Twee security codes voor 1 auto?

Forumindex Forums Overige Op-Com Twee security codes voor 1 auto?

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Christiaan Hummel
    Deelnemer

Hallo Allen,

Ik ben in het bezit van een Opel Combo Tour uit 2002, en heb een vraag: Ik heb de auto tweedehands gekocht van een dementerende oudere heer die helaas niet meer wist waar hij de car pass gelaten had. Dus heb ik bij de dealer die de auto oorspronkelijk geleverd heeft de radio code en de security code opgevraagd., en ook gekregen.

Vandaag wilde ik een nieuwe sleutel laten inleren, dus de sleutelboer voert de security code in, en het apparaat zegt dat dat de foute code is. Hij kon op de een of andere manier de code achterhalen, maar die hij uit zijn apparaat afleest is een andere code dan die ik heb gekregen. Dus die dealer weer gebeld, met de vraag of die code klopt. Wat blijkt nu? Beide codes staan geregistreerd in hun systeem, de eerste als code voor de startonderbreker, de andere als security code.

Nu begrijp ik het dus niet meer. Hoe kunnen er nou twee codes zijn, en welke is de juiste, en hoe kom ik daar achter? Ik wil graag mijn nieuwe reservesleutel met afstandsbediening ook kunnen inleren en gebruiken. Enige wat ik kan bedenken is dat de auto ooit een nieuwe computer heeft gekregen, maar dat lijkt mij sterk, de gehele ondehoudsgeschiedenis is bekend (altijd dealeronderhouden), en een computerwissel staat nergens geregistreerd.

Wie weet hoe dit zit, en kan mij helpen de security code te achterhalen, en dan die sleutel voor mij in programmeren?

Alvast bedankt voor het meedenken, groeten, Christiaan

liviu2004
      Deelnemer

auto heeft en andere ecu kit. Prutsers. Z16SE?

Christiaan Hummel
        Deelnemer

Yep Z16SE

liviu2004
          Deelnemer

Kijken. Andere ecu kit. Gebruik niet de dealer code. Vervangen niet de code, auto start niet meer.

Gebruik laaste code.

Christiaan Hummel
            Deelnemer

Aha, op die manier, dus de uitgelezen code is de correcte dan? Wat ook opvallend was, en ik niet gemeld had, is dat als je de computer uitleest, en het chasisnummer vergelijkt, dat het chassisnummer in de computer anders is dan die van de auto. De cijfers aan het eind zijn echter wel gelijk, alleen de letters (WOL in mijn geval), zijn anders in de computer.

Wat ik inmiddels heb gevonden is dat de startonderbreker na een verkeerde code 10 minuten wachhttijd heeft voordat je een andere kunt invoeren. We hebben niet 10 minuten gewacht, dus daarom werd waarschijnlijk de uitgelezen code niet geaccepteerd.

Komt de volgende vraag: wie in de buurt van Amstelveen kan voor mij (natuurlijk tegen vergoeding) die sleutel inporgrammeren?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.