Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Uitgegleden in de sneeuw
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 december 2012 om 14:22 #17253573
Hallo,
Vanochtend ben ik met mijn opel corsa b in een bocht weggegleden tegen een stoeprand. Nu heeft de velg en de band de klap opgevangen waardoor ik in eerste instantie blij was dat ik geen schade had.
Nu reed ik weer terug naar huis en hoorde ik een schavend geluid, maar alleen als ik harder dan 40 rij en niet continue.
Wat zou dit kunnen zijn?
12 december 2012 om 14:27 #18083607velg krom?
12 december 2012 om 14:30 #18083608Velg krom, wiellager kapot, veerpoot krom, draagarm krom, stuurstang krom. Kan van alles zijn dus. Ligt er aan waar ie schaaft, hoe het klinkt, of je het ook in het stuur voelt etc etc. Ik denk dat je wiellager kapot is.
12 december 2012 om 14:36 #18083609Arjan zegt dat het geluid boven de 40 niet continu is, wiellager “zingt” meer, niet? Daarom denk ik eerder een slag in het wiel. Je kunt best je reservewiel er even opleggen, dan weet je het zeker..
En ja idd dan kan het nog vanalles anders zijn ja…Grtz
12 december 2012 om 15:37 #18083610“wel boven de 40 maar niet altijd” Dat schrijft ie ;)
12 december 2012 om 17:12 #18083611Het klinkt echt schavend, net of je rem er tegenaan schuurt, alleen dan niet de hele tijd. Ik lees meer informatie over een kapotte wiellager, maar dan zingt het en merk je verschil in bochten.. dat is bij mij niet het geval. Ik ga dus maar is mijn reservewiel erop leggen en kijken wat hij dan doet!
Bedankt voor de reacties!
12 december 2012 om 17:16 #18083612Kijk eens goed of je wiel meer naar voor of achter staan in tegenstelling tot je andere wiel.
Spijtig genoeg mij afgelopen week ook gebeurt, kromme velg en een fuseekogel die scheef stond.
Zodra die kogel scheef staat zal je wiel dus ook op een andere plaats ten opzichte van je wielkast staan.Gelukkig niet een erg moeilijk werkje om te vervangen, kost je 30 euro en ergens dan nog laten uitlijnen.
hoop dat het goed gaat komen.
12 december 2012 om 17:30 #18083613Kleine update, lijkt alsof het wiel iets anders staat als ik rechtuit sta. Iets meer gedraaid naar buiten, maar hij had al een afwijking dus dat hoeft niet persee het probleem te zijn.
Net even nog een rondje gereden, hoorde niks dus dacht dat het misschien gewoon de kou was. Rij ik achterruit draaiend van een grindpad op de teerweg, waar een kleine verhoging in zit, hoor ik POK en het schaven begon weer als ik harder dan 40 rij.
12 december 2012 om 17:35 #18083614Dan is er waarschijnlijk toch iets aan je ophanging geraakt…
12 december 2012 om 17:48 #18083615Gissen heeft geen zin. Opkrikken en de ophanging nakijken.
12 december 2012 om 19:11 #18083616Even met mijn vader gereden, hoorde geen geschaaf meer.. Vreemd.. Maargoed, we reden scherpen bochten op een parkeerplaats, schuurt er een pin, we denken de staven waarmee je stuurt, tegen het wiel in een scherpe bocht.. Aan de andere kant zit er nog spelingsruimte. Zal morgen een foto uploaden om het te laten zien
12 december 2012 om 19:30 #18083617Ik zou dit even visueel na (laten) kijken en niet zomaar mee door blijven rijden, wat Jurgen al schrijft: er kan van alles aan de hand zijn aan toch wel belangrijke onderdelen van de auto.
12 december 2012 om 20:41 #18083618@Arjan901 wrote:
Even met mijn vader gereden, hoorde geen geschaaf meer.. Vreemd.. Maargoed, we reden scherpen bochten op een parkeerplaats, schuurt er een pin, we denken de staven waarmee je stuurt, tegen het wiel in een scherpe bocht.. Aan de andere kant zit er nog spelingsruimte. Zal morgen een foto uploaden om het te laten zien
Die staven waar je mee stuurd word je spoorstang genoemd.
Deze dienen dus om de wielen mooi in lijn te zetten (zodat je mooi rechtuit rijdt) en zijn normaal kaarsrecht.
Aan de ene kant zit deze met een kogelgewricht op je stuurhuis en andere kant met een spoorstangkogel vast aan je wielophanging.
Als deze je wiel raakt dan is deze krom, kijk maar eens even met je wiel eraf.
Absoluut niet meer mee rijden want als deze beetje behoorlijk krom is kan deze zo maar ineens afbreken.
Waarschijnlijk komt je stuur niet meer terug in de rechtuit stand na een bocht als je het stuur loslaat (of in ieder geval 1 kant sneller terug komen als de andere kant), en zal je auto vanzelf naar links of rechts willen als je bij rechtuit rijden je stuur loslaat.12 december 2012 om 21:32 #18083619 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.