Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Turbosport vliegwiel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 augustus 2010 om 23:38 #17224581
Ik ben voor een lichtere vliegwiel aan het kijken voor m’n C20XE corsa a-tje.
Ik heb een van Turbosport gezien, maar ik ben aan het twijfelen of hij misschien toch iets te licht is… (3.4kg!)Wat is jullie mening?
De auto gaat voornamelijk straat kilometers zien, en zal af en toe getrakteerd worden op een aantal circuit/dragstip sessies.
Wordt geen daily… daar heb ik een tweewieler voor! haha!
Dus, het is niet zo erg als hij iets onrustig wordt…Plaatje bij het praatje
*Vauxhall 2.0L C20XE
*Steel billet Flywheel
*3.4 kg
*For standard size clutch
*Made by Turbosport
The ultimate flywheel! A must for any serious engine!11 augustus 2010 om 05:14 #17710938zit wel geen starterkrans op, hou daar rekening mee:vertag
11 augustus 2010 om 07:40 #17710939ik rij met een 3.2 (of was het 3,6?) kilo vliegwiel. loopt een let gewoon prima mee hoor :)
11 augustus 2010 om 08:25 #17710940zolang je niet raar gaat doen met nokkenassen en bijvoorbeeld een 4 spots koppeling loopt dit prima (denk ik)
11 augustus 2010 om 09:05 #17710941origineel gepost door corsaracer
zit wel geen starterkrans op, hou daar rekening mee:vertagDat had ik gezien, maar voor kleine meerprijs wordt er een opgezet…
origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
zolang je niet raar gaat doen met nokkenassen en bijvoorbeeld een 4 spots koppeling loopt dit prima (denk ik)Ik heb wel Newman Fast Road nokkenassen in m’n blokkie (mildste wat ze hebben) en een sportkoppeling (gewone vorm met veren).
Wordt dat alsnog een probleem?11 augustus 2010 om 09:41 #17710942origineel gepost door KRSA2000
origineel gepost door corsaracer
zit wel geen starterkrans op, hou daar rekening mee:vertagDat had ik gezien, maar voor kleine meerprijs wordt er een opgezet…
origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
zolang je niet raar gaat doen met nokkenassen en bijvoorbeeld een 4 spots koppeling loopt dit prima (denk ik)Ik heb wel Newman Fast Road nokkenassen in m’n blokkie (mildste wat ze hebben) en een sportkoppeling (gewone vorm met veren).
Wordt dat alsnog een probleem?koppeling is geen probleem. ik rij ook met een sach geveerde sinterplaat ;) .
ik snap niet zo goed waarom die nokkenassen een probleem vormen voor het vliegwiel :hmmz ?
11 augustus 2010 om 10:23 #17710943Wou ook zoiets, maarja…..het balanceren van het spulletje had ik geen zin in.
Er zomaar opzetten lijkt mij niet ideaal voor je onderblok.11 augustus 2010 om 10:47 #17710944@ bd: Ik denk dat bedoelt word de combi tussen scherpe nokken en licht vliegwiel, dat die dan kut stationair gaat lopen.
11 augustus 2010 om 10:49 #17710945Ik heb er zelf ook mee gereden, je moet wel kunnen auto rijden, anders kun je er niet mee overweg :P
11 augustus 2010 om 10:54 #17710946origineel gepost door freek corsa
Ik heb er zelf ook mee gereden, je moet wel kunnen auto rijden, anders kun je er niet mee overweg :Pik weet nog wel hoe sjaggie jij was van het file rijden daarmee !
en idd ik denk ook dat het kut stationair gaat lopen.
11 augustus 2010 om 14:30 #17710947Maakt dat nou uit, stationair kan je toch niet rijden :P. Starterkrans is ook een halve kilo ofzo. Lijkt me een leuk vliegwiel voor een leuke prijs :thumbup
11 augustus 2010 om 16:51 #17710948origineel gepost door Mr. Bone
@ bd: Ik denk dat bedoelt word de combi tussen scherpe nokken en licht vliegwiel, dat die dan kut stationair gaat lopen.dan stel je je gaskabeltje wat strakker, loopt ie wat hoger stationair king:
11 augustus 2010 om 17:04 #17710949uhm je kan ook de moer van de stappenmoter draaien dat is de juiste manier op dat te doen ;)
11 augustus 2010 om 17:12 #17710950origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
uhm je kan ook de moer van de stappenmoter draaien dat is de juiste manier op dat te doen ;)mijn manier is makkelijker :jerry
11 augustus 2010 om 18:44 #17710951origineel gepost door bd.
origineel gepost door Mr. Bone
@ bd: Ik denk dat bedoelt word de combi tussen scherpe nokken en licht vliegwiel, dat die dan kut stationair gaat lopen.dan stel je je gaskabeltje wat strakker, loopt ie wat hoger stationair king:
Ja dat snap ik, maar dat word denk ik bedoeld met die combi.
Ik zou gewoon zelf van dat gaskabeltje afblijven en een chip op maat laten schrijven en daar je stationair toerental in laten verhogen, ;).
Dat vindt ik de beste manier, :hmmz!11 augustus 2010 om 19:30 #17710952Kijk jij snapt het…..
Sommige roepen de laatste tijd wel erg veel:hmmz
Vliegwiel is geen probleem mijn xe liep prima 1050-1100 toeren stationair.
Mijne had 276gr assen en een 4 kilo vliegwiel.
En een tuner die even netjes het stationair mooi had afgeregeld en iets omhoog gezet had.
gr11 augustus 2010 om 20:14 #17710953Hebben de heren met een licht vliegwiel hier ook de boel netjes laten balanceren? of gewoon zo dr op en gas met die zooi?
11 augustus 2010 om 21:24 #17710954Jah dat klopt, maar krijg de indruk dat de meeste hem er gewoon opknallen en verder tegen iedereen wel zeggen dat het wel goed gebeuren moet.
11 augustus 2010 om 21:36 #17710955bij mij is ie er zo opgekwakt, zonder uit balanceren! rijd al een jaar of 2 prima king:
11 augustus 2010 om 21:39 #17710956Waar heb je het over?
Mijn vliegwiel was uitgebalanceerd,de rest niet.11 augustus 2010 om 22:10 #17710957origineel gepost door bd.
bij mij is ie er zo opgekwakt, zonder uit balanceren! rijd al een jaar of 2 prima king:ik dacht dat jij ondanks een probleempje had met je kransje?
Als het goed is gaat mijn lichter vliegwiel (CTC Groupbuy) en mijn drukgroep (Helix) deze week naar Van Geffen om te laten balanceren.
11 augustus 2010 om 22:12 #17710958En je krukas??
11 augustus 2010 om 22:15 #17710959origineel gepost door pastry
origineel gepost door bd.
bij mij is ie er zo opgekwakt, zonder uit balanceren! rijd al een jaar of 2 prima king:ik dacht dat jij ondanks een probleempje had met je kransje?
Als het goed is gaat mijn lichter vliegwiel (CTC Groupbuy) en mijn drukgroep (Helix) deze week naar Van Geffen om te laten balanceren.
zoals jij natuurlijk wel weet, heeft die starterkrans helemaal niks met balanceren te maken ;) . mijn vliegwiel is trouwens hetzelfde type vliegwiel als jij hebt :jerry
11 augustus 2010 om 22:15 #17710960Die is afdoende gebalanceerd;)
Anders houden ze het geen 3 ton vol….11 augustus 2010 om 22:27 #17710961Maar kan dat ongestraft op je krukas?
Ik wil ook graag een licht vliewgiel, maar schrok al van de verhalen, over het balanceren van alles intotaal.
Daar heb ik echt geen zin in.Alhoewel ik strax wel de mogelijkheid heb als het blok uit elkaar gaat. Maar dan nog…tis wel weer een paar 100 euro voor misschien 1 lullig geboord gaatje
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.