Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Twijfel over Vectra C, kopen of niet kopen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 februari 2011 om 21:52 #17233356
Hallo Allemaal,
Ik ben helemaal nieuw, heb me net voorgesteld in het voorstel topic omdat ik vanaf vanmiddag al met een groot vraagteken in mijn hoofd loop, namelijk ‘wat moet ik doen’
Dit is mijn huidige auto:
http://auto.marktplaats.nl/renault/414190841-renault-megane-sedan-2004-70-000km-keurige-staat.htmlGraag wil ik een andere auto, hierin twijfel ik tussen enkele verschillende:
– Mercedes C klasse uit 2002 of jonger(sedan)
– Audi A4 uit 2002 of jonger (sedan)
– Audi A3 uit 2004 of jonger
– Opel vectra C uit 2003 of jonger
– Vw golf 5 , 3 of 5 deursAan geld kan ik maximaal 3000 bijleggen (liever wat minder) voor wat anders. Nu had de garage waar mijn auto vandaan komt een vectra 2.2 GTS uit 2003 staan, met nog geen 100.000km op de klok, dat is deze:
http://auto.marktplaats.nl/opel/422955147-opel-vectra-gts-2-2-16v-elegance.html
Ik heb al veel op internet gezocht, en kwam erachter dat ik moet opletten op het motornummer, het motornummer van deze vectra begint met 111*** dus moet geen probleem zijn met de distr ketting.
Voor deze vectra moet ik 2800 euro bijbetalen, dan mag ik mijn wintervelgen zelf nog houden en die verwacht ik voor 150 euro nog kwijt te raken. Dan krijg ik de vectra zo mee dus zonder garantie. APK is tot eind 2011 en er is onlangs een onderhoudsbeurt uitgevoerd.
Vandaag heb ik hiermee een proefrit gemaakt en dat viel me een beetje tegen.
– Veel gekraak bij drempels voor (schotelspanner afstelling???)
– Bij drempels ook een ‘bonk’ te horen rechts achter.
– Bij het wegrijden met koppeling is op de koppeling en in de auto duidelijk te voelen dat er ‘iets niet klopt’. Namelijk, het voelt net alsof je wegrijd over een weg met hele slechte klinkers (zoals in antwerpen bijvoorbeeld). Kan het slecht uitleggen omdat ik iets dergelijks nog nooit heb meegemaakt, maar merkte wel dat de koppeling absoluut niet slipte.
– motorolielekkage, kwam volgens monteur van een sensor die voor op het blok zit.Bij het op de brug rijden zag de wagen er van de onderkant goed uit, totaal geen roest in wielkasten en minimale roest op de draagarmen etc. Vering nagekeken en gevoeld, leek allemaal dik in orde.
Bij de garage heb ik de laatste 2 punten aangegeven, namelijk de koppeling en de olielekkage. Ik hoor van hun maandag of zij het voor mij gaan maken, en dat ik dan alsnog de vectra koop met 2800 erbij.
Wat denken jullie als je dit zo leest.
Ben erg benieuwd, en bij voorbaat dank.
25 februari 2011 om 22:38 #17824642Hallo killerbean
Welkom op dit forum.
Om te zien is het een geweldige vectra,
en als de garage de punten die je noemt gaat
aanpakken, hoefde ik daar niet lang over na te denken.
Er zijn op dit forum veel deskundiger leden, die je
wellicht van goed advies kunnen voorzien.25 februari 2011 om 22:50 #17824643wat is er met die renault dat je bij auto’s gaat kijken vanaf 2 jaar ouder dan de gene die je nu hebt?
Erwin
25 februari 2011 om 22:56 #17824644Ik vind de renault niet een prettig auto om in te rijden, ‘het gevoel is er voor mij niet’
De renault heb ik 7 maanden geleden gekocht voor 8000,- euro, maar het is het gewoon niet….25 februari 2011 om 23:05 #17824645Hallo Killerbean,
Welkom op dit forum.
Ik zat 1.5 jaar geleden te twijfelen tussen een audi a6 uit 2001 of een vectra C uit 2003. Zelfde prijsklasse.
Ik ging een proefrit maken in die a6, in de eerste instantie leek alles goed. Maar de tweede proefrit met mijn vader erbij was wat minder. We gingen even van alles testen waaronder de elektrische ramen die op een gegeven moment alleen naar beneden konden en niet meer om hoog. We hebben deze terug moeten door met de hand een beetje te helpen zeg maar. Ik was er toen al klaar mee, ik had geen zin om weer nieuwe motortjes te moeten kopen enzo en de verkoper zei dat er even wat vet in de raamstijlen gedaan moest worden. Verder prachtige auto en reed perfect verder.
Ik wil je als advies meegeven dat je echt geen auto met ernstige mankementen moet kopen, het brengt gewoon alleen maar gezeur mee achteraf.
Bij de vectra C was gewoon alles in 1 keer perfect en ik had 1 jaar garantie. Bij de verkoop wilde ik de auto op de brug en toen zag ik wel dat de einddemper vervangen moest worden, dit werdt ook gedaan. Dit bedrijf “Autoteam” gaf ook garantie dit in tegenstelling tot het bedrijf van de audi.
Als je wat koopt wil je dat het goed is.
Ik zou zeggen ga voor een vectra als het maar een vectra is zonder defecten enzo. Die mankementen gaan een dure grap worden.
groet,
Evert.
25 februari 2011 om 23:21 #17824646Hallo jou vectra van Marktplaats kom ik hier op het forum tegen misschien kom je zo aan meer informatie
als je de zoekfunctie gebruikt onder crossagek kom je veel tegen over de GTs en was er wel iets mee mis, zeker de olie lekkage was al een niet begrepen probeem..
Ik zou……..oppassenhttp://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=135786&page=3
naam crossagek
beetje scrollen en…je hebt hem…
[rquote=1786102&tid=135786&author=crossagek]dagelijks gebruik een vectra GTS 2.2 16V Elegance :
en voor de dB drag en fun een corsa a TR
Maar ja waarom je Renault weg…en je hebt het in je marktplaats advertentie over een mercedes en of audi
25 februari 2011 om 23:33 #17824647Ha ! wat een toeval. Ik heb hem even een berichtje gestuurd, hoop dat hij even wilt koekeloeren in dit topic of misschien wijze raad voor mij heeft
Op marktplaats heb ik het inderdaad over een mercedes of audi, echter vooral de mercedes verbruiken over het algemeen erg veel. De audi’s waarvan ik denk ‘ja dat is wat’ dat is ook allemaal buiten budget. een vectra C heb ik altijd al mooi gevonden, is in verhouding tot een mercedes 200 kompressor (welke ik dan zou willen) nog een stukje zuiniger, en ik heb totaal geen ervaring met Opel.Over de vectra C lees ik ook zeer weinig slechte berichten.
Het laatste wat ik natuurlijk wil is een auto waar (veel) gedonder mee is. Ik moet eerlijk zeggen dat een beetje olie, kraken en een bonkje me niet afschrikt om een auto te kopen. Dit zijn ook puntjes die ik zelf prima kan doen, het kost alleen weer even wat tijd. Ik ben het absoluut eens, dat je niet een auto moet kopen met gedonder eraan, want dat lijkt je meestal als een vloek achterna te komen.
Op het moment dat de garage niet de puntjes wil maken voordat ik de auto koop, dan gaat het zowiezo niet door. Maar voor nu heb ik toch wel een goed gevoel bij de vectra.
25 februari 2011 om 23:33 #17824648Kilometerstand:98.301 km
Aantal eigenaren tot en met nu:5
vind dit wel erg apart voor een auto van die leeftijd :hmmz25 februari 2011 om 23:38 #17824649Ja dat is ook wel weer zo….. Hoe zou dat dan komen?
Heb tevens aan de garage gevraagd voor welke terugroepacties deze auto in aanmerking kwam, dit was alleen voor een veertje van de handrem in de auto, dus dat is ook niet echt spannend.
25 februari 2011 om 23:54 #17824650JA ik zou wel even goed mijn huiswerk doen en zoeken op de naam corsagek….
Hij was niet echt blij meer met deze vec en heeft hem bij garage ingeruild voor een astra station…
De olie lekkage was een problematisch ding de motor zou er voor uit moeten….???Verder het is een 2.2 SE daarvan was de terugroep volie vernevelaar ketting en veertje handrem
de 2.2DGI (Z22YH) had ook en terugroep voor een brandstof druk regelaar.Kortom ik ben geen monteur en of zelf handig maar ik schrijf wat ik hier lees doe je voordeel hiermee voor je een verdrietige misser hebt…das toch zonde er zijn veel GTS én te koop…
25 februari 2011 om 23:55 #17824651zou trouwens wel kunnen komen dat als hij bijv 3 rijdende eigenaren heeft gehad, en steeds is ingeruild, de 2 garages natuurlijk ook als officiele eigenaar staan aangemeld, maar dan is het nog steeds vreemd dat 3 eigenaren gemiddeld maar 30.000 km rijden met een mooie vec gts.
26 februari 2011 om 01:01 #17824652Ja gereden km….kan verradelijk zijn maar hoeft niet, zeker als je bv de vorige eigenaar kent.
Ik heb ook een GTS en rijd ook weinig km…… 10.000 km per jr red ik niet eens…. zeker nu ff niet, de auto rijd geen stad…maar wordt niet altijd gebruikt, in de stad wordt de kleine citroen ax van mijn vrouw snel ff gepakt.
Ik weet weinig km maar dit komt door gezondheids redenen in dit geval.Ik kocht deze vec aug 2009 en deze zomer moet hij weer voor zijn APK de apk die hij bij aanschaf had was 2 jr geldig en deze APK aankomende aug is weer twee jr geldig.
Ben wel 2e eigenaar, natuurlijk staat er dan bij de kenteken check 3e want de garage is ook even een eigenaar, tussen inruil en verkoop als occasion
26 februari 2011 om 01:09 #17824653Wat ben ik enorm blij dat ik dit nu weet zeg !!! :o
De vectra ga ik niet doen, zeker nu ik weet wat er allemaal mis mee was/is.
De vorige eigenaar beschreef ook al dat de auto trilde wanneer je de koppeling losliet, dit viel mij ook op. Tevens de olielekkage en wat gekraak las ik ergens.De vectra is ingeruild voor 7000 euro. Hij staat nu te koop voor 9000 als meeneemprijs. Ik moet 2800 bij de renault doen, veel te veel.
Morgen maar even bellen dat het niet doorgaat.Mensen onwijs super bedankt ! :D
26 februari 2011 om 06:01 #17824654er staan gelukkig nog een heleboel goede C’s te koop!
Du ik zou zeggen succes met zoeken naar de juiste:D26 februari 2011 om 08:09 #178246559000,- euro als meeneemprijs is zowiezo veel te veel voor een GTS uit januari 2003,
Het is trouwens wel exact dezelfde als mijn ouwe (ook jan 2003)
Jan
26 februari 2011 om 08:42 #17824656Wel leuk om te weten dat ze wel “meeneemprijs” kunnen zeggen. Maar wettelijk zijn ze gewoon gebonden om garrantie te geven. Dus het zinnetje op de rekening van “Gekocht als gezien en gereden” gaat nooit op. Ook niet extra betalen voor garrantie, gewoon rechstbijstand nemen, is nog goedkoper ook :cool:
26 februari 2011 om 09:47 #17824657[rquote=1877996&tid=143465&author=janneman vectra c] 9000,- euro als meeneemprijs is zowiezo veel te veel voor een GTS uit januari 2003,
Het is trouwens wel exact dezelfde als mijn ouwe (ook jan 2003)
Jan[/rquote]
Ik ben het eens met deze Mercedes rijder. Veel te duur!!
Voor dat geld koop je nog geen afgetrapte E klasse..
26 februari 2011 om 14:29 #17824658Vanochtend gebeld dat ik het NIET ga doen, ha wat een opluchting :)
26 februari 2011 om 14:50 #17824659Verstandig.
26 februari 2011 om 15:35 #17824660wat me ook heel erg opviel dat corsagek niet aangegeven had dat de vectra gts mamkementen had reden was ( praktische redenen )
26 februari 2011 om 23:22 #17824661[rquote=1877950&tid=143465&author=DeMeistah]zou trouwens wel kunnen komen dat als hij bijv 3 rijdende eigenaren heeft gehad, en steeds is ingeruild, de 2 garages natuurlijk ook als officiele eigenaar staan aangemeld, maar dan is het nog steeds vreemd dat 3 eigenaren gemiddeld maar 30.000 km rijden met een mooie vec gts.[/rquote]
Wanneer een auto op bedrijfsvoorraad heeft gestaan, wordt dat niet getelt als eigenaar.
26 februari 2011 om 23:24 #17824662[rquote=1878006&tid=143465&author=tmug]Wel leuk om te weten dat ze wel “meeneemprijs” kunnen zeggen. Maar wettelijk zijn ze gewoon gebonden om garrantie te geven. Dus het zinnetje op de rekening van “Gekocht als gezien en gereden” gaat nooit op. Ook niet extra betalen voor garrantie, gewoon rechstbijstand nemen, is nog goedkoper ook :cool: [/rquote]
Volgens mij klopt dat niet helemaal.
Wat als er een radiator slang klapt, is dat dan de schuld van de verkoper? Het blijft een gebruikte auto.
En wat als je hem particulier koopt?27 februari 2011 om 12:29 #17824663[rquote=1878771&tid=143465&author=wesley015][rquote=1878006&tid=143465&author=tmug]Wel leuk om te weten dat ze wel “meeneemprijs” kunnen zeggen. Maar wettelijk zijn ze gewoon gebonden om garrantie te geven. Dus het zinnetje op de rekening van “Gekocht als gezien en gereden” gaat nooit op. Ook niet extra betalen voor garrantie, gewoon rechstbijstand nemen, is nog goedkoper ook :cool: [/rquote]
Volgens mij klopt dat niet helemaal.
Wat als er een radiator slang klapt, is dat dan de schuld van de verkoper? Het blijft een gebruikte auto.
En wat als je hem particulier koopt?[/rquote]Dit klopt ZEKER niet helemaal,
Als je afspreekt geen garantie(Bovag of niet maakt niet uit) en je betaald een vrij normaal bedrag MOET de auto in orde zijn, zo niet dan kan je terug vallen op het wetboek 7 artikel 17 en ik spreek uit recente ervaring. ( ja het was die dikke E)
Maar wij denken dan “ik heb rechtsbijstand” maar die doen vaak niets omdat de auto gekocht moet zijn bij een Dealer,kijk maar in de voorwaarden van bv. de ZLM of DAS
Dus je kan zelf een rechtzaak beginnen die je hoogstwaarschijnlijk wel wint of je gaat dreigen bij de verkoper met die rechtzaak en dan krijg je misschien wat geld los/of hij word gerepareerd.
De Bovag doet helemaal geen f.u.c.k, die zeggen tja op de bon staat geen garantie.Jan
27 februari 2011 om 16:59 #17824664lekker dat ik meteen zwart gemaakt wordt :thumbdown
De auto is wel degelijk om praktische redenen weg gegaan .
Ik heb de auto gekocht in juli met 89.500 km op de teller omdat mijn vriendin zwanger was en een corsa C gsi dan niet echt practisch meer is .
Ik heb idd ook de nodige mankementen aan de auto gehad , maar deze zijn ook gerepareerd door mij en eerlijk vermeld bij verkoop .
De reden dat de auto weg moest is het feit dat onze dochter momenteel in groningen behandeld wordt aan een tumor in haar nier en ik vanwege het werk ik op en neer moet reizen . ik rijd nu 200 km per dag , dus 1500 km per week en met een vectra 2.2 16V is dat niet te doen met de huidige benzine prijzen .
De reperaties waren inmiddels ook de pan uitgerezen kwa kosten en het vertrouwen bij mij was weg in de auto , mede met het oog op de kilometers die ik zou gaan draaien per week wou ik gewoon een betrouwbare auto onder mijn kont.
De olielekkage was verholpen en de auto heeft 2 weken naast huis gestaan omdat de garage hem niet met 100.000+ kilometers wou hebben . Dat hij nu weer olie lekt vind ik vaag want hij was lekvrij toen ik hem weg deed .
De koppeling heb ik nooit problemen mee gehad , maar wel met het elektronisch geregelde gaspedaal waar ik maar niet aan kon wennen en de auto sloeg mij dan ook regelmatig af omdat ik tussendoor in een corsa a uit 1985 reed welke ik op de koppeling weg kon laten rijden zonder gas bij te geven.
Al met al was het voor mij ondanks de tegenslagen een heerlijke reiswagen , maar finacieel was het gewoon niet meer te doen om de vectra op de weg te houden .
Ik vind het wel jammer dat ik hier dan moet lezen dat iedereen een mening heeft over de auto terwijl men de auto zelf niet eens kent :thumbdown
27 februari 2011 om 17:51 #17824665[rquote=1879413&tid=143465&author=crossagek]lekker dat ik meteen zwart gemaakt wordt :thumbdown
Ik vind het wel jammer dat ik hier dan moet lezen dat iedereen een mening heeft over de auto terwijl men de auto zelf niet eens kent :thumbdown
[/rquote]Je hebt de nodige problemen lees ik nu, maar het is van niemand de bedoeling om jou op de kast te jagen, en er zijn er hier maar twee die vragen hebben over jou Vec, tenminste over de problemen daarmee, en dat is toch normaal op een Forum;)
Jan
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.