Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › Uit de oude doos: filmpjes met Opels
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 september 2013 om 13:51 #17260450
Wie kent het niet? Het Caravanracen en achteruit rijden op Zandvoort.
Nu zat ik van de week wat filmpjes te kijken en wat worden er veel Opels gebruikt bij het caravanracen.
Dus ik dacht: ik deel het filmpjehttp://www.youtube.com/watch?v=S7ipFApsFec
en eens kijken wat jullie zien.Ik zie een Kadett B, diverse Kadett C’s, een Rekord B en een Ascona….
Wat kon er toen nog veel hè? Wat zien jullie nog?Volgens mij zitten er ook Opels bij het Achteruitrijden Special, waar je geen DAF mocht gebruiken, maar ik herken ze niet als een specifiek model.
Ik krijg de youtube-tags niet werkend, vandaar de URL.
5 september 2013 om 15:37 #18171982AnoniemLid sinds:
1 January 1970Een rekord B zag ik niet?
Wel een rekord D
En 2 ascona.s. de A en de BKaddetjes ook gespot inderdaad B en C :thumb
Tjah toen was de tv nog echt leuk ;)
5 september 2013 om 16:14 #18171983Ook niet gek dat er aardig wat Opels in dit oude tv-programma zitten.
daar Opel toendertijd meest verkochte merk per jaar, elk jaar weer was.
Opel heeft vele decennia lang op de eerste plaats gestaan met de verkopen in NL.6 september 2013 om 05:41 #18171984Ja, 35 jaar lang.
Ik bedoelde trouwens Rekord C, typfoutje denk ik.
Zal ‘m straks nog eens kijken om te zien op welk tijdstip hij zit, wellicht zie ik het gewoon verkeerd.Toen was tv nog echt leuk ja, had je op iedere zender wat anders.
21 september 2013 om 23:08 #18171985Dat waren nog eens tijden !!! ramen en alles er nog in , is nu wel anders met de rodeo en bangers , valt me wel op dat ze bij diverse filmpjes de verkeerde kant op rijden ? bij bangers en cross altijd linksom ,,,,,
22 september 2013 om 09:31 #18171986je ziet het op tv ook voorbij komen.
best wel een raar gezicht om zandvoort of valkenswaard in spiegel beeld te zien.zou iets met uitzend rechten te maken kunnen hebben ?
22 september 2013 om 19:07 #18171987Valt me vooral op hoeveel Dafjes er op deze manier werden opgeruimd en inderdaad, zonder rolkooi met al het glas erin, kon toen gewoon nog!
22 september 2013 om 19:39 #18171988Volgens mij reden ze Zandvoort andersom om te voorkomen dat mensen die al vaker op het circuit hadden gereden er voordeel uit zouden halen?
En inderdaad zonde van de vele auto’s die zonder pardon werden kapot gereden…
De veiligheid heeft nu wel (een beetje terecht) de overhand gekregen, waardoor mijns inziens de lol er een beetje vanaf gaat.
Aan de andere kant moet het natuurlijk niet zo zijn dat iemand anders zijn/haar leven op het spel zet voor een ander zijn plezier. Maar de status van autocoureur is niet meer wat het vroeger was.17 juni 2015 om 08:34 #18171989Iets heel anders uit de oude doos: de Nurburgring, om precies te zijn Adenauer Forst.
Ook hier weer Opels te zien, maar ook heel veel Kevers en wat Fords, hier en daar nog een Fiat of een Alfa.[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=y1mnnXJuyzQ[/youtube]
Eerst een paar korte stukjes met een vergelijk naar nu, daarna bijna een halfuur aan oude beelden waar je toeristen uit de bocht ziet vliegen, over de kop ziet gaan, enzovoort.De veiligheid is wel flink toe genomen zeg, auto’s gaan niet zo snel meer over de kop door een verbeterde wegligging en ingrijpende systemen, maar ook deuren blijven dicht, gordels (je ziet nog best wat mensen uit de auto geslingerd worden)
17 juni 2015 om 13:00 #18171990De Nurburgring, om precies te zijn Adenauer Forst.
Welnu daar heb ik nog een VHS band van, ooit gekocht in Essen in de wilde jaren tachtig.
:jerry :jerry :jerry :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.