Forumindex › Forums › Modellen › Astra › turbodrukmeter op Astra G CDTI
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 april 2015 om 07:58 #17271588
Hallo,
Mijn zoon wil/gaat een turbodrukmeter plaatsen op zijn 2004 Astra CDTI, de vraag is waar wordt het slangetje aangesloten dat naar de achterkant van de meter gaat in het motorcompartiment?
Een verwante vraag met het plaatsen van de turbodrukmeter: hij heeft een A stijl houder voor 3 meters maar er zit een airbag in de A stijl, hoe pakken we dit aan want de houder loopt over de volledig A stijl?
22 april 2015 om 08:03 #18282045Geen houder plaatsen
22 april 2015 om 08:11 #18282046@johanhummer9 wrote:
Geen houder plaatsen
Er wordt meer gedacht om de airbag uitschakelbaar te maken….
22 april 2015 om 08:12 #18282047Ook slim inderdaad……
22 april 2015 om 08:35 #18282048Veiligheid vs onnodig metertje : 0-1
Waarom niet een andere plek zoeken zoals in een ventilatie opening of in het middenconsole ?
Voor de Astra G is er genoeg te vinden om dat in het middenconsole weg te bouwen.22 april 2015 om 08:43 #18282049helemaal mee eens.
22 april 2015 om 09:33 #18282050Ook mee eens doch is zelfde problematiek van airbag bestuurder voor plaatsen van babydraagmand op de passagierszetel, en in dit geval zelfs nog in mindere mate daar er nog een airbag in het stuur en in de zetel zit…
Wat betreft het plaatsen van extra meters in de centrale console is er ook een probleem daar de wagen voorzien is van een automatische airco, dus console is reeds volledig benut.
We zijn ons wel bewust van de verminderde veiligheid maar wagens zonder airbag (en deze heeft er dus nog 2stuks voor de bestuurder als die van de A stijl is uitgeschakeld) rijden ook nog dagelijks wettelijk in het verkeer dus hoeft hierop niet voortgeborduurd worden, misschien effe de essentie van de vraag terug oppikken?
22 april 2015 om 09:46 #18282051Hmmm ik zou de veiligheid ook voor een metertje laten gaan…. zeker met een BABY in de auto ?
Wat betreft de ruimte in de middenconsole moet hier ook nog een vrije ruimte zijn. Ik heb er ook ECC in zitten en toch echt nog een vakje/opberg bakje over.
Verdere ideeën en of suggesties ga ik ook niet geven, simpelweg omdat ik in dit geval de veiligheid een stuk belangrijker vind :) (ook die extra airbags zitten er niet voor niks).
22 april 2015 om 09:59 #18282052Volgens mij zit er dan onder de ECC nog gewoon een vrije plaats ?
Zijn kant en klare inzet stukken te krijgen waar je 3 van die meters zo inschuift.En als die plek te laag is kan je altijd nog de radio in het onderste vak plaatsen en de meters bovenin.
22 april 2015 om 10:03 #18282053Welke motor is die CDTI trouwens ? Z17DTL ?
22 april 2015 om 10:06 #18282054Is te overwegen om de radio lager te plaatsen, goed voorstel!!!
Motor is idd de Z17DTL met 80pk
22 april 2015 om 10:09 #18282055Bij de Astra H 1.7 CDTI wordt deze hier weggehaald :
Ik weet alleen niet of die 1.7 CDTI van een Astra H gelijk is aan de 1.7 CDTI van een Astra G
22 april 2015 om 10:40 #18282056Ik heb nog een mooie console te koop waar dit mogelijk is. Deze heb ik professioneel laten maken. Zal later vandaag even een foto er van plaatsen. Lijkt helemaal origineel namelijk.
22 april 2015 om 10:41 #18282057Ik vermoed dat dit de slang is tussen de intercooler en de EGR/inlaatcollector, daar was ik ook al aan het denken om hier een aftakking op te maken maar had geen idee hoe ik het moest aanpakken maar dit is een duidelijke foto.
Buisje met schroefdraad door de slang en langs beide kanten een moer met rondsel als afdichting, simpel en effectief :thumb22 april 2015 om 17:32 #1828205823 april 2015 om 06:20 #18282059Mooi paneeltje maar de meters zitten volledig onderaan, dit is in ons geval niet haalbaar wegens te beperkte zichtbaarheid en de reeds aanwezige bediening van de bluetooth kit voor de telefoon.
23 april 2015 om 08:19 #18282060Ik denk toch dat je bepaalde keuzes zult moeten maken.
Als ik het zo een beetje lees, wil je eigenlijk alles maar is geen voorgestelde oplossing een uiteindelijke oplossing.Ik denk eerlijk gezegd niet dat je een betere oplossing gaat vinden voor de meters, als bovenstaand paneel.
Misschien heb je dan net voldoende ruimte om de Bluetooth erbij te plaatsen, en anders lijkt me dit makkelijker (op een andere plek) weg te werken als 3 meters?23 april 2015 om 09:24 #18282061Er is waarschijnlijk al wel een oplossing voor het probleem met behoud van de airbag en het plaatsen van de meters tegen de A stijl, doch hiervoor doen we nog wat opzoekwerk ivm de juiste werking/richting van de airbag, hiervoor wordt de garage gecontacteerd.
Met wat denkwerk en een eenzijdige scharnierende ophanging zijn er mogelijkheden.
De voorgestelde oplossingen zijn mogelijke oplossingen maar lang niet alle oplossingen, buiten de mogelijkheid om de radio helemaal onderaan te plaatsen in de console (er is toch bediening aan het stuur) en de meters op de plaats van de radio in te bouwen zijn er geen voorstellen die in aanmerking komen.
Het kan ook niet de bedoeling zijn om de veiligheid in gedrang te brengen met het plaatsen van meters waar je je zicht van de baan moet afwenden om ook maar iets te kunnen zien van de gemeten waardes….23 april 2015 om 10:45 #18282062Ik heb nog een zelfde console maar dan met de meters in het radiovak, wist niet dat je dat wilde. Zal ff foto posten vanavond.
23 april 2015 om 11:55 #18282063Als je de airbag van je A-stijl uitschakelt en de rest niet, dan zal het letsel dat je oploopt nog GROTER zijn dan wanneer je helemaal zonder airbag gaat rijden.
De meerdere airbags zijn zo afgesteld dat de klap van alle kanten goed wordt opgevangen. Als je enkel die van de A-stijl uitschakeld en de airbag zal OOIT zijn werk moeten doen, wordt wordt je met je hasses dwars door je zijruit geslagen…
23 april 2015 om 13:45 #18282064Die bewering volg ik dus niet, je gaat er zomaar van uit dat er een zijdelingse aanrijding zou zijn, doch dit kan, maar beweren dat met 2 airbags ipv 3 je zomaar door de zijruit gaat en dat dit zonder airbags niet zou gebeuren is niet enkel kort door de bocht maar de zijstraat volledig missen!!!!!
Je moet wel realistisch blijven hé, ik wil ook niet in de veiligheid gaan snoeien daarom wordt er een ander manier onderzocht om de airbag toch nog zijn werk te laten doen als het nodig is en de toeters en bellen zo bevestigen/opbouwen dat het veilig blijft.
23 april 2015 om 14:03 #18282065Kan je het niet op het dashboard onder de voorruit monteren, heb ik ze ook vaker gezien met een mooie houder. Kan je lijmen of schroeven. Net linkboven het klokkenspel dus goed in zicht, belemmert airbag en je normale zicht op het weg ook niet.
23 april 2015 om 17:37 #18282066Vergist, die met de meters in radiovak is al verkocht. De twee op de foto’s heb ik nog.
23 april 2015 om 17:43 #18282067heren,
ik heb zelf een astra g 1.7 DTI! en ik vroeg me af waar ik de slang zou moeten aansluiten.
is er een dunnere slang waar ik die t stuk tussen kan zetten of moet ik zelf een koppeling aan die dikke slang beunen?mvg,
Danny24 april 2015 om 05:18 #18282068@Aftertouch wrote:
Als je de airbag van je A-stijl uitschakelt en de rest niet, dan zal het letsel dat je oploopt nog GROTER zijn dan wanneer je helemaal zonder airbag gaat rijden.
De meerdere airbags zijn zo afgesteld dat de klap van alle kanten goed wordt opgevangen. Als je enkel die van de A-stijl uitschakeld en de airbag zal OOIT zijn werk moeten doen, wordt wordt je met je hasses dwars door je zijruit geslagen…
Dit klopt dus niet, de astra G heeft ook modellen waar de airbags niet in de a stijl zitten en ook niet in de b stijl.
In de sport II zitten ze standaard in het stuur, dashboard en stoel.Niet in de deuren niet in de stijlen.
Bij een NJOY zitten ze in deuren, stoelen, a en b stijl, dashboard en stuur.
De zij airbags komen er ook niet uit bij een frontale botsing.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.