Uitdaging interieur ventilator Corsa D

Forumindex Forums Modellen Corsa Uitdaging interieur ventilator Corsa D

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Alan94
    Deelnemer

Hallo allemaal,

Ik heb sinds deze week een probleem met mijn interieur ventilator. Ik heb een corsa D uit 2007 met ecc. Deze week is tijdens onze auto vakantie opeens de ventilator vreemd gaan doen. Het volgende is namelijk aan de hand: bij standen hoger dan de 3 (4 tm 7) doet de ventilator het maar heel even waarna die weer uit gaat. Om vervolgens weer aan te gaan en weer uit. Hoe hoger de stand van de ventilator des te korter de tijd is dat die het doet. Zoals gezegd blijft de ventilator bij 1,2 en 3 het wel doen. Op stand 3 gebeurt het heeeeel soms (1x in een paar uur). Het maakt niet uit of de airco is ingeschakeld of hoe laag/hoog de temperatuur staat. Ook handmatig/automatisch maakt geen verschil.

Als de ventilator het doet werkt deze zoals dat hoort. Warm/koud doen het prima en de ventilator maakt ook geen geluiden die niet horen.

Een lang verhaal en hopelijk heb ik het een beetje kunnen uitleggen maar ik ben benieuwd of jullie weten waar dit aan kan liggen?

Groet, Alan

liviu2004
      Deelnemer

Afgebrandt toeren regelaar en kabels, komt vaak met corsa d ecc.

Alan94
        Deelnemer

Hi liviu2004,

Weet jij toevallig ook welk onderdeel dat is? Ik kan er zo niets over vinden (of ik kijk niet goed?).. wel veel gedoe met de ventilatie in de corsa. Ik heb ook al het kachelhuis moeten vervangen door een afgebroken tandwiel…

Haasje17
          Moderator

Even de bedrading controleren naar de ventilator, vaak ziet deze er zwart gesmolten uit als het probleem is zoals bovenstaand omschreven.

Dan moetje de bedrading en kachelweerstand vervangen.

Alan94
            Deelnemer

Bedankt voor je reactie Haasje, ga ik dat even doen als ik weer terug ben van vakantie :applause02:

Nick-GSI
              Deelnemer

stekkers op de weerstand weg gesmolten

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.