Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Twee cilinders doen niet mee.
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 22 april 2022om 11:09 door Corsa_GSi.
-
AuteurBerichten
-
21 april 2022 om 17:48 #18463374
Beste forum gebruikers. :help: :help: :help:
Deze Opel gekocht vorig jaar , een Astra h 1.6 Twinport 2007 met een L48 Z1.6 XEP motor .Leuke autootje leek het mij.
Te kort ingereden bij een handelaar en pas bij een lange rit kwam er een motormanagement lampje te branden. Geen probleem werd opgelost. Toen kwam een lampje van de motorolie te branden.. Olie bijgegooid , 3 liter!! op 1000 km.
Tot twee keer toe gedaan en toen naar de garage gegaan , bleek de klepstoter kapot te zijn en de kop gevlakt te moeten worden.
Motor moeten laten reviseren. €1700,-
Toen was dat gebeurd begaf de ECU het. Dus andere ECU erin en programmeren. €550,00
Telkens weer dat motormanagement lampje dat bleef branden. EGR klep in eerste instantie laten uitschakelen.€149,-
Foutcodes Po 130 135. PO420 en diverse andere codes gehad. Die fouten heb ik laten wegschrijven voor €300 bij Westronics in Naaldwijk. De foutcodes waren weg en ik was blij. Nu dus afgelopen dinsdag start ik de auto en voelde al dat die begon over te slaan.
ANWB er bij gehaald en die kon inde ECU geen fouten vinden . De cilinders liepen niet. Bougies gecontroleerd, Bobine gecontroleerd en ook de compressie was boven de 12. Auto werd op transport gezet en bij de garage werd er geen fout gevonden in de bobine of de bougies. Heeft iemand van jullie een idee wat er aan de hand kan zijn? Ik heb deze auto gekocht voor €2600,- en met de kosten erbij had ik al een lekkere vakantie kunnen boeken maar ben wel afhankelijk van vervoer. :help:
Heeft er iemand een idee?
21 april 2022 om 20:09 #18463389[quote quote=18463374]Foutcodes Po 130 135. PO420 en diverse andere codes gehad. Die fouten heb ik laten wegschrijven voor €300 bij Westronics in Naaldwijk. De foutcodes waren weg en ik was blij.[/quote]
Wat bedoel je precies met ‘laten wegschrijven’?
21 april 2022 om 20:17 #18463390De foutcodes die je noemt zijn:
P0130 O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1)
P0135 O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1)
P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)Welke codes zijn er nog meer?
Als hij echt zoveel olie verbruikt, kan dat verklaren waarom de (auto denkt dat de) katalysator kapot is. Maar ik zou eerst kijken of je de rest kan repareren.
Doen de twee cilinders al vanaf een koude start niet mee of pas als de motor warm wordt? Dat kan het voor een garage bemoeilijken om iets te vinden.
21 april 2022 om 20:44 #18463393Bij de storing gaf hij bij de OBD scanner geen foutcode meer. Maar de auto liep op minder cilinders. Het olie probleem is opgelost na de revisie van het blok. Die gebruikt geen olie meer , de compressie was bij meten boven de 12 en de motor is toen ik hem kocht iedere week 2m keren per week goed warm geworden. Ook op de Autobahn een hals uurtje goed doorgetrapt om die Katalysator goed warm te laten worden. Zou het de injector zijn? De EVAP klep is ook vervangen , luchtmassameter vervangen, Lamdasondes vervangen. Zou zaterdag naar Ramsgate rijden…
22 april 2022 om 11:09 #18463434Het is begrijpelijk dat je je verhaal kwijt wilt, maar zou je in een aparte post alle huidige foutcodes + problemen willen zetten.
Dat vergemakkelijkt het helpen, nu kijken we naar mogelijk foute zaken die door de revisie zijn opgelost. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.