Hoi mannen/broeders,
Ik heb mijn 2.2 CIH voorzien van een ingekorte aanzuigbuis van een 6-cil. Start meteen en blijft mooi lopen. De wagen is voorzien van een open filter en verlicht vliegwiel. Omdat het een circuitwagen is, uiteraard zonder APK en verzekering, kan ik hem niet effe testen op straat. Dus vandaag naar het rallycross circuit voor een training. Daar sta je gruwelijk lang in de rij te wachten met stationair draaiende motor voor je eindelijk kunt vertrekken. Als ik dan uiteindelijk mag vertrekken houd ie meteen in vanaf de start zodra de motor echt belast word met het gas er op. Dan begint ie ook te klappen in de uitlaat.
Nu is mij verteld door welwillende veelweters dat het lange stationair laten draaien voor de start niet goed zou zijn voor de bougies, daar het systeem immers te rijk staat, Champion een bougie is die je helemaal niet zou moeten willen gebruiken en dat er eigenlijk een warmer type in zou moeten.
Wie kan hier over meepraten uit ervaring?