Uit de oude doos: filmpjes met Opels

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Uit de oude doos: filmpjes met Opels

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260450
    RISL
    Moderator
      Lid sinds:
      24 January 2011

      Wie kent het niet? Het Caravanracen en achteruit rijden op Zandvoort.

      Nu zat ik van de week wat filmpjes te kijken en wat worden er veel Opels gebruikt bij het caravanracen.
      Dus ik dacht: ik deel het filmpje

      http://www.youtube.com/watch?v=S7ipFApsFec
      en eens kijken wat jullie zien.

      Ik zie een Kadett B, diverse Kadett C’s, een Rekord B en een Ascona….
      Wat kon er toen nog veel hè? Wat zien jullie nog?

      Volgens mij zitten er ook Opels bij het Achteruitrijden Special, waar je geen DAF mocht gebruiken, maar ik herken ze niet als een specifiek model.

      Ik krijg de youtube-tags niet werkend, vandaar de URL.

      #18171982
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Een rekord B zag ik niet?

        Wel een rekord D
        En 2 ascona.s. de A en de B

        Kaddetjes ook gespot inderdaad B en C :thumb

        Tjah toen was de tv nog echt leuk ;)

        #18171983
        Corsaliefhebber
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 February 2012

          Ook niet gek dat er aardig wat Opels in dit oude tv-programma zitten.
          daar Opel toendertijd meest verkochte merk per jaar, elk jaar weer was.
          Opel heeft vele decennia lang op de eerste plaats gestaan met de verkopen in NL.

          #18171984
          RISL
          Moderator
            Lid sinds:
            24 January 2011

            Ja, 35 jaar lang.
            Ik bedoelde trouwens Rekord C, typfoutje denk ik.
            Zal ‘m straks nog eens kijken om te zien op welk tijdstip hij zit, wellicht zie ik het gewoon verkeerd.

            Toen was tv nog echt leuk ja, had je op iedere zender wat anders.

            #18171985
            hans-rekord-e
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 January 2011

              Dat waren nog eens tijden !!! ramen en alles er nog in , is nu wel anders met de rodeo en bangers , valt me wel op dat ze bij diverse filmpjes de verkeerde kant op rijden ? bij bangers en cross altijd linksom ,,,,,

              #18171986
              theunm
                Lid sinds:
                29 June 2004

                je ziet het op tv ook voorbij komen.
                best wel een raar gezicht om zandvoort of valkenswaard in spiegel beeld te zien.

                zou iets met uitzend rechten te maken kunnen hebben ?

                #18171987
                midnight black
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 December 2011

                  Valt me vooral op hoeveel Dafjes er op deze manier werden opgeruimd en inderdaad, zonder rolkooi met al het glas erin, kon toen gewoon nog!

                  #18171988
                  RISL
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    24 January 2011

                    Volgens mij reden ze Zandvoort andersom om te voorkomen dat mensen die al vaker op het circuit hadden gereden er voordeel uit zouden halen?

                    En inderdaad zonde van de vele auto’s die zonder pardon werden kapot gereden…
                    De veiligheid heeft nu wel (een beetje terecht) de overhand gekregen, waardoor mijns inziens de lol er een beetje vanaf gaat.
                    Aan de andere kant moet het natuurlijk niet zo zijn dat iemand anders zijn/haar leven op het spel zet voor een ander zijn plezier. Maar de status van autocoureur is niet meer wat het vroeger was.

                    #18171989
                    RISL
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      24 January 2011

                      Iets heel anders uit de oude doos: de Nurburgring, om precies te zijn Adenauer Forst.
                      Ook hier weer Opels te zien, maar ook heel veel Kevers en wat Fords, hier en daar nog een Fiat of een Alfa.

                      [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=y1mnnXJuyzQ[/youtube]
                      Eerst een paar korte stukjes met een vergelijk naar nu, daarna bijna een halfuur aan oude beelden waar je toeristen uit de bocht ziet vliegen, over de kop ziet gaan, enzovoort.

                      De veiligheid is wel flink toe genomen zeg, auto’s gaan niet zo snel meer over de kop door een verbeterde wegligging en ingrijpende systemen, maar ook deuren blijven dicht, gordels (je ziet nog best wat mensen uit de auto geslingerd worden)

                      #18171990
                      jethro
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 February 2008

                        De Nurburgring, om precies te zijn Adenauer Forst.

                        Welnu daar heb ik nog een VHS band van, ooit gekocht in Essen in de wilde jaren tachtig.

                        :jerry :jerry :jerry :thumb

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.