Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Turbosport vliegwiel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 augustus 2010 om 07:41 #17710962
zoals jij natuurlijk wel weet, heeft die starterkrans helemaal niks met balanceren te maken ;) . mijn vliegwiel is trouwens hetzelfde type vliegwiel als jij hebt :jerry
weet ik, ik doelde op het feit van prima rijden… ;)
@fearless: mijn krukas laat ik nog niet balanceren, dat doe ik wel als het blok uit elkaar gaat.
en het kost geen honderden euro’s, ik moet bij van Geffen 40 ex btw per onderdeel betalen….12 augustus 2010 om 15:27 #17710963origineel gepost door Fearless
Maar kan dat ongestraft op je krukas?Ik wil ook graag een licht vliewgiel, maar schrok al van de verhalen, over het balanceren van alles intotaal.
Daar heb ik echt geen zin in.Alhoewel ik strax wel de mogelijkheid heb als het blok uit elkaar gaat. Maar dan nog…tis wel weer een paar 100 euro voor misschien 1 lullig geboord gaatje
Normaal zou ik het zo monteren, maar als je krukas er toch uit is kan je net zo goed alles doen
12 augustus 2010 om 16:23 #17710964wat een gezeik over een vliegwieletje..
90 euro afdraaien en balanceren bij biesheuvel.
ik kan gewoon op stationair toerental wegrijden in 1 hoor. c20xe met afgedraaid vliegwiel en scherpe nokken.
12 augustus 2010 om 19:20 #17710965Mijn vliegwielen zijn ook bij Biesheuvel afgedraaid & ook nergens geen problemen mee en dan wordt dan uiteraard ook gebalanceerd. Dat doen hun standaard als ze afdraaien en dit koste 85 eurie
12 augustus 2010 om 21:32 #17710966tot hoeveel kilo zijn jullie vliegwielen afgedraaid?
13 augustus 2010 om 05:22 #17710967Ik heb een vlak vliegwiel die is 5,1 kg.
En ik heb een kom vliegwiel laten bewerken die is 4,7 kg, daar is 90%
van de kom weg gefreest. Alleen de stukjes om je drukgroep te monteren zijn blijven zitten.
Deze was wel 2x zo duur als alleen afdraaien van een vlak vliegwiel.13 augustus 2010 om 15:19 #17710968origineel gepost door mayhem
wat een gezeik over een vliegwieletje..90 euro afdraaien en balanceren bij biesheuvel.
ik kan gewoon op stationair toerental wegrijden in 1 hoor. c20xe met afgedraaid vliegwiel en scherpe nokken.
Bij Biesheuvel word je vliegwiel niet gebalanceerd hoor
13 augustus 2010 om 16:03 #17710969hij zei tegen mij van wel?
13 augustus 2010 om 16:31 #17710970Ja dat kan die zeggen. Ik breng ze altijd bij die man waar Biesheuvel ze ook brengt en daar betaal ik 70 euro. Denk niet dat biesheuvel ze voor 15 euro balanceerd.
Tegen mij zeiden ze het toen ook trouwens maar dat was niet zo
13 augustus 2010 om 21:36 #17710971Ik heb net een mail van biesheuvel gekregen…
+/- €100 afdraaien + balanceren.
14 augustus 2010 om 07:19 #17710972@ Youri: Die van mij zijn toch echt wel gebalanceerd bij, door of via Biesheuvel.
Je kan het ook zien. Op sommige plekken zijn een soort van gaten geboord, op dit punt halen ze dan wat materiaal weg om te balanceren. Het werkt eigenlijk omgekeerd als bij een wiel, Daar sla je er gewicht op en hier halen ze er gewicht af om te balanceren.@ KRSA2000: Ik zou je vliegwiel gewoon daar brengen dan, dan zit het wel goed want er zijn ik weet niet hoeveel mensen die daar hun vliegwiel hebben gebracht.
14 augustus 2010 om 12:35 #17710973Ja ik weet wel hoe een vliegwiel gebalanceerd word. Maar ik heb echt al meerdere vliegwielen laten doen, en er was nooit bij 1 vliegwiel wat uit gehaald vandaar. Ik rijd er wel al een tijd mee zonder problemen hoor :thumbup
14 augustus 2010 om 16:00 #17710974origineel gepost door youri_corsa_gsi
Ja ik weet wel hoe een vliegwiel gebalanceerd word. Maar ik heb echt al meerdere vliegwielen laten doen, en er was nooit bij 1 vliegwiel wat uit gehaald vandaar. Ik rijd er wel al een tijd mee zonder problemen hoor :thumbupmisschien waren die perfect afgedraait en zat er niks geen onbalance in :agent
15 augustus 2010 om 10:21 #17710975normaal moet je jeje vliegwiel en je krukas samen laten balanceren. Vermindert natuurlijk de trillingen waardoor je hogere toeren kan gaan draaien
maar er zijn er idd weinig die dat doen en netjes onder de 8000T/min blijven en dan zal het veel minder uitmaken of het als dan niet samen met de krukas is gebalanceerd.
bij mijne is het toen allemaal ineens gedaan
greetz
15 augustus 2010 om 15:15 #17710976Ik heb me alu vliegwiel samen met de drukgroep laten balanceren.
Nu laat ik het met het gehele draaiende deel doen, omdat alles toch opnieuw wordt opgebouwd.En dit was een phase 2 LET met een plat ALU vliegwiel van 3,6KG.
Degene waar BD en Pastry het ook overhebben.20 augustus 2010 om 21:37 #17710977weet trouwens niet wat dat vliegwiel weegt maar heb er onlangs ook een gevonden op
http://qedmotorsport.co.uk/kost 130 pond en er staan wel meer leuke spulletjes op zoals een alu onderblok etc etc
23 augustus 2010 om 14:54 #17710978Deze kan je alleen niet met originele koppeling gebruiken aan de boutgaten te zien, komt dus een vrij dure koppeling bij waarschijnlijk
23 augustus 2010 om 18:32 #17710979Dat is ook geen C20XE vliegwiel…
Is van een andere wagen.(staat ook vermeld dat de foto alleen als voorbeeld dient!)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.