twintTop 2008 piepsignaal achtklep sluit niet

Forumindex Forums Modellen Tigra twintTop 2008 piepsignaal achtklep sluit niet

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18547667
    BredaTwinTop
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 October 2023

      Beste bezoekers van deze rubriek, Ik heb sinds begin dit jaar een opel twintop tot alle tevredenheid. Helaas zit ik met een probleempje welke ik al aardig heb weten te tackelen. maand geleden begaf de drukknop van de achterklep het, maar tot mijn verbazing was het eigenlijk best eenvoudig te repareren. Nieuw knopje besteld oude vervangen en voila alles werkte weer…… Helaas niet voor lang, nu sluit de achtklep niet compleet, drukknop geeft geen sjoege, alles gedemonteerd, (het gekke is dan werkt ie vaak even) maar zodra alles weer monteer doet de knop het dus weer niet. Het gevolg is dat ik constant met dat gepiep in de auto zit, kun je dat piep signaal ergens uitschakelen, dan kan ik tenminste normaal rijden.

      #18547672
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Zonder uitlezen kom je niet verder, met piepsignaal heb je zeker foutcodes erin.

        #18547673
        BredaTwinTop
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 October 2023

          Dank voor de informatie Weet iemand een betrouwbaar en competent adres in de buurt van Breda die mij zou kunnen helpen.

          #18547674
          liviu2004
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 April 2014

            Nee, zo kennis vind je in elke groot stad niet. Krimpen a/d Lek als je wil langs komen voor diag, dan heb je in de buurt van Roosendal denk ik en Arnhem. Zie twintop.nl ook.

            #18548893
            Henny Jacobs
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 December 2023

              Probleem is gelukkig opgelost, heb computer laten uitlezen door garage. Zaten heel veel fout codes in….

              De monteur liet mij zien hoe de achterbak werkt, die knop bestaat uit behuizing en drukknop. die is heel makkelijk te demonteren, de drukknop bestaat uit veer en gaat in werking door middel van een magneetje.

              In de buihuizing zat een storing volgens de monteur, want drukknop werkt maar door de storing in de behuizing bleef die signaaltjes geven en liep de accu ook leeg.

              Dit bracht mij op het volgende idee, die drukknop en behuizing heb ik paar maanden geleden gekocht omdat die drukknop uit de behuizing was geschoten (onderdeeltje was afgebroken) met alle ellende tot gevolg.

              Nu kreeg ik naar aanleiding van de demonstratie van mijn auto monteur ineens een heldere ingeving. Ik heb de oude behuizing opgezocht en heb de (nieuwe) drukknop heel eenvoudig in de oude behuizing geplaats, en zie hij werkt weer zoals het hoort.

              Ik stond eigenlijk al op het punt weer een complete behuizing te gaan bestellen, dat is dus helemaal niet nodig. Hulde aan mijn auto monteur want die bracht mij op het idee.

               

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.