Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › uitgelast staal roest
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 september 2009 om 13:38 #17211934
hallo iedereen,
ik heb een setje uitgelast staal 8 en 9 j.
ik heb deze set destijds laten richten en stralen.
hierna heb ik het behandeld met een menie, om te voorkomen dat ze zouden gaan roesten.
echter nu een maand of 3 later beginnen ze alsnog te roesten.
en ze zitten nog niet eens onder de auto.
de velgen zijn ook nog niet in kleur gemaakt.
wie o wie kan mij advies te geven over hoe ik dit kan voorkomen in de toekomst.
wat is een goede behandelings manier voor stalen velgen ?
vr gr vincent.
1 december 2009 om 10:56 #17519824misschien hamerrite verf gebruiken de bloempotten hier heb ik er 4 jaar geleden mee gedaan roesten nog steeds niet en staan altijd buiten:)
1 december 2009 om 11:11 #17519825stralen en poedercoaten…
Dan trekt alles dicht!1 december 2009 om 13:11 #17519826Jep… poedercoaten is de snizzle! zolang je de laag niet beschadigt nooit meer roesten.
Hamerite is ook goed spul, maar niet echt mooi.. we hebben de deur naar onze regenwater put (in weer en wind) 9 jaar geleden ingesmeerd en begint nu pas beetje roest door te komen,.1 januari 2010 om 13:53 #17519827menie is niet zo’n geweldig spul.
als je er zeker van wilt zijn dat het niet meer roest kan je ipv poedercoaten(wat een hele goede optie is) ook een epoxy primer erop spuiten. een hele sterke goed afsluitende primer. als deze droog is goed matteren(niet doorschuren) een grondlaag erop en in een mooie kleur afspuiten.
hammerite is mooi voor tuinhekjes…
succes
1 januari 2010 om 14:37 #17519828ik ben coater geweest.. en wij gaven 20 jr garantie op de dingen die wij coaten mbt roest, mits de coatlaag niet beschadigd was van buitenaf…
3 januari 2010 om 18:36 #17519829Met poedercoating kom je niet in de rand tussen de velg en het hart.. daar kun je dus weer roest verwachten. Ik zou de velgen laten poedercoaten, daarna de rand inkitten met siliconenvrije kit ( overspuitbare kit ) en dan verf laten maken in de kleur van de velg. Het poedercoaten gebeurd in Ral kleuren dus met het kleurnummer kun je altijd verf laten maken.
Kosten ?Kale velgen stralen of alleen met verf ( geen poedercoating ) 50 euro ?
poedercoaten 200 euro ?
Kit + verf 20 euro ?Al met al kost het dus haast niks
Wel beide kanten inkitten dat het niet via de achterzijde roest en dan de kit aan de voorkant eruit drukt.
Voor het kitten kun je voorzichtig een epoxy primer in de rand laten lopen en goed laten drogen zodat in de rand ook een primer zit. Wel zo dat het gepoedercoate deel niet onder de primer komt natuurlijk :P
Mijn verbreed stalen velgen heb ik gespoten ipv poedercoaten omdat het voor mij goedkoper was maar heb wel de velgrand dik in de epoxy laten lopen
3 januari 2010 om 18:45 #17519830poedercoaten gebeurd onder statische lading, welke ook een hoop aantrekt in de naden als die die dichtspuit.
dan als het de oven ingaat vloeit het ook nog een beetje uit…
maar zal ongetwijfeld wel eens wat zijn waar je echt niet bijkomt denk ik.4 januari 2010 om 10:11 #17519831Hallo,
ik heb al veel setjes velgen laten stralen en coaten, heb nog nooit velgen gehad waar ik later nog moest kitten of iets dergelijks. Ook is het nog mogelijk om ze te laten coaten en dan met een blanke laklaag, ook heb ik een aantal setjes in metalic-lak laten coaten, super vet:)
Succes met het opknappen van je velgen.
4 januari 2010 om 19:31 #17519832AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door GlennGSI
Met poedercoating kom je niet in de rand tussen de velg en het hart.. daar kun je dus weer roest verwachten. Ik zou de velgen laten poedercoaten, daarna de rand inkitten met siliconenvrije kit ( overspuitbare kit ) en dan verf laten maken in de kleur van de velg. Het poedercoaten gebeurd in Ral kleuren dus met het kleurnummer kun je altijd verf laten maken.
Kosten ?Kale velgen stralen of alleen met verf ( geen poedercoating ) 50 euro ?
poedercoaten 200 euro ?
Kit + verf 20 euro ?Al met al kost het dus haast niks
Wel beide kanten inkitten dat het niet via de achterzijde roest en dan de kit aan de voorkant eruit drukt.
Voor het kitten kun je voorzichtig een epoxy primer in de rand laten lopen en goed laten drogen zodat in de rand ook een primer zit. Wel zo dat het gepoedercoate deel niet onder de primer komt natuurlijk :P
Mijn verbreed stalen velgen heb ik gespoten ipv poedercoaten omdat het voor mij goedkoper was maar heb wel de velgrand dik in de epoxy laten lopen
wat is dan het voordeel om 200 uit te geven aan poedercoaten als je toch weer moet spuiten???
want enkel die kit ff in de kleur zetten gaat niet
dus moet je als nog de velgen helemaal spuitenik zou ze (laten) stralen en dan meteen (laten) spuiten met een goede grondlaag eronder
dan is het ook goed
en heb je geen poedercoat kostten;)zo heb ik het al meer gedaan met verbrede stalen velgen;)
7 januari 2010 om 21:46 #17519833origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door GlennGSI
Met poedercoating kom je niet in de rand tussen de velg en het hart.. daar kun je dus weer roest verwachten. Ik zou de velgen laten poedercoaten, daarna de rand inkitten met siliconenvrije kit ( overspuitbare kit ) en dan verf laten maken in de kleur van de velg. Het poedercoaten gebeurd in Ral kleuren dus met het kleurnummer kun je altijd verf laten maken.
Kosten ?Kale velgen stralen of alleen met verf ( geen poedercoating ) 50 euro ?
poedercoaten 200 euro ?
Kit + verf 20 euro ?Al met al kost het dus haast niks
Wel beide kanten inkitten dat het niet via de achterzijde roest en dan de kit aan de voorkant eruit drukt.
Voor het kitten kun je voorzichtig een epoxy primer in de rand laten lopen en goed laten drogen zodat in de rand ook een primer zit. Wel zo dat het gepoedercoate deel niet onder de primer komt natuurlijk :P
Mijn verbreed stalen velgen heb ik gespoten ipv poedercoaten omdat het voor mij goedkoper was maar heb wel de velgrand dik in de epoxy laten lopen
wat is dan het voordeel om 200 uit te geven aan poedercoaten als je toch weer moet spuiten???
want enkel die kit ff in de kleur zetten gaat niet
dus moet je als nog de velgen helemaal spuitenik zou ze (laten) stralen en dan meteen (laten) spuiten met een goede grondlaag eronder
dan is het ook goed
en heb je geen poedercoat kostten;)zo heb ik het al meer gedaan met verbrede stalen velgen;)
Als je ze spuit gaat de remstof na verloop van tijd invreten zelfs met blanke lak.
De kit moet je ff inschilderen en dat gaat prima. En die 200 voor het poedercoaten tjah poedercoaten is inprincipe het mooist.. alleen heb je bij stalen velgen gewoon dat de naad tussen het hart en het velgbed gewoon weg geen poedercoating tussen komt. Vraag het maar aan een poedercoater die stalen velgen regelmatig coat die zegt het zelfde.. Met spuiten kom je ook niet in die naad.
Aluminium velgen is een ander verhaal daar zitten vaak niet van die naden in en dat gaat dus prima + dat aluminium niet roest.
Vaak bij stalen velgen zit je tussen het hart en het velgbed roest uitlopen.. van die vieze bruine strepen..
Die naad heb ik het over.. kaal stralen is geen probleem.. met poedercoating komen je er niet tussen, met spuiten ook niet8 januari 2010 om 19:14 #17519834AnoniemLid sinds:
1 January 1970tjah toch niet helemaal mee eens:o
A aluminium oxideert ook
b met spuiten kun je best in die randen komen
heb zelf meerdere setjes verbreed staal gehad
allemaal gespoten geen problemenremstoff wat lak opvreet????????????
is nieuw voor mij
zal niet direct roepen van onzin maar ik heb het nog nooit
meegemaakt???
en ben toch al 20 jaar met auto,s aan het hobbyen;)C poedercoaten heeft onlangs voor mij afgedaan
had een set remklauwen laten stralen en daarna
poedercoaten en daarna geheel gereviseerd
voor m,n ascona project.
nu hebben die klauwen nog nooit weer onder een auto
gezeten omdat t porject zover nog niet is
maar wel begint die poedercoating weer te schilferen:o:o:o
dus nee kan niet zeggen dat ik kapot ben van
poedercoaten.
heb met spuiten betere ervaring;);)8 januari 2010 om 20:01 #17519835Tipje voor mensen die spul laten coaten…..
Als het spul al kaal is, hebben ze vaak de neiging om het niet te gaan stralen.
Dat ziet er vaak niet uit, en is ook niet ideaal voor de coating.Ik kotst de boel altijd onder met oude spuitbussen, dan moeten ze het er wel afstralen:thumbup
8 januari 2010 om 20:09 #17519836AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Fearless
Tipje voor mensen die spul laten coaten…..Als het spul al kaal is, hebben ze vaak de neiging om het niet te gaan stralen.
Dat ziet er vaak niet uit, en is ook niet ideaal voor de coating.Ik kotst de boel altijd onder met oude spuitbussen, dan moeten ze het er wel afstralen:thumbup
de meine waren verre van schoon
en zijn ook cker wel gestraald:o8 januari 2010 om 20:29 #17519837Das wel raar dan….
heb zelf zoiets nog nie gehad….wel dat ik het perongeluk afstote me een schroevendraaier.
Is dat coaten ook fatsoenlijk bestand tegen remolie?
8 januari 2010 om 20:38 #17519838AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Fearless
Das wel raar dan….heb zelf zoiets nog nie gehad….wel dat ik het perongeluk afstote me een schroevendraaier.
Is dat coaten ook fatsoenlijk bestand tegen remolie?
vreemd is het cker
of t bestand is tegen remolie weet ik nietmaar daar zijn ze niet eens mee in aanraking geweest:o
dingen
hebben hier enkel liggen te wachten (paar jaar)na het reviserenhad ze gisteren even opgezocht
omdat iemand hiero mij had gevraagd of ik even n klauw
wilde wegen voor hem;)toen ontdekte ik dat het gewoon slecht er uit ziet
zal wel ff foto,s posttenvan meteen na t coaten en nu;)
9 januari 2010 om 20:54 #17519839Ik ken een bedrijf daar doen ze ALTIJD alles stralen en daar moet je expliciteit vragen als je het dus niet gestraald wilt hebben.
De coating blijft gewoon beter zitten als het gestraald is en anders moet je buiten kwaliteit vragen,is geloof ik een dubbele laag coating.gr
Danny
10 januari 2010 om 18:26 #17519840origineel gepost door louwe 16 klepper
tjah toch niet helemaal mee eens:oA aluminium oxideert ook
b met spuiten kun je best in die randen komen
heb zelf meerdere setjes verbreed staal gehad
allemaal gespoten geen problemenremstoff wat lak opvreet????????????
is nieuw voor mij
zal niet direct roepen van onzin maar ik heb het nog nooit
meegemaakt???
en ben toch al 20 jaar met auto,s aan het hobbyen;)C poedercoaten heeft onlangs voor mij afgedaan
had een set remklauwen laten stralen en daarna
poedercoaten en daarna geheel gereviseerd
voor m,n ascona project.
nu hebben die klauwen nog nooit weer onder een auto
gezeten omdat t porject zover nog niet is
maar wel begint die poedercoating weer te schilferen:o:o:o
dus nee kan niet zeggen dat ik kapot ben van
poedercoaten.
heb met spuiten betere ervaring;);)Aluminium oxideert idd.. maar die hebben nooit van dit soort naadjes als dat stalen velgen dat hebben.
Ik ben nu zelf 7 jaar spuiter en heb heel wat setjes stalen willen gehad zowel van vrachtwagens als auto’s. En helemaal in de naad kom je niet. Voor het oog wel natuurlijk. Maar echt erin dat red je niet. Vooral als het gestraald is dan heb je gewoon in de naad blank. En tjah dat gaat roesten.
Remstof vreet de lak ook niet op. Maar als het spulletje warmd door het remmen dan gaat het remstof erin vast zitten. van die zwarte puntjes. Ik kan morgen wel even een foto maken van men eigen velgen ??
Als een poedercoating begint te schilferen zou ik gewoon terug gaan naar de coater..
10 januari 2010 om 21:03 #17519841AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door GlennGSI
origineel gepost door louwe 16 klepper
tjah toch niet helemaal mee eens:oA aluminium oxideert ook
b met spuiten kun je best in die randen komen
heb zelf meerdere setjes verbreed staal gehad
allemaal gespoten geen problemenremstoff wat lak opvreet????????????
is nieuw voor mij
zal niet direct roepen van onzin maar ik heb het nog nooit
meegemaakt???
en ben toch al 20 jaar met auto,s aan het hobbyen;)C poedercoaten heeft onlangs voor mij afgedaan
had een set remklauwen laten stralen en daarna
poedercoaten en daarna geheel gereviseerd
voor m,n ascona project.
nu hebben die klauwen nog nooit weer onder een auto
gezeten omdat t porject zover nog niet is
maar wel begint die poedercoating weer te schilferen:o:o:o
dus nee kan niet zeggen dat ik kapot ben van
poedercoaten.
heb met spuiten betere ervaring;);)Aluminium oxideert idd.. maar die hebben nooit van dit soort naadjes als dat stalen velgen dat hebben.
Ik ben nu zelf 7 jaar spuiter en heb heel wat setjes stalen willen gehad zowel van vrachtwagens als auto’s. En helemaal in de naad kom je niet. Voor het oog wel natuurlijk. Maar echt erin dat red je niet. Vooral als het gestraald is dan heb je gewoon in de naad blank. En tjah dat gaat roesten.
tjah wel vreemd dat ik het er wel in krijg dan
heb n set verbreed staal gehad waar ik ook s winters mee reed
dus in pekel maar geen roest uit de naad;)
maar t wordt n discussie van nix
en eigenlijk ook over niets
de 1 bevalt dit beter de andere dat
tjah terug gaan naar de coatertis wel 2 mischien 3 jaar geleden dat ze gecoat zijn
dus die zien me aankomen;)
bovendien schiet mij dat weinig op
wil ze toch niet opnieuw gecoat hebben
want dan heb ik weer de klauwen vol grit
en moet ik ze eigenlijk ook opnieuw reviseren
dus ik spuit ze wel:thumbupRemstof vreet de lak ook niet op. Maar als het spulletje warmd door het remmen dan gaat het remstof erin vast zitten. van die zwarte puntjes. Ik kan morgen wel even een foto maken van men eigen velgen ??
Als een poedercoating begint te schilferen zou ik gewoon terug gaan naar de coater..
10 januari 2010 om 22:18 #17519842Jah idd denk dat het ook wel aan het type velg ligt. Maargoed spuiten of coaten kan uiteraard allebij en wat beter is dat kan per persoon verschillen idd.
Dan terug gaan lijkt me idd ook niet een zo strak plan haha :P Opnieuw reviseren is ook zo wat als er al nieuw spul in zit.
15 januari 2010 om 00:23 #17519843menie wil wel heb het zelf ook MAAR je moet het binnen 24 uur overkwasten :P
15 januari 2010 om 14:59 #17519844ik wou juist zeggen.. menie is leuk, maar menie is helemaal niet sluitend, dat dien je af te dichten met een toplaag (lak) om het sluitend te maken.
is niet meer dan logisch dat ze roestten.
27 januari 2010 om 18:15 #17519845Velgen
niet stalen maar in loogbad/zuurbad
Voordeel is dat er niet in bijvoorbeeld naden straalgrid komt te zitten die er niet uit te blazen etc. is. Je weet dan zeker dat het goed gedaan is.Wil je ze poedercoaten? Laat ze dan eerst KTLen. Dit is een beschermde laag voor onder de coat, zodat bij eventueele beschadegingen niks gaat roesten. KTLen gaat meestal in een bad, dus alle oppervlakte worden geraakt. Ook die in de naadjes etc.
Hierna in de gewenste kleur poederen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.