Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Turkse fluit 12v
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 augustus 2011 om 16:21 #17239246
ik zoek al een tijdje een Turkse fluit 12v voor me corsa.
maar ik moet er ook een compressor bij hebben heb iemand daar evaring mee en weet wa je die moet kopen:thumb
7 augustus 2011 om 00:25 #17895812Hey ik heb het zelfde probleem ik hoor het ook graag als iemand reageerd dan zijn er 2 mensen geholpen dank u
30 augustus 2011 om 16:14 #17895813Dan voeg ik me hier bij deze ook even bij.
Heb nog een compressor van zo’n 5tonige dukes hoorn liggen, zou die voldoen als ik de 5 uitgangen samen voeg?
Die ik op ‘t werk monteer werken van +- 4 tot 8bar max.
Geld dat ook voor die 12volt hoorns?Edit: Geld ook voor de 12v hoorns.
Heb een leuk alternatief gevonen:
http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/toeters/?menu=article&categoryID=371778&articleID=6718473″ onclick=”window.open(this.href);return false;Enkel leverd dit geval 18bar. Nu weet k niet of dat de druk te reduceren is op de pomp (Ga er niet vanuit bij die goedkope troep) Maar hij zou evt af te regelen zijn met een kraan. Al denk ik niet dat dit de werking van de pomp ten goede zal komen op ten lange duur.
Laatste optie zou dus zijn om er een luchtketel tussen te hangen, en tussen de luchtketel en de hoorn weer een reduceerklep die zorgt dat je max 8bar op je hoorn krijgt.
Let wel! Ze zijn, net als de 24v versies, nogal gevoelig. Zet er dus niet teveel druk op want dan is ‘ie meteen kassie-wijle.
31 augustus 2011 om 15:46 #17895814er staat er nu 1 te koop op marktplaats.
grts
31 augustus 2011 om 15:52 #17895815leg me ff uit wat ik mis..
ik heb hier zo melkboer toeterliggen met motortje, op ce calibra heb die aangesloten op de originele claxon, werkte perfect.
op de corsa van mij werkte deze niet, maar rechtstreeks op de accu wel.
op de astra idemdito, kan alleen geen plek vinden om de 3 hoorntjes weg te werken :Pmaar waarom hebben jullie zo compressor nodig en ik niet?
31 augustus 2011 om 16:17 #17895816waarschijnlijk omdat de corsa claxon anders geschakeld is….
Zal je dan dus met een relais gaan moeten werken zodat ie stroom vanaf de accu krijgt.31 augustus 2011 om 16:47 #17895817Deze claxon werkt op lucht druk, en heeft enkel spanning nodig om de relaisklep te openen ;)
31 augustus 2011 om 19:24 #17895818@Fearless wrote:
waarschijnlijk omdat de corsa claxon anders geschakeld is….
Zal je dan dus met een relais gaan moeten werken zodat ie stroom vanaf de accu krijgt.k wou hem gewoon rechtstreeks met een extra schakelaar op de accu doen, wel met een zekering er bij.
maar dat vroeg ik ook niet echt :P
ik snap niet waarom hun een compressor er tussen moeten hebben.
heb ik ook niet nodig, heb zo geen fotos op de pc van die 3 tonige van mij.zoiets als dit
hier staat wel bij compressor maar is heel wat anders dan de link hier boven, zo’n ding heb ik er bij zitten
2 september 2011 om 20:16 #17895819Dat is óok een compressor, maar heeft deze 3 uitgangen.
Deze 3 uitgangen samenvoegen geeft een grotere luchtstroom, maar minder bars aan druk.
Aangezien de fluit op 6bar moet werken wil deze fatsoenlijk z’n werk doen, kom je hier tekort en zal je claxon wat triest klinken.Heb zelf ook zo’n compressortje liggen en heb ‘t verdeelblok gedemonteerd tot dat ik enkel het ‘compressor-gedeelte’ over had. Ik ga proberen om een nippel of iets op de uitgang te plaatsen, en even te meten hoeveel bar ik dan uit ‘t ding krijg gepompt. Ben alleen bang dat wanneer de nippel te smal van omvang/doorgang is, ik ‘t ding alsnog opblaas omdat ‘ie z’n druk niet fatsoenlijk kwijt kan… Eigenlijk zou je er een buisje op moeten lassen zodat de doorgang niet vernauwd wordt, maar dat is erg lastig bij dat pis-aluminium.
Wordt vervolgt :thumbup
8 september 2011 om 19:22 #17895820Maar wat is dan het verschil tussen een turkse fluit en dat ding van soepkiepe.. Die ik overigens ook heb en met relais geleverd werd ;)
9 september 2011 om 05:32 #17895821mijn compressortje heeft maar 1 uitgang er op. dus 1 stukje slang, met een t stukje waardoor ik er 3 toeters op heb zitten.
wat je zegt klopt wel, als ik de stekker van mijn originele claxon afhaal en ik druk dat compressortje er in dan hoor je 1 van de 3 toeters (de kleinste) heel zacht toeteren.
maar zet ik de plus en min rechtstreeks op de accu heb ik haast oorkappen nodig :P9 september 2011 om 21:17 #17895822Turkse fluit is bedoeld voor een werkdruk van een vrachtwagen Luchtdruk systeem (tussen de 6 en 11 bar.
boven de 10 a 11 bar gaat de hoorn kapot, en daaronder is ie inderdaad erg zielig of hoor je alleen lucht blazen.
deze druk ga je nooit halen, en zeker niet voldoende luchtcapaciteit voor deze hoorn met een gewoon simpel autohoorn compressortje..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.