Tweedehands Opel Astra J GTC

Forumindex Forums Modellen Astra Tweedehands Opel Astra J GTC

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    patrick_d

Hallo allemaal,

Ik rijd op dit moment met een Astra G Coupé van 2004, dus stilaan wordt het tijd om op zoek te gaan naar een “nieuwe” jonge tweedehandswagen. Ik heb vooral een voorkeur voor de Astra J GTC’s.
      Nu heb ik bij een garage een GTC zien staan met echt alle opties die ik zoek en veel meer. Het enige puntje van twijfel is de kleur; die is namelijk Power Red.

Het probleem hiermee is dat ik langs alle kanten gewaarschuwd wordt voor deze kleur, omdat deze heel snel zou afbleken tot een soort roze, zelfs als het goed onderhouden wordt. Mijn ouders hebben o.a. ooit een rode kadett gehad die dit probleem had. Dit is natuurlijk wel al redelijk wat jaren geleden. Ik moet zeggen dat ik inderdaad nog niet zo lang geleden een volledig afgebleekte roze Mokka heb zien rijden, en die kan niet veel ouder zijn dan enkele jaren. Langs de andere kant zie je ook Astra H’s in rood die er wel nog heel goed uitzien.

Ik heb intussen teruggevonden dat Power Red inderdaad geen Metallic kleur is maar Briljant. Volgens wat ik op internet terugvind zouden rode en witte wagens tegenwoordig dikwijls voorzien worden van een extra blanke laklaag, zodat ze ook veel minder gevoelig zijn voor dit probleem. Ik weet alleen niet of dit bij Opel tegenwoordig het geval is.

EDIT: net op een Vauxhall forum gelezen dat Flame Red geen clearcoat heeft, maar Power Red wel. Power Red zou dus veel minder of niet meer vervagen?

Zouden jullie vertrouwen hebben in een rode Astra J?

RemcoV

Ik heb zelf een Astra J OPC gehad in de Power Red voor 2.5 jaar. Ik merkte daar niks van een eventueel verkleurend rood.

Hij werd wel elk jaar van top tot teen gepolijst. Rood is een kleur dat je bij moet houden, als je dat doet of laat doen dan blijft het de prachtige intense kleur die het is. :thumbup

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.