UHP Safe

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum UHP Safe

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271291
    melbo
      Lid sinds:
      4 January 2005

      Hey goedemiddag,

      Sinds 2,5 weken hebben we nu een Vectra C2 GTS 2.2 uit 2006. Heb al wat kleine dingen gedaan (moet nog een nieuw voorsteltopic maken, I know… ;) ), maar loop nu even tegen iets aan waarbij ik jullie hulp nodig heb!

      Afgelopen dinsdag heb ik de Opel-dealer een plaatsje verderop een nieuwe (2e handse via MP) UHP4-module laten steken, omdat van de oude de bluetooth-verbinding niet meer werkte. Ze hadden veel problemen om het ‘werkend’ te krijgen, want ze kregen de boel niet op elkaar in geleerd. Uiteindelijk leek alles ok, maar op de terugweg naar huis kreeg ik echter bij het openen van het tabblad ‘telefoon’ uiteindelijk de melding ‘UHP Safe’ en dus kan ik in het menu niets doen! Als ik de auto ‘s ochtends start en naar het menu ga dan duurt het 5 seconden voor ik deze melding krijg, daarna krijg ik hem direct.

      Op het forum heb ik al veel rondgeneusd en gelezen en kennelijk is er een manier om dit via de Op-Com te fixen? Die heb ik hier liggen en dat zou mij wel weer geld besparen bij de dealer (zijn dinsdag ook al 3u bezig geweest…dus mocht €275,00 aftikken :???: )! Ik zie het zomaar gebeuren dat ze nogmaals dezelfde tijd bezig gaan zijn als ik weer terug ga…dan wordt het toch ineens een erg duur carkitje! :hmmz

      Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een oplossing die wellicht goedkoper is! :thumb

      Groeten,
      Melvin

      #18279801
      kadettgte@freeler.nl
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 March 2005

        Als goed is zit er bij je papieren een kaartje , met dat nummer , van je Car pas,anders moet je ff de Opel dealert bellen waar de auto nieuw geleverd is , dat moest ik ook een paar weken terug ook doen , die gaven hem telefonisch door , zie een van mn laatste pagina,s ( Opel vectra STW OPC line ) UHP4 inbouwen, als dat nr hebben is het een 15 minuten werk!!
        via tech 2..
        suc6 grtz Leo :thumb :thumb

        #18279802
        kadettgte@freeler.nl
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 March 2005

          :thumb Ik vind wel als je al 275 euro betaald heb dat ze dat ff gratis moeten doen, :hmmz :hmmz een dealer had moet weten dat je die code in moest voeren .
          gr Leo :thumb :thumb

          #18279803
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            :fy1 :swear zoveel geld betalen en nog werk het niet :vertag :thumbdown

            Wanneer er iets op safe staat. Is het niet ongeleerd/aangemeld. Programmeren kan alleen met de code van 4 cijfers die op de carpass staat.

            Voor zover ik weet. Dient de clima bediening en radio dienen vrij gemeld te worden. Zodat de uhp aangemeld kan worden

            Zijn vast leden die jou uit de brand willen helpen

            #18279804
            melbo
              Lid sinds:
              4 January 2005

              Toch zijn ze wel bezig geweest met het afmelden en aanmelden van de UHP, de radio en het display. Ze hebben ter plekke mijn radio code opgevraagd bij Opel en die heeft de monteur meerdere keren in moeten toetsen, maar op een zeker punt liep hij vast want hij kreeg hem niet meer terug op beveiliging gezet of iets dergelijks. Dit zou volgens hen aan de nieuwe UHP4 liggen, omdat deze niet ‘uitgeleerd’ was door de vorige eigenaar. Even later lukt het uiteindelijk toch…maar op de terugweg naar huis bleek dit dus niet helemaal het geval te zijn.

              Net een PM van Simaan ontvangen. Hij wil mij graag helpen, alleen woont hij 3u (enkele reis!) bij mij vandaan… :(

              Misschien de dealer nog maar eens één kans geven… :hmmz

              #18279805
              liviu2004
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 April 2014

                De UHP4 is niet gereset uit vorige auto?

                Dan is er maar 1 manier om te resetten, ik hoop dat de dealer weet het.

                Scherm moet eerst worden geprogrammeerd voor mid speed mobiele telefoon portal. Na dat, kunt u verbinding maken met UHP voor de programmering.

                #18279806
                skyline643
                  Lid sinds:
                  2 June 2013

                  Bij mij krijgen ze het bij de dealer nog steeds niet goed… Ik heb het ondertussen opgegeven. Ding zit er bijna 2 jaar in en werkt nog steeds niet. Ik heb nochtans het originele kaartje.
                  Ik zou het zo graag werkend krijgen. Eind april ben ik in Nederland (in de buurt van Eindhoven – Venlo), dus mocht iemand me willen helpen en dit kunnen programmeren dan zou dit vrij welkom zijn. Of me kunnen zeggen waar ik langs kan gaan.

                  #18279807
                  liviu2004
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 April 2014

                    Welke problemen heb je?

                    #18279808
                    skyline643
                      Lid sinds:
                      2 June 2013

                      Mijn grootste probleem is dat er niet in geslagen wordt om die in te lezen in de boordcomputer. Plaatsen en aansluiten was geen probleem.

                      #18279809
                      liviu2004
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 April 2014

                        Ok, ik ben bereid om naar u te komen en het eens te proberen. 5 minuten werk, maar 4h rijden. Echter, een prachtige stad, is er een keer geweest.

                        #18279800
                        melbo
                          Lid sinds:
                          4 January 2005

                          Afgelopen woensdag weer bij de dealer geweest en het werkt nu! Uiteraard niets extra betaald!

                          Heeft naar eigen zeggen hetzelfde nogmaals gedaan, maar daarvoor eerst alles geupdate met de nieuwste softwareversie. Toen ‘pakte’ hij wel! :)

                          Ik ben blij dat het werkt nu, zag al het begin van een gebed zonder einde!

                          Bedankt voor jullie input. :thumb

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.