Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › twee vraagjes ivm mijn rekord e station
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 januari 2013 om 18:18 #17254163
beste mensen ik heb toch twee vraagjes ivm met mijn rekord e station.
de eerste is ivm mijn verwarming de blazer doet het alleen volle gas maar zodra ik de schuif maar iets laat zakken kapt die ermee.
is dit de weerstand ? en waar zit deze dan.
de tweede is misschien knullig maar waar zet ik in hemelsnaam mijn achter ruitenwisser aan.
ik heb me rot lopen zoeken.4 januari 2013 om 18:29 #18091422Als de kachel alleen op de hoogste stand draait:
http://www.senator-monza.de/?wM9QUSE1kJxITPElUTT1kJwkzM9QUSF10UmUDN8lTM9EkUBBVT” onclick=”window.open(this.href);return false;
Achteruit wisser zit op het middenconsole met een schakelaar die je indrukt dan begint de arm te wissen en druk je verder word het pompje geactiveert.
4 januari 2013 om 18:38 #18091423hmmm ok die schakelar heb ik niet maar wel de wisser
kabels zitten er ook aan eens nakijken dan4 januari 2013 om 19:42 #18091424kachelweerstand is dan stuk!
gr Wybe.
4 januari 2013 om 19:54 #18091425Waar zit dit kreng ergens verstopt
4 januari 2013 om 20:55 #18091426aan de motor zelf.
en om daar aan te komen, moet ongeveer de helft van je dash eruit…
Ik zie dat je in weert woont, ik zou je er wel mee kunnen helpen. Heb hem bij mijn station namelijk ook eens moeten vervangen (even als bij mijn senator)
5 januari 2013 om 07:09 #18091427heeft iemand zo een schakelaar voor de wiswas achter nog liggen hij zit er namelijk niet in.
heeft iemand een foto van waar deze zitten moet dan kan ik kijken of er wel de kabels voor liggen.
ivm de kachel ik heb mij ook laten vertellen dat het wel een de schuif bediening kan zijn.
dat er op het printplaatje of iets in die trend groene aanslag zit en daardoor het niet goed doet.
kan dit kloppen?
@ freestyler vriendelijk bedankt voor je aanbod ik hou het zeker in gedachte zal eerst een weerstan moeten zoeken…..tenzij iemand hier er een heeft liggen natuurlijk.
vandaag weer een vervelend foutje aan de rekord,accu lampje brandt de hele tijd.
straks even voor de zekerheid mijn dynamo vervangen want als ik gas geef brand deze vervolgens feller dus denk ik de spanningsregelaar of zo defect5 januari 2013 om 07:22 #18091428Kan aan de schuifbediening liggen, maar die kans is vrij klein, daar deze met schuiven zichzelf weer schoon maakt. Om de motor te wisselen, moet dat er toch eerst uit. Dus kan dan gelijk gecheckt worden.
De weerstanden zitten aan de motor zelf (zie foto onderaan, groen blokje rechts van de kabels) enkel toegankelijk na demontage uit het kachelhuis.
Dat het lampje brand, komt wel vaker voor. Vaak een combinatie met een zwakkere accu, dynamo die begint na te geven en veel verbruikers aan (aanjager op vol, verlichting, achteruit verwarming)Hier dan de weerstanden:
Hier een link naar de station die ik heb gehad, heb er vorig jaar nog het dash compleet van eruit gehaald om aan de kachel te komen en het kabelwerk erachter fatsoenlijk aan te kunnen pakken.
klik5 januari 2013 om 11:34 #18091429Geloof me:
Maak aub je kachelhuis 2 delig zodat je die motor ten alle tijden kan vervangen…
Dit had ik bij mijn monza met kerst ook zo gemaakt alleen nieuwsjaardag duwde ik de Monza in de prak…
1ste kersdag paar uur bezig geweest om het ding deruit te krijgen 2de kerstdag de zaak weer in elkaar gezet.
Al met al duurt zo,n kachelmotor vervangen een uurtje of 4-5 bij een A1 Monza dashbord en een rekord E heeft hetzelfde dashbord.
5 januari 2013 om 12:24 #18091431Kan dus het beste kijken voor een complete andere motor geloof ik zo.
Dynamo is reeds vervangen lampje is uit.
Alleen kijken waar ik zo een schakelaar vinden kan voor de wiswas achter5 januari 2013 om 12:30 #18091432ebay.de komen ze regelmatig voorbij
Een andere motor is inderdaad de makkelijkste oplossing.
5 januari 2013 om 12:35 #18091430even snel gezocht:
schakelaar5 januari 2013 om 22:09 #18091433nummer 2 van boven
opel classic parts :thumbup
7 januari 2013 om 15:28 #18091434heb op de motor van die van mij een weerstand van een astra op gezet
hoef je de motor er niet voor uit te hebben kun je zo tussen de stekker maken :agent7 januari 2013 om 16:00 #18091435Enne gaat dat ook ja.
Moet je dan wel de oude weerstand verwijderen……
En van welke astra heb je die gebruikt7 januari 2013 om 17:30 #18091436Kunt nog weerstanden van een VW gebruiken bv egaal welk merk als ze maar 4 standen hebben:
Als je onder de paravan kijkt zie je de stekker liggen die van de kachelmotor afkomt en de autokabelboom waar deze verbonden zijn haal je um los.
Als je weet dat volgas of max vermogen normaal geel is (rechtstreeks + op de motor en niet over de weerstanden)
en bruin massa is dan hoef je maar weerstanden te zetten tussen je auto kabelboom en de gele stekker van je kachelmotor.Als je weet wat je doen ben je in no time klaar.
Weerstanden tussen de oude autokabelboom stekker voor de kachel zetten en deze op de gele zetten en massa maken.
Zo omzeil je de oude kapotte weerstanden…
Als je de weerstanden wilt vervangen of de hele motor…dan trek daar maar een lange dag voor uit als je geen ervaring heb en als je die klus een keer gedaan hebt dan maak der maar 4-5 uurtjes van..
A1 Monza Senator E1 rekord is minder werk als een A2 Monza Senator (welk interieur een E2 rekord heeft schiet me zo niet te binnen….
Airco modellen is een kwestie van 5 minuten die weerstanden kun je zo vervangen.
8 januari 2013 om 13:15 #18091437Dat kachelprobleem met de weerstanden komt vaker voor, maar je hoeft niet te martelen om het te repareren! Open die link van GSE, daar staat hoe je voor een paar euro in een halfuurtje tijd een kabelboompje maakt die je tussen 2 stekkers moet zetten en dan doet alles het weer. Maximaal uurtje werk, kosten zijn slechts enkele euro’s. Ik heb die methode ook gebruikt voor mijn Rekord E2, een paar maanden terug. Het enige wat je dan hoeft te doen is onder de motorkap het rubber voor de ruitenwisserinstallatie wegtrekken en die (breekbare) plastic kap eraf te halen, stekker lostrekken, kabelboompje ertussen, en blazen maar.
Het probleem is dat die weerstanden heet worden als je de lagere standen gebruikt, en als het te gek wordt kappen ze ermee. Heb dit nu al 2 keer gehad, heb nu een bypassje gemaakt waardoor de weerstanden in de motorruimte zitten waar ze gekoeld worden door de ventilator en de rijwind, werkt perfect!8 januari 2013 om 18:13 #18091438mooi is dat :(
mijn duits is slechter dan van de gemiddelde chinees :swear
google vertaal er maar overheen gooien10 januari 2013 om 20:11 #18091439Heb van een astra genommen omdat daar alee stekker aan zit die je in die van je rekord kan doen wel moet je de volgorde veravderen en twee stekkertjes er bij aan maken om hem aan be motor te krijgen
Heb nog nooit last gehad dat het warm werd
Kan er wel een foto van maken als je wil10 januari 2013 om 20:34 #18091440Is nooit weg.
Welk type astra heb je gebruikt11 januari 2013 om 10:14 #18091441@fluks wrote:
Heb van een astra genommen omdat daar alee stekker aan zit die je in die van je rekord kan doen wel moet je de volgorde veravderen en twee stekkertjes er bij aan maken om hem aan be motor te krijgen
Heb nog nooit last gehad dat het warm werd
Kan er wel een foto van maken als je wilBedoel je dat bij jou de weerstanden niet warm worden..? :hmmz van welk type Astra dan? Misschien dat die weerstanden in Rekords enzo nog ouderwets zijn en dat een Astra nieuwere heeft die misschien beter werken?
11 januari 2013 om 20:17 #18091442Van het eerste type astra mischien dat ze ook wel op kadett of vectra zitten heb hem toen op de sloop gehaald
11 januari 2013 om 20:26 #18091443ze worden allemaal warm hoor, daarom is het ook belangrijk om ze in de luchtstroom te hangen. soms wil dat nog niet eens voldoende zijn en branden ze alsnog door (vaak loopt de motor dan ook wel zwaarder)
maakt opzich niet zoveel uit waar je ze uit gebruikt. sommige zijn wat gemakkelijker kwa aansluiten.
12 januari 2013 om 16:03 #18091444ik heb van een corsa a nog een motor/weerstsand liggen die goed is.
kan iemand mij vertellen welke kabels ik waar moet aansluiten.
misschien dat de stekker zo past
Uploaded with ImageShack.us
12 januari 2013 om 17:54 #18091445even bij je eigen motor meten wat de masa is en de 12 v spanning dan de bruine op de massa en de gele op de plus
dan nog even kijken of de kleuren van deze stekker overeen komen met die van de rekord
ik moest de stekkers in het blok verwisselen -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.