turbodrukmeter op Astra G CDTI

Forumindex Forums Modellen Astra turbodrukmeter op Astra G CDTI

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 26 tot 27 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #18282069
    marijnl1988
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 January 2012

      plekken genoeg

      #18282070
      dennisnmgn88
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 February 2012

        @dennisnmgn88 wrote:

        Er is waarschijnlijk al wel een oplossing voor het probleem met behoud van de airbag en het plaatsen van de meters tegen de A stijl, doch hiervoor doen we nog wat opzoekwerk ivm de juiste werking/richting van de airbag, hiervoor wordt de garage gecontacteerd.
        Met wat denkwerk en een eenzijdige scharnierende ophanging zijn er mogelijkheden.
        De voorgestelde oplossingen zijn mogelijke oplossingen maar lang niet alle oplossingen, buiten de mogelijkheid om de radio helemaal onderaan te plaatsen in de console (er is toch bediening aan het stuur) en de meters op de plaats van de radio in te bouwen zijn er geen voorstellen die in aanmerking komen.
        Het kan ook niet de bedoeling zijn om de veiligheid in gedrang te brengen met het plaatsen van meters waar je je zicht van de baan moet afwenden om ook maar iets te kunnen zien van de gemeten waardes….

        Maar als ik het goed begrijp wil je nu met een soort klapscharnier hem aan je a-stijl bevestigen?
        Dan blijft inderdaad het behoudt van de Airbag, maar hoe zie je dat voor je als je toch een keer de pech hebt en een ongeluk maakt?
        Volgens mij vallen de meters dan toch voor de airbag? Dat zou inhouden dat je bij een ongeluk eerst deze tegen je aan krijgt, en dan word opgevangen door een kussentje…. Dat kan me niet de bedoeling lijken.

        Bij een airbag moet je volgens mij (kwa veiligheid) altijd aan het uiterste denken… Je gaat er niet vanuit dat die afgaat, maar als die gaat, dan klapt die maar op 1 manier en dat is volgas naar buiten. Als je daar dan iets voor hebt hangen, kun je er vergif op innemen dat deze bij een ongeluk recht op je af komt.


        Dit voorbeeld (wat Marijnnl1988 hierboven post) zou denk ik perfect zijn. Behoudt van alles (ok 1 ventilator) en het ziet er nog eens strak uit ook. Eist natuurlijk wel wat werk, maar dan heb je ook wat. Ik weet alleen niet of je het bij 1 meter wilt laten…

      2 berichten aan het bekijken - 26 tot 27 (van in totaal 27)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.