Uitlaat

Forumindex Forums Modellen Astra Uitlaat

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Frankvanz

Ik heb mijn Astra bijna 2 jaar, iedere keer wanneer deze, om wat voor reden ook, op de brug bij een garage staat wordt er gezegt dat de Flens? tussen de einddemper en tussendemper bijna door is.

Gezien de eerste melding daarvan 2 jaar geleden is, en de uitlaat er nog steeds zonder vreemde geluiden onder hangt zal het ook wel niet vandaag of morgen zijn dat deze kappot gaat.

Wel ben ik benieuwd of dit te repareren is. De dealer komt zelf met het idee om de einddemper en het deel wat daar aanvast zit te vervangen.

Het lijkt mij alleen een beetje zonde, gezien er op de rest van de uitlaat bijna geen roest te vinden is.

Is er ook een manier om alleen de verbinding te vervangen?

Frankvanz

Zelf kom ik bijvoorbeeld dit soort dingen tegen op internet:

http://www.opel-tuning.nl/_con_fig/watermark.php?path=prod_images/prod_20080318231341.jpg

en

http://www.opel-tuning.nl/_con_fig/watermark.php?path=prod_images/prod_20050502231922.jpg

Gaat dat werken? of is dit heel ergens anders voor bedoeld?

Baas J.
        Deelnemer

Flens weglaten en gewoon verbindingsbuisje met 2 inkepingen gebruiken. Deze vast zetten met uitlaatklemmen.

Frankvanz

Meer niet?
            Hoeft er niet een pakking of zoiets tussen?

Baas J.
            Deelnemer

nee

Frankvanz

Klinkt als een mooie goedkope oplossinG :) tnxs voor je reactie!

Baas J.
                Deelnemer

Van Bosal verkopen ze pasklare stukjes. Moet je alleen ff de buitenmaat van je pijp meten, dan krijg je van hun een die over beide uiteinden past. Kost iets van een tientje ofzo.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.