Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Uitlaat
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 december 2012 om 13:47 #17253747
Beste Opelfans!
Ik ben in het bezit van een Corsa C 1.4 Sport uit 2003 (pre-facelift) en mijn uitlaat is geheel verroest. Er een nieuwe onder komen vanaf katalysator.
Nu heb ik veel op internet gezocht naar meningen, reacties e.d. (youtube, forums) maar kom er niet uit.
Dit is ook de reden waarom ik mezelf heb aangemeld om deel te nemen op dit forum.
Momenteel ligt er een originele Opel ‘sport’ uitlaat onder.
Ik zou graag een sportief geluid willen hebben, maar geen ‘herrie’. Sportief bedoel ik als ik echt gas geef dat er sportgeluid uitkomt. Maar stationair en gelijkblijvende toeren op de snelweg dat je vrijwel niks hoort. Een vriend van mij heeft ook een remus sportuitlaat maar je word knettergek op de snelweg. Zelf rijdt mijn Corsa met 120-130km/h rond de 4000 a 5000 toeren
Is het ook zo als je een einddemper hebt met twee eindpijpjes meer geluid produceert dan dat je 1 pijpje hebt of ligt het geluid puur aan de grote van uitlaat?
19 december 2012 om 15:31 #18086276Het ligt vooral aan hoeveel pot er nog voor de einddemper zit.
Zonder middendemper maakt ie altijd een echte takkeherrie.
Als je alles standaard laat en alleen een dikkere einddemper monteert valt het allemaal nog wel mee. Dan krijg je inderdaad alleen meer herrie als je goed trapt. Wat met jouw toeren voor 120/130 dus altijd is. :jerry
ach.. Alles went :D Ik ben ook ver europa door gereden met remus. Als je muziek maar hard genoeg kan, heb je van die uitlaat geen last. :D
1 met 2 pijpen maakt niet per se meer herrie als 1 van dezelfde grote.
Wat voor geluid welk type Uitlaten maken kan je niet echt uitleggen.
Dat moet je echt ervaren. Ik zeg altijd: koop 2e hands iets goedkoops wat je ongeveer wilt van een bepaald merk, hang het eronder. En dan weet je wat dat doet. Wil je het alsnog perfect prachtig shiny nieuwnieuw hebben, koop je die nieuw.
Tip om te luisteren: ga naar een meeting ;)19 december 2012 om 19:07 #18086277alleen de einddemper vervangen.
-nieuwe demper: kost een hoop, en na erg lange tijd is deze pas goed ingebrand
-2de hands demper: goed betaalbaar, meestal net ingebrand.remus en sebring zijn zeer goeie dempers. gaan echt heel lang mee. 15jaar of meer weet ik zeker
persoonlijk zou ik kiezen voor een klein eindstuk.gevoelsmatig maken die in mijn beleving minder geluid. opening is vaak kleiner dan de wel bekende dtm knalpoten.
met alleen de einddemper te veranderen heb je bijna geen extra geluid. als je echt met je raampje open rijd, en je rijd de motor warm hoor je wel een diepe brom ergens verweg.21 december 2012 om 10:58 #18086278Top tip in het algemeen is: vervang alleen de einddemper door remus/sebring etc. voor een ‘normaal’ geluid.
@kaneelschep
Best leuk, mijn moeder gebruikt mijn auto ook nog wel is en zou niet graag willen dat zij met een herrie demper over de weg gaat haha. Vind het leuk om te horen bij een ander, maar niet bij mezelf. Momenteel op de snelweg hoor ik mijn sport uitlaat van Opel (OEM) ook best hard. Dit komt door de hoge toeren. Maar zou het zonde vinden dat het door een Remus nog veeeeel erger wordt. Mag wel een beetje natuurlijk maar niet zon herrie kachel..
@robert_corsa
Wat bedoel met je inbranden?
qoute: “met alleen de einddemper te veranderen heb je bijna geen extra geluid. als je echt met je raampje open rijd, en je rijd de motor warm hoor je wel een diepe brom ergens verweg.” Dit is het geen wat ik zoek :)!De dempers die ik op het oog heb zijn:
Over het algemeen is het vrij moeilijk omdat het geluid onvoorspelbaar is denk ik…
21 december 2012 om 14:19 #18086279Het geluid van een sportdemper of systeem vanaf kat is heel persoonlijk.
De ene zal het mooi vinden van een merk de ander weer niet.Persoonlijk ben ik altijd zeer te spreken van Simons, betaalbaar en goede kwaliteit.
Jouw auto zal met een sportuitlaat altijd iets luider / dieper worden dan met je standaard (Opel sport) uitlaat.
Trouwens jouw huidige uitlaat is gewoon een standaard Corsa uitlaat hoor, is niets sport aan op het sierstukje na dan.
En met inbranden wordt bedoeld, dat een uitlaat (zeker een sportuitlaat) na een tijdje van geluid zal veranderen.
Dit komt doordat de uitlaatgassen inbranden op het dempingsmateriaal in de dempers en daar ook roet afzetting zal plaats vinden.21 december 2012 om 20:04 #18086280Je zou kunnen informeren bij Pm Performance voor een uitlaat op maat.
Ik heb een jaar geleden een rvs uitlaat op maat laten maken bij PM Performance in Swifterbant.
MIjn uitlaat was ook verrot van voor naar achter.Ik heb een voorpijp, sportkatalysator 200cel, middendemper, einddemper en rvs opzetstuk.
Het was wel een hele uitgave maar ik ben super tevreden en heb 3 jaar garantie. De uitlaat heeft een leuk geluid vergelijkbaar met een groep N. Van 45 naar 54 mm diameter. Je kan voor verschillende geluiden/einddempers kiezen.http://www.pmperformance.nl/index.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hier wat foto’s van mijn corsa bij Pm Performance:
24 december 2012 om 08:12 #18086281Ik weet nog een originele nieuwe irmscher demper te koop voor corsa c.
(het 2x rond model).
Deze ligt te koo voor een erg zacht prijsje.
Geeft, als hij eenmaal ingereden is, een mooier geluidje bij belasting/toeren.
Stuur maar een pm als je intresee hebt ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.