Turkse fluit 12v

Forumindex Forums Modellen Corsa Turkse fluit 12v

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239246
    roygie
      Lid sinds:
      29 January 2011

      ik zoek al een tijdje een Turkse fluit 12v voor me corsa.
      maar ik moet er ook een compressor bij hebben heb iemand daar evaring mee en weet wa je die moet kopen

      :thumb

      #17895812
      ansje89
        Lid sinds:
        24 September 2009

        Hey ik heb het zelfde probleem ik hoor het ook graag als iemand reageerd dan zijn er 2 mensen geholpen dank u

        #17895813
        Emiel-Manta
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 January 2007

          Dan voeg ik me hier bij deze ook even bij.

          Heb nog een compressor van zo’n 5tonige dukes hoorn liggen, zou die voldoen als ik de 5 uitgangen samen voeg?
          Die ik op ‘t werk monteer werken van +- 4 tot 8bar max.
          Geld dat ook voor die 12volt hoorns?

          Edit: Geld ook voor de 12v hoorns.
          Heb een leuk alternatief gevonen:
          http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/toeters/?menu=article&categoryID=371778&articleID=6718473″ onclick=”window.open(this.href);return false;

          Enkel leverd dit geval 18bar. Nu weet k niet of dat de druk te reduceren is op de pomp (Ga er niet vanuit bij die goedkope troep) Maar hij zou evt af te regelen zijn met een kraan. Al denk ik niet dat dit de werking van de pomp ten goede zal komen op ten lange duur.

          Laatste optie zou dus zijn om er een luchtketel tussen te hangen, en tussen de luchtketel en de hoorn weer een reduceerklep die zorgt dat je max 8bar op je hoorn krijgt.

          Let wel! Ze zijn, net als de 24v versies, nogal gevoelig. Zet er dus niet teveel druk op want dan is ‘ie meteen kassie-wijle.

          #17895814
          wingersv
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            er staat er nu 1 te koop op marktplaats.

            grts

            #17895815
            soepkiepe
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 August 2010

              leg me ff uit wat ik mis..
              ik heb hier zo melkboer toeterliggen met motortje, op ce calibra heb die aangesloten op de originele claxon, werkte perfect.
              op de corsa van mij werkte deze niet, maar rechtstreeks op de accu wel.
              op de astra idemdito, kan alleen geen plek vinden om de 3 hoorntjes weg te werken :P

              maar waarom hebben jullie zo compressor nodig en ik niet?

              #17895816
              Fearless
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2005

                waarschijnlijk omdat de corsa claxon anders geschakeld is….
                Zal je dan dus met een relais gaan moeten werken zodat ie stroom vanaf de accu krijgt.

                #17895817
                Emiel-Manta
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 January 2007

                  Deze claxon werkt op lucht druk, en heeft enkel spanning nodig om de relaisklep te openen ;)

                  #17895818
                  soepkiepe
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 August 2010

                    @Fearless wrote:

                    waarschijnlijk omdat de corsa claxon anders geschakeld is….
                    Zal je dan dus met een relais gaan moeten werken zodat ie stroom vanaf de accu krijgt.

                    k wou hem gewoon rechtstreeks met een extra schakelaar op de accu doen, wel met een zekering er bij.

                    maar dat vroeg ik ook niet echt :P
                    ik snap niet waarom hun een compressor er tussen moeten hebben.
                    heb ik ook niet nodig, heb zo geen fotos op de pc van die 3 tonige van mij.

                    zoiets als dit

                    hier staat wel bij compressor maar is heel wat anders dan de link hier boven, zo’n ding heb ik er bij zitten

                    #17895819
                    Emiel-Manta
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 January 2007

                      Dat is óok een compressor, maar heeft deze 3 uitgangen.
                      Deze 3 uitgangen samenvoegen geeft een grotere luchtstroom, maar minder bars aan druk.
                      Aangezien de fluit op 6bar moet werken wil deze fatsoenlijk z’n werk doen, kom je hier tekort en zal je claxon wat triest klinken.

                      Heb zelf ook zo’n compressortje liggen en heb ‘t verdeelblok gedemonteerd tot dat ik enkel het ‘compressor-gedeelte’ over had. Ik ga proberen om een nippel of iets op de uitgang te plaatsen, en even te meten hoeveel bar ik dan uit ‘t ding krijg gepompt. Ben alleen bang dat wanneer de nippel te smal van omvang/doorgang is, ik ‘t ding alsnog opblaas omdat ‘ie z’n druk niet fatsoenlijk kwijt kan… Eigenlijk zou je er een buisje op moeten lassen zodat de doorgang niet vernauwd wordt, maar dat is erg lastig bij dat pis-aluminium.

                      Wordt vervolgt :thumbup

                      #17895820
                      kaneelschep
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 November 2004

                        Maar wat is dan het verschil tussen een turkse fluit en dat ding van soepkiepe.. Die ik overigens ook heb en met relais geleverd werd ;)

                        #17895821
                        soepkiepe
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          10 August 2010

                          mijn compressortje heeft maar 1 uitgang er op. dus 1 stukje slang, met een t stukje waardoor ik er 3 toeters op heb zitten.
                          wat je zegt klopt wel, als ik de stekker van mijn originele claxon afhaal en ik druk dat compressortje er in dan hoor je 1 van de 3 toeters (de kleinste) heel zacht toeteren.
                          maar zet ik de plus en min rechtstreeks op de accu heb ik haast oorkappen nodig :P

                          #17895822
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Turkse fluit is bedoeld voor een werkdruk van een vrachtwagen Luchtdruk systeem (tussen de 6 en 11 bar.

                            boven de 10 a 11 bar gaat de hoorn kapot, en daaronder is ie inderdaad erg zielig of hoor je alleen lucht blazen.

                            deze druk ga je nooit halen, en zeker niet voldoende luchtcapaciteit voor deze hoorn met een gewoon simpel autohoorn compressortje..

                            Willem

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.