Forumindex › Forums › Modellen › Astra › UHP4 Module (Programmeren, inbouwen)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 januari 2012 om 11:35 #17245866
Hallo forumleden,
Nu mijn examens voorbij zijn, kan ik weer wat beginnen klussen aan mijn wagen ;)
Ik heb een UHP4 module gekocht met aangepaste kabelboom etc.
Nu weet ik dat er meerdere mensen zijn op dit forum die dit ook aangesloten hebben.
Volgens dat ik weet is het plug n play als je een opcom hebt…
Maar kan iemand mij zeggen waar ik hem overal op aanwezig moet zetten?Verder heb ik nog een vraag…
Ik weet dat er een inbouwstuk bestaat voor de UHP4 nl. GM #13188850,
dit gaat jullie waarschijnlijk niet zo veel helpen bij het beantwoorden van mijn vraag, maar een foto wel ;)
Ziehier:Mijn vraag is dus, waar dit dan eventueel zou moeten komen? Of hoe hebben jullie heb vastgezet?
Is het wel mogelijk om het zo vast te zetten als je hem gebruikt met een aangepaste kabelboom?
Veel vragen die eigenlijk leiden tot 1 grote vraag: Kan ik hem zo goed vastzetten of zijn er beter manieren? Want ik wil niet dat ligt te rammelen :pGroeten,
Jefkere
29 januari 2012 om 11:43 #17984403Die beugel heb je nodig als je de UHP4 onder het stuur wegbouwd.
UHP is volgens mij niet met een OP-Com te programmeren maar alleen met een Tech2Die van mij gaat er komende weken ook inkomen, echter ga ik deze achter het dashboardkastje wegwerken ivm de KRAM adapter en bekabeling.
Kan jij mij trouwens een foto sturen van die kabelboom en met name welke draden van de CAN stekker en de microfoon op welke draden van de UHP stekker zitten ?
Toevallig die van OpelKees overgenomen ?
29 januari 2012 om 11:46 #17984404Je kan hem gewoon volledig programmeren met de tech2 (enkel de laatste versie niet).
Je moet heb programmeren in de volgend modules:
DIS
ECU
ECC (indien van toepassing)
CIM29 januari 2012 om 11:53 #17984405Jep, ik heb die van Opelkees overgenomen :)
Hij is nog onderweg…
Bedankt voor de info…
Dus die klem op de foto is in mijn geval niet nuttig?29 januari 2012 om 11:59 #17984406Ik heb hem onder de kachelventilator zitten met wat noppenfolie eromheen, werkt prima, daar zit hij ook klemvast.
29 januari 2012 om 12:02 #17984407je moet met de bevestigingsplek ook rekening houden hoe lang je kabelboom is. Je hebt geen orginele kabelboom dus wordt orgineel bevestigen ook lastiger.
29 januari 2012 om 12:14 #17984408Hmm ja… ik zal afwachten en best kijken als ik alles inbouw hoe ik het het best plaats. Ik dacht zelf een zakje van mousse te maken en het zo te bevestigen met dubbelzijdige tape…
Ik heb het gekocht omdat ik het beu ben om altijd met die speaker aan te bellen –‘
29 januari 2012 om 12:18 #17984409Gewoon je dashboardkastje eruit halen en daarachter een plek zoeken.
Er is ruimte zat dus dat moet prima lukken.29 januari 2012 om 12:19 #17984410@ Jefkere : ik neem aan dat je CID al wel de juiste softwareversie (CD59) is ?
29 januari 2012 om 12:30 #17984411Mijn eerste CID pakte hem ook gewoon en die was van begin 2005.
29 januari 2012 om 12:37 #17984412Mijn CID is nogsteeds een GID, diegeene die hem ging plaatsen had hem al een tijdje liggen en hij bleek stuk toen hij hem installeerde… de lijnen liepen van onder naar boven over het scherm. Hij zoekt nu een andere voor mij… nog even afwachten dus.
De RGB kabel die ik had gekocht was ook niet nodig, want hij was inderdaad wel voorbereid door mijn CD70 Navi, maar ik heb hem niet gezien toen ik het checkte omdat ik namelijk niet verwachte dat de RGB al in mijn CD70 zou ingeplugd zitten, maar dat hij gewoon los zou gelegen hebben achter de radio.
Hoe dan ook, de nieuw gekochte staat nu te koop in het “te koop aangeboden topic”29 januari 2012 om 12:49 #17984413Hoi,
Ff over het plaatsen.
Toen Simaan het bij ons inbouwde was hij een grote voorstander van de beugel op de foto.
En die moest zoals Juffer schrijft ergens bij de stuurkolom. Maar omdat het dashboardscherm ( los maken via je lichtknop indrukken op de nul stand etc.) niet los kwam, hebben we hem toen ook maar achter het dashboardkastje geplaatst. werkt ieder geval ook goed.29 januari 2012 om 12:54 #17984414Hey Jan,
Die beugel is wss ook de beste oplossing, maar Simaan heeft jou module zelf tussen je kabelboom gezet, dus hij kon kiezen welke lengte hij overal overhield. Ik heb hem overgenomen, dus ik heb een aangepaste kabelboom en daar moet ik het mee doen :/ Ik denk dat ik hem best maar inbouw zoals het bij jullie allemaal gedaan is. Een mooi plaatsje zoeken, inpakken in een mousse en met dubbelzijdige tape ;)
Ik zal anders meteen een How-to maken ook :p Ook al is het nietecht zo moeilijk.Groeten,
Jefkere
29 januari 2012 om 12:56 #17984415Die how to heeft spacejam al gemaakt…
29 januari 2012 om 12:57 #17984416Let wel even op, op sommige cd70 radio’s werkt de uhp niet, het geluid is dan enorm vervormd. Deze radio’s missen dan één of andere filter in de radio, er is dan geen oplossing voor. (Bij mij was het weg toen ik er een dvd90 in had gezet).
@Juffer1 wrote:
Die how to heeft spacejam al gemaakt…
Maar die mag wel aangevuld worden met inbouw foto’s etc, nu staat er alleen maar het schema in.
29 januari 2012 om 13:37 #17984417Dat gaat niet aangezien de how to’s direct op slot gaan (erg handig systeem aangezien niemand controleert of wat er staat ook echt klopt).
Ook zou het wellicht handig zijn als je die info over de CD70 icm de UHP erbij zou posten.
Nu ziet iemand die how to staan, gaat voor € 250,- aan onderdelen kopen en inbouwen en komt er dan later achter dat het niet werkt met zijn CD70.30 januari 2012 om 18:01 #17984402Ik ben voor een paar weken terug bezig geweest met het inbouwen van de UHP4.
Als je een beetje handig bent stelt het niet zoveel voor. Ik had in eerste instantie alleen een UHP4 module gekocht. Vervolgens ben ik naar een demontage bedrijf gegaan om een connector te halen die op de UHP4 past (deze is dezelfde als die voor het display gebruikt wordt). Daar heb ik ook een microfoon op de kop weten te tikken.
De kabelboom heb ik vervolgens zelf in elkaar gezet. Hiervoor heb ik een Quadlock naar ISO adapter gekocht en hier alle kabels op aangesloten. Helaas kwam ik er halverwege achter dat de 2 verbindingen voor het geluid van de UHP4 op de zogenaamde M.O.S.T. connector komen en deze zat niet in de Quadlock connector die ik had.
Ik heb daarom nu maar een nieuwe Qadlock naar ISO adapter gekocht waarin ook de M.O.S.T. connector zit. Deze ga ik binnenkort in elkaar solderen zodat de UHP4 erop aangesloten kan worden.Helaas kwam ik er na het aansluiten van het hele systeem achter dat mijn microfoon defect was, de andere kant van de lijn kon mij namelijk nauwelijks verstaan (gaf heel zacht geluid door).
Wat betreft je vraag over het aanmelden met OPCOM, dit is mijn ervaring:
Ik heb getracht de UHP4 aan te melden met OPCOM, helaas zonder succes er bleef namelijk UHP Safe in beeld staan. Achteraf gezien moest ik waarschijnlijk eerst de anti diefstal van mijn radio deactiveren, maar door eerdere problemen (zoals een onbruikbaar geworden GID) die ontstaan zijn door het “prutsen” met mijn OPCOM durfde ik dit niet aan. Ik heb daarom de UHP aangezien ik ook een CID had die aangemeld moest worden, laten aanmelden door Simaan.Ik heb de UHP op dit moment weer even uit de auto gehaald omdat ik eerst een nieuwe microfoon wil hebben die goed werkt. Deze kan ik dan gelijk goed aansluiten op de nieuwe kabelboom die ik dan maak.
30 januari 2012 om 20:11 #17984418Je moet inderdaad de diefstalbeveiliging bij de radio deactiveren en dan de uhp plaatsen, vervolgens de diefstalbeveiliging weer activeren.
30 januari 2012 om 21:08 #17984419Dus… m.a.w. radio op safe zetten en dan pas UHP4 aansluiten en alles wat nodig is op aanwezig zetten en dan de diefstadbeveiliging weer aanzetten?
30 januari 2012 om 21:11 #17984420-offtopic Trauma examens :puke mijne zijn deze week afgelopen.
Ontopic, dat is correct lijkt mij ook, dus eerst diefstal uit, monteren en programmeren, diefstal aan
30 januari 2012 om 21:16 #17984421-offtopic Heel goede examens ^^ = Papa sponsort voor nieuwtjes king:
GM Speedline 18″ velgen here I come… als de deal rondgeraakt tenminste.Van zodra ik hem binnen heb ga ik het proberen… moet normaal morgen zijn denk ik, al verwacht ik misschien wat vertraging door de algemene staking hier in België vandaag :???:
30 januari 2012 om 21:26 #17984422Haha ja ik sponser me examens zelf helaas vandaar dat alles zolang duurt bij mij :jerry Nu afwachten op cijfers :( en me zelf trakteren op iets nieuws voor de astra geen velgen in ieder geval. Wil namelijk die GM Speedline velgen ook :twisted: Wat hebben ze gekost alle 4 samen?
30 januari 2012 om 21:36 #17984423Nog niets… want ben nog aan het onderhandelen… loopt wat stroef –‘
Ik zelf vind de Torque Design velgen ook machtig… dus mocht het afketsen daar maar eens naar zoeken… http://www.autospectator.com/cars/files/images/2008-Opel-Zafira-CNG.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;30 januari 2012 om 21:43 #17984424Hmm stroef is niet fijn want die gm velgen kosten 230 ex banden nieuw op ebay. Ik zou toch liever voor de vectra C velgen gaan, zien er ook wel vet uit. Nu eerst je bluetooth module :jerry wat ben ik blij dat die er al in zit bij mij :wub
30 januari 2012 om 21:50 #17984425Ja, kheb nog wat werkjes liggen hoor ^^
Maarja zo blijf ik bezig ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.