Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › turbodruk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 juni 2011 om 19:38 #17229752
beste heb een drukmeter geinstaleerd maar hij gaat van geen kanten als ik eens goed doortrek gaat dat ding naar 1.5 bar het gaat hier over een z20let met leh turbo 470ccinjectoren 3bar brandstof en chip
alles tesamen 260pk14 juni 2011 om 19:45 #177774331,5 bar is vrij veel ;)
wat dacht je dan? 10 bar? :jerry
15 juni 2011 om 19:24 #177774341,5 bar is idd best veel met een LET :shock:
zit met de mijne rond de 1,2 (op de meter)
maar wat hapert er dan aan jou meter?waar heb je hem op aangesloten?
loopt ie geleidelijk op?15 juni 2011 om 20:47 #17777435jep ik ook 1,2 bar.
16 juni 2011 om 15:07 #177774361,5 bar dat zijn Vrachtwagen waarden…
16 juni 2011 om 16:18 #17777437Ik had 1,5 maar daar werd mn auto een beetje zenuwachtig van…
16 juni 2011 om 16:35 #17777432bij 1,5 bar zou ik ook nerveus worden ;)
16 juni 2011 om 16:56 #17777438dat reed als mmmmm BWOOOOOOAAAAAAP mmmmmmmmmm BWWWWWOAAAAAAAP… in je stoel / tegen de voorruit idee… xD
16 juni 2011 om 17:25 #17777439bij hoeveel tpm heeft ie dan z’n max koppel?vroeg?
16 juni 2011 om 18:30 #17777440weet ik niet meer precies, was iig bij 2900t, 1,5bar.
16 juni 2011 om 18:43 #17777441als ik gewoon 90 rijd dan zit ik op -1.0bar als ik dan goed gas geef shiet hij naar 1.5
hij is aangesloten op een vacuum leiding16 juni 2011 om 18:54 #177774421,0 bar bij 90??
Vinnik nogal wat daar een orginele deze druk niet eens haalt, en ook de 90 wel kan passeren..
willem
16 juni 2011 om 19:39 #17777443volgens mij is het -1 bar.dus gewoon vacuum (wat volgens mij ook extreem is).als ik bij de mijne 90 rij staat ie ook in de min.turbo bouwt pas druk op bij accelereren.maar lijkt me sterk dat de druk dan 1,5 blijft.kan zijn dat als je 90 in de 5 rijdt en dan vol gas geeft dat de druk even naar 1,5 gaat en dan terug loopt. :hmmz
volgens mij is er niks mis met de meter.wat was de druk bij het afstellen?of zit er een standaard programma in??
ik heb bij v-max gevraagd wat de maximale druk was na het afregelen (1,2 bar).dan kan ik met de meter ook in de gaten houden of de druk niet minder
wordt na verloop van tijd (slijtage of andere problemen aan de turbo).daarvoor is zo’n meter eigenlijk bedoeld denk ik :agent16 juni 2011 om 19:47 #17777444dat bedoel ik mijn turbodruk is nooit in plus alleen als gaspedaal intrap maar bij het minste dat ik gas terug neem gaat hij terug in de min
16 juni 2011 om 20:11 #17777445dat is omdat je motor “gewoon” loopt op vacuum (turbo werkt niet mee,motor zuigt zelf lucht aan).
pas als je het gas intrapt gaat de turbo meewerken.dan pas bouw je druk op.en als je gas loslaat blaast ie de druk af via interne dumpvalve.
daarom gaat ie dan in de min.correct me if i’m wrong
dus niks mis met de meter :thumbup
16 juni 2011 om 20:51 #17777446Zo hoort het gewoon hoor…. als je vol gas vast houdt dan staat de meter op max druk en dat zakt weer in naarmate je harder gaat rijden of totdat je iets gas terugneemt. Gas los is meteen -1 bar. Voorzichtig gas daarna dan ga je naar 0,0, volgas is weer in de +
17 juni 2011 om 02:39 #17777447a ok maar hoe kom ik dan aan 1.5 mijn chip komt van bij m-tech kan daar het probleem liggen
17 juni 2011 om 19:27 #17777448mtech is je probleem…
18 juni 2011 om 09:54 #1777744918 juni 2011 om 11:17 #17777450Ik snap je probleem niet echt,
je zit te klagen dat je met 1.5 bar turbodruk rijd?
Dat is toch juist mooi?
Een hoop mensen hier redden dat niet ;)
Maar is de auto nu te snel/onhandelbaar?Maar dat heeft m-tech dan toch goed gedaan dan :thumb
Of 1.5 bar moet je in de gevarenzone brengen maar dat durf ik niet te zeggen
Ik ken mensen (wel met een ander merk auto) die rijden met 1.6-1.8 bar turbodruk :thumb
18 juni 2011 om 20:12 #17777451nee op de auto gaat juist heel goed en rijd zo nu toch al 6 maanden zonder problemen
maar dacht ga het toch eens vragen dacht dat mijn boost meter niet goed ging -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.