Twee LPG vragen

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen Twee LPG vragen

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Oly

twee vragen dus:

ik ben me aan het oriënteren omtrent het inbouwen van LPG in mijn B Kadett CIH.

– Wat is het verschil tussen een vier gats tank en een Multivalve tank, heeft MV alleen betrekking op de tank of is dit alleen geschikt voor bepaalde systemen?
      – Ik twijfel tussen een klassiek systeem met gasmengstuk boven op de Weber 32/36DGV of een dampgasinjectiesysteem met een losse ECU, kan ik daarvoor dezelfde verdamper gebruiken, bijvoorbeeld de GMS 90E?

eddepet007

Gewoon traditioneel systeem pakken loopt altyd weinig gezeik

Ghanz
        Deelnemer

gasmengstuk is voordeliger in aanschaf, maar een gebruiker.

injectie is duurder in aanschaf, maar zuiniger

dus de keuze maak je zelf ;)

HOT ROD
          Deelnemer

Een dampinjectie systeem heeft een computer nodig voor de aansturing. Meestal worden de signalen die uit de digitale standaard computer (Motronic bv) komen in een LPG computer omgevormd naar een bruikbaar signaal voor de LPG ventielen. Ik weet niet wat voor motor jij in je B Kadett hebt liggen maar als dat niets moderns is zou ik zeggen; koop een cheap venturi systeem, kan weinig kapot en kost niet veel. Als je zit te azen op de lage wegenbelasting voor auto’s met een G3 LPG systeem, forget it. De lage wegenbelasting is alleen van toepassing op auto’s waarvoor een gecertificeerd LPG systeem leverbaar is en die zijn normaal vanaf 1997 en jonger of met enige aanpassingen vanaf 1994. Dus stel je zou een G3 installatie maken met een programmeerbare stand-alone computer speciaal voor LPG (omdat je geen digitaal injectie systeem hebt) dan nog krijg je de korting niet op de wegenbelasting omdat het bouwjaar van je B Kadett voor 1994 ligt. Ver daarvoor. Een individuele keuring kost een vermogen dus dat wil je ook niet denk ik. Daarbij komt dat kwa vermogen, met een goed uitgevoerd venturi systeem het verlies lang zo groot niet hoeft te zijn als vaak beweerd wordt..

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.