Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › turbo x16xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 maart 2013 om 22:53 #18113774
http://www.ebay.co.uk/itm/Garrett-GTX4202R-72mm-GTX42R-GT4202R-Upgrade-Ball-Bearing-Drag-Turbo-w-o-Exh-Hsg-/271065025084?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3f1cbc0a3c” onclick=”window.open(this.href);return false;
goedkoopste 1860,45 scheelt even 1038 euro en 55 centjes met klasen :hmmz
ik kan goed rekenen dus reken er maar niet op dat ik daar ga shoppen :jerry14 maart 2013 om 22:57 #18113775Speciaalzaken er vaak ook wat verstand van, en je hebt een makkelijker, duidelijker aanspreekpunt, lijkt mij.
14 maart 2013 om 23:10 #18113776mag ik toch wel hopen dat je voor dat geld een beetje service krijgt :jerry
bij bedrijven die zelf aan tuning doen neem ik aan dat er ook kennis aanwezig is toch ;)
maar bij “speciaalzaken”als onderdelenboeren en dealers rijkt de kennis meestal niet verder dan wat ze in hun systeem hebben staan
uitzonderingen daargelaten natuurlijk
de meeste hier die alles zelf doen die weten van te voren wat ze willen bestellen
ben je een dief van je eigen portomonee als je duur koopt terwijl het veel goedkoper kan
garantie is ook meestal geen probleem op ebay
want je kan hem gewoon openbaar zwartmaken, en dat wil geen enkele verkoper hebben :vertagdus daarom blijf ik mensen die wat zoeken op ebay wijzen :thumb
14 maart 2013 om 23:15 #18113777Ik snap je punt ;)
14 maart 2013 om 23:38 #18113778:thumb en als alle hardware op zn plaats zit en het loopt
kun je als alsnog naar eds of klasen, für mehr leistung
als je wilt (chippen/afstellen) ;)15 maart 2013 om 00:37 #18113779Er is natuurlijk een boel mogelijk, en natuurlijk scheelt het geld.
Maar als ik wat spul (nee geen duizenden euro’s aan turbo’s en spul) :jerry
moet hebben, en ik weet wat ik wil, ga ik alsnog naar een automaterialenzaak, altijd alles online bestellen vind ik niet wat.Vind het prettig om ergens binnen te kunnen lopen, wat kan vragen, advies krijgen, en tevreden weg kan gaan en niet hopen dat ‘t goed is wat ik mee heb gekregen.
Eigen mening, maar dat vind ik ;)
15 maart 2013 om 15:08 #18113780Het lastige met turbo’s vergelijken is dat je nooit weet of je dezelfde dingen met elkaar aan het vegelijken bent.
Je hebt zoveel verschillende opties en configuratie mogelijkheden.
Ook binnen de door jouw aangehaalde GT4202R.15 maart 2013 om 17:56 #18113781denk niet dat daar een waardeverschil van 1000 euro in verstopt zit hoor :jerry
15 maart 2013 om 21:42 #18113782@trashmetal wrote:
denk niet dat daar een waardeverschil van 1000 euro in verstopt zit hoor :jerry
En een loods huren, paar tl-bakken er in, elke dag wat op de post doen, kost natuurlijk nooit zoveel als een winkel openhouden, met personeel en gas/water én elektra ;)
15 maart 2013 om 22:07 #18113783alleen al voor een KKK16 turbo zijn tig verschillende Configs, welke een Flink prijsverschil kunnen op leveren.
Denk daarbij bijvoorbeeld aan de Configuratie van de C20LET, met spruitstuk eraan vast, en vergelijk dat met de configuratie zoals deze geplaatst was op mijn truck (MB Atego 1217L (OM904LA-4)), los aan het spruitstuk gebout, deze laatst is goeiekoper, omdat er minder gegoten metaal aan zit.
ook zijn de technische specificaties heel anders van bij de Turbo’s van eenzelfde type, zo is het uitlaat gedeelte groter van de OM904LA-4 motor, als die van de C20LET.
zo zijn er Legio typen van 1 type turbo,
Deze Turbo’s is toegepast op veel verschillende personen auto’s met benzine en diesel motoren, op diversen Trucks (vooral Duitse merken, distributie voertuigen), Dieselgeneratoren en pompen
allemaal met een andere Configuratie.
Dit geld ook voor de Garrett (Gerrit haha), GT38LC die op onze daf zit, deze zijn ook in ontelbaar verschillende configs geleverd geweest.
Willem
16 maart 2013 om 02:03 #18113784@PeterNoFear wrote:
@trashmetal wrote:
denk niet dat daar een waardeverschil van 1000 euro in verstopt zit hoor :jerry
En een loods huren, paar tl-bakken er in, elke dag wat op de post doen, kost natuurlijk nooit zoveel als een winkel openhouden, met personeel en gas/water én elektra ;)
en daar zit het verschil in, NIET de hardware
kan talloze vergelijkingen maken met DEZELFDE turbo
want ook op ebaai worden 1000en aangebodenbeetje vreemd dat het overal ter wereld massaal gebruikt word
maar hier in nederland zijn we er huiverig voor
net als vakantieveilingen, veel mensen geloven niet dat het zo goedkoop kan
maar het kan WEL zo goedkoop ;)16 maart 2013 om 09:51 #18113785Ik zeg ook niet dat hiet niet goedkoper kan, maar je moet geen appels en peren vergelijken.
Als je een turbo wilt vergelijken, dan moet je ook exact dezelfde specs vergelijken en niet op type nummer.16 maart 2013 om 13:33 #18113786daar haal je nog steeds geen verschil van 1000 pleuro :fy1
moet ik dan echt een lijstje gaan maken met wel EXACT de zelfde producten?
ik weet de uitkomst nu al hoor :jerry17 maart 2013 om 12:34 #18113787Jonguh ga is ff rustig doen :sleeping
We proberen hier allemaal iedereen te helpen! :thumb
Maar je moet appels met appels vergelijken en dan nog heb je verschillen (Elstar, Breaburn, Granny Smith etc. etc.).
17 maart 2013 om 20:04 #18113788:thumb
18 maart 2013 om 05:45 #18113789@Corsa_GSi wrote:
Jonguh ga is ff rustig doen :sleeping
We proberen hier allemaal iedereen te helpen! :thumb
Maar je moet appels met appels vergelijken en dan nog heb je verschillen (Elstar, Breaburn, Granny Smith etc. etc.).
‘t is goed je hebt gelijk :thumb ……
18 maart 2013 om 05:57 #18113790Even voor de topicstarter ik zou dus gewoon een
turbo van een Z16LET (corsa D OPC/GSI of astra H turbo) op de kop tikken.
Je motor voorzien van een olie relocation kit met oliekoeler en extra slang voor olie voor je turbo.
Dan kun je de z16let turbo gewoon zonder aanpassingen op je motor monteren.
Moet je enkel nog een uitlaat op maat maken (voorpijp)
Heb je dat gedaan boostcontroller monteren en zorgen dat je boost niet boven de 0,4 0,5 bar uitkomt.
Vervolgens ecu laten afstellen op de bank.Kun je met huidige koppakking zuigers enz rijden voor dagelijks gebruik.
Olie eerst door het filter dan door de turbo en dan door de oliekoeler. Of eerst door de oliekoeler dan door de turbo, maar denk dat het effect andersom beter is.
18 maart 2013 om 07:12 #18113791:hmmz verwarrend
denk dat ik 2 oliekoelers ga gebruiken bij mn c14set :jerry
maar wat is nu echt beter?18 maart 2013 om 09:37 #18113792De olie in de turbo word 1,5 keer zo warm als in de carterpan dus ik zou zorgen dat de olie erna gekoeld word.
Zodat die olie weer wat kouder is als die weer het blok in gaat. Of je turbo paralel aansluiten ipv in serie met de oliekoeler en de relocation kit.
Dan heeft deze zijn min of meer eigen olie toevoer en terugvoer.18 maart 2013 om 16:44 #18113793ja maja als het al gauw boven de 500 euro (ongeveer) uitkomt dan doe ik het niet,dan rijd ik deze wel af en dan word me volgende auto wel eentje met een turbomoter,,,,
18 maart 2013 om 20:41 #18113794500 eu zit je zo aan, zelfs low budget ;)
18 maart 2013 om 23:56 #18113795Of je koopt een schade OPC, lepelt het blok over, verkoopt de rest in onderdelen, heb je vette sjit in je corsa :jerry
naja, bullshit, gaat over dus, weer wat geleerd
20 maart 2013 om 18:25 #18113796@peer: dan haal ik liever gelijk een opc dan een corsa ligt toch wat beter op de weg:p
@thrashmetal:dan ben ik daarvan op de hoogte,vragen staan vrij toch! en kan het beter hier vragen als op Autoweek *vag* week20 maart 2013 om 19:49 #18113797@ivartje wrote:
@peer: dan haal ik liever gelijk een opc dan een corsa ligt toch wat beter op de weg:p
@thrashmetal:dan ben ik daarvan op de hoogte,vragen staan vrij toch! en kan het beter hier vragen als op Autoweek *vag* weekOpel vragen aan autoweek stellen is net als de kapper vragen je motor een spoelinkje te geven :jerry Geen goed idee dus :D
20 maart 2013 om 22:03 #18113798nou ik moet zeggen tegenwoordig zijn ze wel lief tegen opel,alleen die kut vag-boys die geen respect hebben voor een ander automerk en alleen maar vw kennen en niet verder kijken dan hun neus lang is verpeste het altijd,opel was vroeger al heel lang nr 1 in nederland,opel en ford ware vroeger DE wagens,ascona manta kadett noem het maar op,dus ze kunnen zeggen en schrijven wat ze willen maar opel heeft/hebt hele mooie auto’s gebouwd (met achterwielaandrijving) kunde van die kut vw niet zegge :thumb en ik geef toe ze hebben een tijd geen mooie auto’s gemaakt (in de tijd van de corsa b,tigra b etc) zijn ze hun weg een beetje verloren(persoonlijk) kijk is wat ze nu maken! schitterende betrouwbare wagens,tot voor heel kort een hele nieuwe motorenreeks (sidi),maar het leukste is maakt niet uit wat voor geweldige wagen opel maakt,autoweek kraakt altijd wel iets af?? en als je dan kijkt bij Autovisie of wat dan ook dan wint de opel meestal van vw,en hebbe ze bijna niks te zaniken! Opel komt er weer bovenop! dat is 1 ding wat zeker is!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.