Forumindex › Forums › Modellen › Astra › UHP 4 installatie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 april 2012 om 19:45 #17247779
Hallo,
Ik ga deze week een uhp 4 module proberen te installeren in mijn astra h station uit 2009. Ik ben mijn kabelboom zelf aan het maken op basis van een parrot aansluit kit maar had nog enkele vragen die ik jullie wilde stellen:
Op de uhp 4 module zijn 2 can+ en 2 can- pinnetjes. Volgens de how-to op het forum moet ik telkens slechts één van de twee verbinden met de radio. Klopt dit :wtf De meeste how-to’s op het internet zeggen hetzelfde maar ik heb er ééntje gevonden die zegt dat je beide pinnetjes moet verbinden met dezelfde pin van de radio… Lijkt mij een beetje onlogisch omdat er dan twee keer hetzelfde signaal naar de radio gaat :hmmz , en dan zou het logischer zijn dat er intern in de module een connectie is voorzien…
Op de stroom toevoer moet een zekering worden gezet van 7,5A. Is dat niet wat veel voor zo’n module? (90W?)
Na het aansluiten van de kabelboom op de radio zal de module nog aangemeld dienen te worden in heel het systeem. Ik ga hiervoor mijn china clone op-com gebruiken vermits mijn garagist niet echt mee wil werken :swear Maar waar moet ik de uhp allemaal aanvinken en in welke volgorde moet dit gebeuren. (Iemand toevallig een tech2 liggen in de buurt van Leuven (B) of Den haag (NL) of ergens ertussen?)
Dank je!!
OpelastrH18 april 2012 om 22:03 #18007942Ok, heb zelf al verder wat research gedaan…
De extra can+ en can- kan je blijkbaar verbinden met de ECC eronder. Waarom weet ik ook niet?
OpelAstrH
19 april 2012 om 17:02 #18007943dit is omdat als je gebeld word en je ecc staat vol aan te blazen dat de ecc automatisch zachter gaat anders ben je niet te verstaan door de blazende luchtroosters
22 april 2012 om 19:06 #18007944Statusupdate…
Vrijdag kabelboom afgewerkt en vandaag dan maar alles proberen te installeren. UHP via kabelboom op CD70 aangesloten en daarna op-com aan men auto en dan toch op een probleem gestoten :(
Had het lijstje vanuit een ander topic genomen voor de programmatie van de UHP-module:
– naar de uhp
– mid-speed can config
– alle apparaten die je hebt op aanwezig zetten
– de code index goed zetten (011)
– bij variant-config de taal goed zetten
– naar je gid toe
– mid speed can config
– checken of die gegevens kloppen
– naar de variant config van je display
– uhp op aanwezig zetten (als het goed is moet je display nu ook al een extra (leeg) tabblad laten zien)
– naar de ehu toe
– naar de mid-speed can config en daar even kijken of die lijst klopt met de apparaten die jij in jouw auto hebt
– nu de diefstalbeveiliging deactiveren
– code intoetsen
– diefstalbeveiliging activeren
– code intoetsen
– je uhp gebruikenDe volgorde klopt wel niet helemaal maar na wat prullen lukt alles buiten het instellen van de variant config van mijn CID… dan gaf de op-com een error…
UHP wordt wel herkent…maar wist niet wat voor VIN ik moest invullen? Heeft dit effect op de CID installatie? Staat ook niks bij code index en versie en veel nullen bij programming date en hardware key number… Ik kon een aantal test met de UHP module succesvol uitvoeren zoals muten, DTC, …
Dit is dan de uitlezing van het CID… Hij geeft aan dat het alfa code BN is uit 2009… Zou raar zijn want BN werd maar tot 2008 gebruikt… vanaf 2008 tot 2010 zou het Ident Code AU of BF moeten zijn volgens http://www.diagnostics.org.uk/help/showthread.php/4-Astra-H-CID-Colour-Info-Display
Als ik dan de variant code wil uitlezen geeft hij deze error…
Weet iemand hier raad mee? Ik heb alles ongeveer alles getest… met en zonder radio beveiliging aan eens geprobeerd (display safe) etc. Ik ben bang dat ik het alleen maar ingesteld ga krijgen door middel van een tech2… Heeft iemand deze mss? :) Ondanks alle tegenval was het tot nu toe wel een leuk projectje om uit te voeren (eerste keer in mijn leven gesoldeerd :P)
OpelAstraH
23 april 2012 om 06:02 #18007945Het met een tech2 laten doen…
De op-com ondersteund niet alle cid display en dan krijg je deze foutmelding. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.