor jullie reacties.
Ik ga op zoek en laat jullie weten zodra de uitlaat gemaakt is.Maar eerst morgen pakjesavond met de kinderen!
Groeten Peter
5 december 2012 om 11:09 #18081129Het stomme is dat een goedkope sportuitlaat meestal van betere kwaliteit en levensduur is dan standaard vervangingsuitlaat.
5 december 2012 om 11:59 #18081130Ik heb een jaar geleden een rvs uitlaat op maat laten maken bij PM Performance in Swifterbant.
MIjn uitlaat was ook verrot van voor naar achter, gaat bij mij ook om een 1.4 16v uit 1999.Ik heb een voorpijp, sportkatalysator 200cel, middendemper, einddemper en rvs opzetstuk.
Het was wel een hele uitgave maar ik ben super tevreden en heb 3 jaar garantie. De uitlaat heeft een leuk geluid vergelijkbaar met een groep N. Van 45 naar 54 mm diameter.Hier een paar foto’s van mijn Corsa bij PM Performance.
Link website: http://www.pmperformance.nl/index.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
23 januari 2013 om 14:06 #18081131Hallo allemaal.
Ik heb die bevestiging eens bekeken die ik noemde bij het openen van dit topic. Daar is inderdaad toch wat meer afgebroken. Lijkt mij ook het beste dit te vervangen. Nu begin ik me wat td oriënteren wat ik hier het beste mee kan doen. De corsa wordt dagelijks gebruikt door mijn vrouw voor woon-werk verkeer en af en toe de kinderen op halen. Zij rijdt max 600km per maand.
Ik wil graag een normale uitlaat. Dus zonder meer geluid. Hoe zit het met het brandstof verbruik bij een imitatie uit laat? Is dit hoger dan bij een originele opel uit laat? via uitlaatsetje zou ik ook €500 kwijt zijn. Hoe zit dit met de levensduur?
We willen onze corsa toch nog wel meerdere jaren blijven rijden.Ik hoor graag jullie reacties.
Groetjes Peter
23 januari 2013 om 14:30 #18081132niet alle autobedrijven zijn er happig op dat je zelf met onderdelen aan komt zetten
tenzij je het zelf gaat repareren, zou ik gewoon bij diverse universele garages een prijs vragen
leuk klusje voor de kwikfit :D23 januari 2013 om 14:38 #18081133Ok.
Hoe zit het dan met het brandstofverbruik?
Is dit hoger bij een imitatie uitlaat?23 januari 2013 om 15:06 #18081134Is kwik fit een goede optie? Ik hoor daar niet niet vaak positieve verhalen over.
Groetjes Peter
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.