Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Turbo Z20LEH of Z20LET
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 november 2010 om 18:59 #17227896
Ik zit te denken om binnenkort mn turbo te gaan vervangen, omdat ik zelf het gevoel heb dat ie het binnenkort gaat begeven. Dit is nog de originele en heb 127dkm op de teller staan, en voor mn gevoel is alles dan weer in orde.
Zit alleen te twijfelen tusen de originele Z20LET turbo, met wel de vernieuwde as-afdichting, of de Z20LEH. Ik weet zo niet wat de voor en nadelen zijn, ik ben overigens niet van plan om de Zafira te tunen, 200pk vind ik eigenlijk wel genoeg, om m op te waarderen ben je weer zo’n 400 euro kwijt geloof ik….
Ik kan overigens de turbo’s bij mij in de buurt kopen, nieuw in doos, de Z20LET voor 600,- en de LEH voor 750,-
Graag jullie advies
(zit aan beide turbo’s het uitlaatspruitstuk vast?)1 november 2010 om 19:12 #17752847Hoezo “het gevoel dat ie het gaat begeven” hij is heel of stuk of heb je
veel olie in de intercoolerslangen gevonden?
Als je ‘m toch gaat vervangen en toch niet van plan bent te gaan tunen
zou ik de LET versie kiezen , bij de LEH wordt een software aanpassing
geadviseerd.
Zowel de LET als de LEH behoordt compleet met spruitstuk geleverd te worden.1 november 2010 om 19:18 #17752848Laatste tijd wat probleempjes, LMM defect, waarschijnlijk spruitstuk gescheurd…dus dacht om van alle “ellende” af te zijn meteen maar alles aanpakken zodat ik voor mn gevoel weet dat alles nieuw en in orde is, en dat ik er weer even tegenaan kan.
Wat vind je van de prijs? 600,-?1 november 2010 om 19:23 #17752849Aan beide turbo’s zit idd het spruitstuk vast
Ik zou voor de LEH gaan
Die is sterker en gaat langer mee
Ik heb ook voor de LEH gekozen omdat die goedkoper was
Ik zag de LET nergens goedkoper dan de LEH bij Courtenay
En je kan met de LEH turbo ook nog met je standaard software blijven rijden
De mogelijkheid is er wel om de 240 pk software erop te laten zetten1 november 2010 om 19:29 #17752850LEH is het antwoord.
1 november 2010 om 20:34 #17752851Dave,
Waarom probeer je het niet eerst met het vervangen van de banjo bout?
Zie Wonderbolt
Voor zover ik weet heeft mijn Turbo al 138 dkm erop zitten. ;)
Ik probeer met de bout te voorkomen dat ik de turbo moet vervangen! Misschien een optie?1 november 2010 om 21:11 #17752852LEH, duidelijk.
2 november 2010 om 17:54 #17752853origineel gepost door Dave Joosten
Laatste tijd wat probleempjes, LMM defect, waarschijnlijk spruitstuk gescheurd…dus dacht om van alle “ellende” af te zijn meteen maar alles aanpakken zodat ik voor mn gevoel weet dat alles nieuw en in orde is, en dat ik er weer even tegenaan kan.
Wat vind je van de prijs? 600,-?Vervelend van die “probleempjes” waarom informeer je niet hier op dit forum met de vraag of iemand niet een los spruitstuk over heeft?
Bij mijn verkochte auto (aan Erwin_Astra) had ik er zelfs 2
die nog perfect waren.
En 600 E is niet te gek voor een nieuwe LET turbo de dealer vraagt er een heel stuk meer voor.2 november 2010 om 20:05 #17752854LEH! :agent
3 november 2010 om 17:09 #17752855LEH Doen….
Rij d’r al een klein jaar mee zonder problemen :jerry:jerry
3 november 2010 om 20:53 #17752856Wel merk ik dat de turbo eerder bij gaat dan normaal.
Wellicht dus toch maar laten afstellen want het is erg vroeg nu.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.