Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Turboslangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 oktober 2013 om 21:04 #17261394
Hallo,
Ik weet niet of dit de juiste plek is voor deze vraag, maar aangezien ik een c20ne turbo aan het bouwen ben dacht ik, ik zet hem hier wel bij..
Weet iemand ‘goedkoop’, sterk genoeg, buigzaam materiaal als gebruik voor turboslangen? Heb namelijk een paar lastige bochten en zoek een alternatief.
:afro
24 oktober 2013 om 07:35 #18181757TX Autosport
QSP
L-Tec24 oktober 2013 om 10:56 #18181758http://www.qspproducts.nl/products/marine/luch-kanalen-2/luchtslangen-2.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Weet iemand of deze bestand zijn tegen druk. Zit te denken om deze te gebruiken voor mijn turbo :)24 oktober 2013 om 13:07 #18181759dat zijn ducting slangen en zijn niet bestand tegen druk, je kan ze hooguit gebruiken voor je aanzuigbuis.
maar zoek je de pijping voor de intercooler enzo?
24 oktober 2013 om 13:11 #18181760@dion87: ja, maar aangezien alles custom gemaakt is is het niet zo eenvoudig om er bv een set op te knallen ;) zijn er ook flexibele slangen die wel drukbestendig zijn?
24 oktober 2013 om 13:16 #18181761je wil het pijpwerk zo stijf mogelijk hebben. dus dat het niet uitzet onder druk.
toen mijn blok nog standaard was zat er een flexibele buis op vlak voor de gasklep. maar het komt je gasreactie echt niet tengoede.
ik zou persoonlijk een universeel kitje halen, die kosten meestal onder de 100 pond. dus voor dat geld kan je haast niet de mist in gaan.
de turbo zit toch gewoon aan de voorkant, intercooler ook in de bumper en de gasklep ook op de achterkant.
dus in principe is het aanzuigtraject het zelfde als bij een z20let.http://www.ebay.co.uk/itm/2-5-TURBO-INTERCOOLER-PIPE-PIPING-DIY-KIT-64MM-SILICONE-/310250975227?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item483c662ffb” onclick=”window.open(this.href);return false;
volgens mij zou zoiets het prima doen. weet alleen niet of je een 2.5″ buis er kwijt kan. bij mij was het aardig krap.
24 oktober 2013 om 13:26 #18181762Oke, mijn buis vanaf mijn inlaat naar intercooler gaat onder mijn koplamp door. 2, 5″ is wel te groot. Ik zat eerder te denken aan ong 40/50mm. Maar het zijn meer een paar rare bochten die lastig zijn omdat ik anders geen plek heb
24 oktober 2013 om 14:10 #181817632.5 inch is inderdaad vrij groot. enige maat die ik hierna tegenkom op ebay is 2.25″ (57mm).
kwam net ook nog wel een kitje tegen van 2″ maar daar vragen ze 780 pond voor, wat misdadig hoog is.
wat je ook kan doen is op facebook ff vragen aan de gasten van z20let lovers, die rijden namelijk zat met corsa’s met turbo.
24 oktober 2013 om 14:13 #18181764Ok tnx voor de hulp ;)
25 oktober 2013 om 09:19 #18181765http://www.txautosport.co.uk/universal-intercooler-pipe-kits-10-c.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;
2 t/m 2,5 inch.Ik heb er 2,25 inch opzitten is voldoende voor zeker 400+ pk.
25 oktober 2013 om 16:35 #18181766wat een moeilijk gedoe rij al jaren met ic slangen bij elkaar geraapt van de sloop. op mijn c20ne turbo rij zelfs met waterslangen op mijn druk gedeelte van de 1700 diesel
25 oktober 2013 om 16:39 #18181767Haha nou ja moeilijk. Dat wordt het waarschijnlijk ook voor mij, maar makkelijk als er eenvoudige alternatieven zijn, heb lastige bochten door mijn impreza turbo ;)
30 oktober 2013 om 17:28 #18181768ik heb ook een impreza turbo op mijn c20ne :) td04 turbo
bijna alle bochten zijn gelast bij mij op 1 na de rest alleen recht toe recht aan stukken rubber ic slangen.
30 oktober 2013 om 17:46 #18181769ik haal mijn slangen altijd bij chargertech.nl , een stuk goedkoper als de andere aanbieders :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.